TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HKS Hi-Power eksos - Mr2 MK2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#53522  av mr.two

Jeg syns ikke hverken det ene eller det andre. Jeg vet bare at jeg kjører ett rør, 4.5 " Får bedre effekt ser du ( hvertfall noen som mener det ) :D

Kunne godt hatt 2 rør, men synes ikke det er noen som har lagd et system som jeg personlig syns er fint. Og så er jeg litt fan av at det skal ikke nødvendigvis se så jævla pent ut. det ska være litt mer street/racing og da er ett rør riktig for min del...Og selvfølgelig har vi alle hver våre meninger om hva det er.. :lol:

#53525  av cameleon

Jeg er veldig glad i dere alle her på forumet :lol:

* Makeupgrouphug *

:mrgreen:

#53552  av sindrejl

mr.two skrev:Jeg syns ikke hverken det ene eller det andre. Jeg vet bare at jeg kjører ett rør, 4.5 " Får bedre effekt ser du ( hvertfall noen som mener det ) :D

Kunne godt hatt 2 rør, men synes ikke det er noen som har lagd et system som jeg personlig syns er fint. Og så er jeg litt fan av at det skal ikke nødvendigvis se så jævla pent ut. det ska være litt mer street/racing og da er ett rør riktig for min del...Og selvfølgelig har vi alle hver våre meninger om hva det er.. :lol:
Markus sitt :D

#53553  av sindrejl

cameleon skrev:Jeg er veldig glad i dere alle her på forumet :lol:

* Makeupgrouphug *

:mrgreen:
OMG :D :D :D uff du ekke i vater du Kim ;) :lol: :lol:

#53565  av mr.two

sindrejl skrev:
mr.two skrev:Jeg syns ikke hverken det ene eller det andre. Jeg vet bare at jeg kjører ett rør, 4.5 " Får bedre effekt ser du ( hvertfall noen som mener det ) :D

Ja HKS anlegget til Markus er en av de jeg kunne tenkt meg hvis jeg skulle hatt 2 tuter, men nå har jeg HKS med 1 tut så det får klare seg...Krever ikke mer enn at det skal være funksjonelt....Hadde jeg bygd en mr2 for show hadde jeg nok valgt 2 tuter...fordi det ser mer show enn race ut ( bare min mening, ikke drep meg nå ) :D

#53593  av chris

rent effektmessig er nok en tut bedre enn to ja, skulle jo tro det blir bedre flow. men synes det ser bedre ut med to, så da får man jo vurdere selv hva man vil da :) hehe

#53659  av erling

mr.two skrev:Og så er jeg litt fan av at det skal ikke nødvendigvis se så jævla pent ut. det ska være litt mer street/racing og da er ett rør riktig for min del...
BINGO! Bilde

#53727  av sindrejl

mr.two skrev:
sindrejl skrev:

Ja HKS anlegget til Markus er en av de jeg kunne tenkt meg hvis jeg skulle hatt 2 tuter, men nå har jeg HKS med 1 tut så det får klare seg...Krever ikke mer enn at det skal være funksjonelt....Hadde jeg bygd en mr2 for show hadde jeg nok valgt 2 tuter...fordi det ser mer show enn race ut ( bare min mening, ikke drep meg nå ) :D
Bra sagt :)

#53739  av jan-erik

mr.two skrev: Ja HKS anlegget til Markus er en av de jeg kunne tenkt meg hvis jeg skulle hatt 2 tuter, men nå har jeg HKS med 1 tut så det får klare seg...Krever ikke mer enn at det skal være funksjonelt....Hadde jeg bygd en mr2 for show hadde jeg nok valgt 2 tuter...fordi det ser mer show enn race ut ( bare min mening, ikke drep meg nå ) :D
HKS anlegget til Markus er ikke lenger i produksjon/salg, så det tror jeg nok han blir alene om å ha.

Når det gjelder 1 eller 2 tuter så blir nok det en personlig smaksak. Men siden MR2 MKII orginalt har 2 tuter så syns jeg den ser best ut med det.

Kan jo også være det at jeg har sett litt for mange Nissan 200SX (no offence) med sånne kembo potter som bygger langt nedenfor støtfangeren bak. Syns det ikke ser så veldig elegant ut. Greit nok om du har en bil med 300-400hk og virkelig trenger 6" utblås (overdriver litt med vilje her :-) ). Men hvis det er for få få en streetracing FnF-look så bør man jo da også bare kline på med dekor, neon og alu-vinge og NOS-stickers. :wink: Bare det er gjennomført nok så blir det helt rått også.

#53768  av mr.two

jan-erik skrev:
mr.two skrev: Ja HKS anlegget til Markus er en av de jeg kunne tenkt meg hvis jeg skulle hatt 2 tuter, men nå har jeg HKS med 1 tut så det får klare seg...Krever ikke mer enn at det skal være funksjonelt....Hadde jeg bygd en mr2 for show hadde jeg nok valgt 2 tuter...fordi det ser mer show enn race ut ( bare min mening, ikke drep meg nå ) :D
HKS anlegget til Markus er ikke lenger i produksjon/salg, så det tror jeg nok han blir alene om å ha.

Når det gjelder 1 eller 2 tuter så blir nok det en personlig smaksak. Men siden MR2 MKII orginalt har 2 tuter så syns jeg den ser best ut med det.

Kan jo også være det at jeg har sett litt for mange Nissan 200SX (no offence) med sånne kembo potter som bygger langt nedenfor støtfangeren bak. Syns det ikke ser så veldig elegant ut. Greit nok om du har en bil med 300-400hk og virkelig trenger 6" utblås (overdriver litt med vilje her :-) ). Men hvis det er for få få en streetracing FnF-look så bør man jo da også bare kline på med dekor, neon og alu-vinge og NOS-stickers. :wink: Bare det er gjennomført nok så blir det helt rått også.
Er ikke snakk om noe F&F tendenser her...fryktlig trangsynt du skal være da Jan-Erik...Er ikke fan av dynger med dekor, Streetracing er ikke om hvor mye dekor og stasj du har på den. mer om funksjon om performance og personlig utfoldelse...

#53773  av jan-erik

mr.two skrev: Er ikke snakk om noe F&F tendenser her...fryktlig trangsynt du skal være da Jan-Erik...Er ikke fan av dynger med dekor, Streetracing er ikke om hvor mye dekor og stasj du har på den. mer om funksjon om performance og personlig utfoldelse...
hehe. Du skjønner ikke litt ironi eller et lite :wink: symbol :)

Blir nok veldig subjektivt dette om man liker 1 eller 2 tuter.

Kan også synes MK3 er fin med 1 tut jeg, sånn som denne, passe stor tut som ikke stjeler all oppmerksomhet fra de andre linjene på bilen.

Bilde

#53778  av mr.two

Var faktisk ikke helt sikker på om du mente ironi med det du sa eller om du prøvde å laterligjøre på en ironisk måte...men så er jeg alltid litt på tuppa da :lol: Mr2 kler både 1 og 2 potter, på hver sine måte, og avhengig av personlig smak og behag som nevnt så mange ganger tidligere i denne posten.

Sett på en 4.5" potte og 18" 5Zigen SZR felger på bilen din og den blir en enda større suksess ! ( utifra min personlige smak ) hehe.. Men så du skulle sege den så er kanskje ikke noen vits å prøve å sette griller i hodet ditt... :?

peace