sleeper skrev:Sikkert mulig og få dette til og fungere, men trur nok ikke det er så mye og hente..Ja, jeg var lite optimistisk med tidene.. 1-2 sekunder på normal giring er en evighet selv det.. så..
Du vil nok aldri klare og få disse kassene til og gire like fort som moderne ( gtr,ferrari osv) padle shift kasser klarer.
Dette kan kansje ha noe for seg hvis du er ute etter og gjøre ting lettere for deg, men mer effektivt er det ikke.
Foresten, så er 0-7-0.8 sec på og gire er en EVIGHET!!.. Når jeg kjører drag med min så bruker jeg mellom 0.15-0.25( etter hvilken gir jeg girer til) pr giring. ( dette er egentlig litt raskere en synk ringene har godt av, men den har nå holdt noen år nå.. )
Den gang jeg kjørte mye buss gadd jeg ofte ikke å bruke clutchen for å gire. Var så vant til bussen at jeg visste hvilket turtall man trengte for å komme til neste gir i forhold til hastighet, at giringen gikk som en drøm uten clutch.
Dette gjelder garantert også for giring med en slik metode som dette også.
Er dog litt uenig med at det ikke blir mer effektivt, det må det nesten bli selv om tiden på selve giringen ikke blir bedre i snitt, men man slipper å ta hendene av rattet som gjør at med paddleshift i hvertfall får bedre kontroll på kjøretøyet.
Dessuten har jeg tenkt å bygge hybridkasse med C52 hus, C65 kasse fra Lotus og semi helical dog dreving i et senere prosjekt. Der bør i hvertfall dette ha en god effekt.
Ut fra videoene med Mastershift og Ikeya Formula, så synes jeg egentlig det ikke ser så ille ut med tanke på tid på giringen....
67 Kadett Coupe - 72 Ascona A - 72 Mercedes 220 - 76 Escort RS 1600 - 84 Peugeot 205 GTI - 86 Peugeot 205 GTI - 86 Toyota MR2
86 Citroen CX 25D - 90 Citroen CX 25TRD - 96 Escort - 99 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2 - 2006 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2
86 Citroen CX 25D - 90 Citroen CX 25TRD - 96 Escort - 99 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2 - 2006 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2