mr2storbrua skrev:magnesmurf skrev:Enste som som kunne gjort bilen mer attraktiv er plug inn hybrid variant.
Om den er som Rx'en, altså at man kan kjøre inntil 48 kmh i 1-2 km på strøm (Ev mode), så ser jeg ikke poenget med plug in. Lade den over natta bare for å kunne kjøre den korte distansen? EV-mode på Lexus er ikke laget for å kjøre "miljøvennlig" over en lengre distanse, den er der for å kjøre veldig stille f.eks. i byggefelt om natta og for å ikke slippe ut skadelige gasser i f.eks. parkeringshus... Batteripakka er for liten (blir ekstra vekt og mindre plass med større batteri) og elmotorene for store (og de vil man selvfølgelig ikke skal bli mindre) til at distansen skal kunne være brukbar til noe mer. Måten elmotoren og bensinmotoren samarbeider er derimot effektivt for å holde et lavt forbruk over en lengre periode, dette er blant annet grunnet såpass stor elmotor da den faktisk hjelper i større hastigheter og ved større belastning enn f.eks. på priusen 
Poenget med plug inn alla prius, er at man kan kjøre 30-40 km rent elektrisk, uten å bruke en dråpe drivstoff.
90% av kjøringen min er kortere turer på rundt 20km. Hvis jeg kan gjennomføre alle de turene uten å bruke drivstoff vil det spare meg for mye penger.
Derfor mener jeg at det er et stort poeng med plug inn hybrid. Men aldri i verden om jeg ville kjørt prius bare for å få det.
Derfor håper jeg at lexus kanskje kommer med plug inn hybrid etterhvert. Hadde vært supert hvis en så fin bil som IS fikk plug inn.
Så da kanskje du forstår hvorfor jeg etterlyser denne teknologien?
Annslår at 80% av turene til de som bor i nærheten av byer er kortere enn 20km. Og da vil besparelse i utslipp og drivstoff være ganske stor for alle disse.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.