TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny IS neste Ã¥r?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #425327  av magnesmurf

Tja. Det er jo speedometer osv fra LFA i f-sport versjon.
Hybridsystem fra toyota.
Elektronisk ja, men langt fra ekkelt :wink:

Hvis du vil ha bil uten elektronikk lages jo fortsatt noen gamle folkevogner på lisens i brasil, og noen gamle peugeot på lisens i afrika :lol:
Men for all del. De har jo skumle elektriske ting de også. Både lys, starter, dynamo, batteri osv :wink:
 #425339  av magnesmurf

Mener noen har gjort det for deg allerede. For ca 120 år siden :wink:
Den enkleste løsning er vel å kjøpe gammel t-ford :P
 #425515  av magnesmurf

Da er det lagt ut priser på den engelske siden.
www.lexus.co.uk

Ikke så relevant for norge kanskje, men siden det der går ann å sammenlikne priser mellom IS og CT modellen, kan man kanskje gjette litt med tanke på hva IS vil koste her sammenliknet med CT.

I england koster den billigste IS omtrent samme som den dyreste CT modellen.
I norge koster den dyreste CT modellen ca 400k. Kanskje det går ann å anta at den billigste IS modellen vil koste ca det samme?
 #425532  av Geir

Det hadde vært kos om den startet på 400. Havner den der, så kan det vel hende de forsøker seg på en taktisk 399.000 for innstegsmodellen.

Jeg skal på introduksjonsvisning av nye IS i Oslo 27 feb. Gleder meg!
 #425537  av magnesmurf

Er introduksjonen bare for spesielt inviterte?
Kunne absolutt tenkt meg å være med der..
 #425566  av Geir

Ja, har fått invitasjon. Du får reise på Storo og smiske :)
 #425567  av magnesmurf

Hadde nok prøvd meg på det hvis jeg ikke hadde jobbet (kveld) den dagen.
Du får ta masse bilder og skrive ned alt de sier der :wink:
 #425632  av magnesmurf

Fikk akkurat en mail fra lexus.
Vedlagt en broskyre, og litt info.
Hvis noen vet hvordan man kopierer PDF fil inn hit kan jeg laste den inn.

Men viktigst var det med åpen vising av bilen torsdag den 28, og offisiell kunngjøring av pris og utstyrsgrader samme dag.

Har dog fått ordnet meg en liten sniktitt på bilen allerede tirsdag :mrgreen:
 #425639  av Geir

De vet hva kundebehandling er på Storo!

Husker da jeg var innom en tur for en stund tilbake etter å ha kost meg med ISF da jeg ble tatt med bak bygget for å få sett litt på nye GS 450h. De tar seg tid til det lille ekstra der borte, og det er de virkelig gode på.

Bra du fikk sniktittet på bilen selv, så slipper jeg å ta så mye bilder :P
 #425854  av magnesmurf

Fikk sett på bilen idag :mrgreen:
Griselekkert!
Enste som som kunne gjort bilen mer attraktiv er plug inn hybrid variant.

#425885  av mr2storbrua

magnesmurf skrev:Enste som som kunne gjort bilen mer attraktiv er plug inn hybrid variant.
Om den er som Rx'en, altså at man kan kjøre inntil 48 kmh i 1-2 km på strøm (Ev mode), så ser jeg ikke poenget med plug in. Lade den over natta bare for å kunne kjøre den korte distansen? EV-mode på Lexus er ikke laget for å kjøre "miljøvennlig" over en lengre distanse, den er der for å kjøre veldig stille f.eks. i byggefelt om natta og for å ikke slippe ut skadelige gasser i f.eks. parkeringshus... Batteripakka er for liten (blir ekstra vekt og mindre plass med større batteri) og elmotorene for store (og de vil man selvfølgelig ikke skal bli mindre) til at distansen skal kunne være brukbar til noe mer. Måten elmotoren og bensinmotoren samarbeider er derimot effektivt for å holde et lavt forbruk over en lengre periode, dette er blant annet grunnet såpass stor elmotor da den faktisk hjelper i større hastigheter og ved større belastning enn f.eks. på priusen :)
 #425910  av magnesmurf

mr2storbrua skrev:
magnesmurf skrev:Enste som som kunne gjort bilen mer attraktiv er plug inn hybrid variant.
Om den er som Rx'en, altså at man kan kjøre inntil 48 kmh i 1-2 km på strøm (Ev mode), så ser jeg ikke poenget med plug in. Lade den over natta bare for å kunne kjøre den korte distansen? EV-mode på Lexus er ikke laget for å kjøre "miljøvennlig" over en lengre distanse, den er der for å kjøre veldig stille f.eks. i byggefelt om natta og for å ikke slippe ut skadelige gasser i f.eks. parkeringshus... Batteripakka er for liten (blir ekstra vekt og mindre plass med større batteri) og elmotorene for store (og de vil man selvfølgelig ikke skal bli mindre) til at distansen skal kunne være brukbar til noe mer. Måten elmotoren og bensinmotoren samarbeider er derimot effektivt for å holde et lavt forbruk over en lengre periode, dette er blant annet grunnet såpass stor elmotor da den faktisk hjelper i større hastigheter og ved større belastning enn f.eks. på priusen :)

Poenget med plug inn alla prius, er at man kan kjøre 30-40 km rent elektrisk, uten å bruke en dråpe drivstoff.
90% av kjøringen min er kortere turer på rundt 20km. Hvis jeg kan gjennomføre alle de turene uten å bruke drivstoff vil det spare meg for mye penger.
Derfor mener jeg at det er et stort poeng med plug inn hybrid. Men aldri i verden om jeg ville kjørt prius bare for å få det.
Derfor håper jeg at lexus kanskje kommer med plug inn hybrid etterhvert. Hadde vært supert hvis en så fin bil som IS fikk plug inn. :wink:

Så da kanskje du forstår hvorfor jeg etterlyser denne teknologien?
Annslår at 80% av turene til de som bor i nærheten av byer er kortere enn 20km. Og da vil besparelse i utslipp og drivstoff være ganske stor for alle disse.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9