Side 3 av 4

Legg innLagt inn:08 aug 2004 17:59
av Gjertsen
Jorgenengdal skrev:Litt ellers om radiator.

Forventet leve tid på celica radiator er litt over 10 år kan du regne med.
Hm, er mye mulig det, varer jo ikke evig.

I dag testa jeg med radiator rens og radiator tetter, hittil har det gått veldig bra, ikke no lekasje eller koking.

Skal gi beskjed om det har hjulpet helt..

*EDIT*
Det hjalp 3 turer, på den 4'de turen lakk det :? :(
Får sende den te toyota denne uka om dem har tid... usj dumme saker ass :x

Legg innLagt inn:08 aug 2004 22:56
av larsst185
ja,det er det lokket jeg mener...

Legg innLagt inn:09 aug 2004 21:40
av Gjertsen
larsst185 skrev:ja,det er det lokket jeg mener...
Hmmm, men radiator lokket er tett! kan jeg si at det er 99.9% sikkert!

Ja er 0.1% da men :lol:

Re: Radiator problemer.

Legg innLagt inn:01 feb 2005 16:08
av Mani@c
Gjertsen skrev:Hey alle mann.
Jeg har hatt bilen på rep ( bytta klutch), det er ca 1uke og noen dager siden, etter dette så har bilen min lekki masse vann/frostveske.
Jeg har fylt på MASSSSSSSSE (til toppen ) i radiatoren samt i den reserve tanken eller hva det er.
Dette har skjedd 6 ganger nå og begynner bli TEMMELIG forbanna og lei. Kan jo ikke kjøre langt uten at det koker over.
Det damper MØE fra radiatoren og lekker endel derfra.

Har hørt litt rundt og dem har sagt at det kan være termostaten(mest sannsynelig) eller noen topp pakninger!??!?

Noen som har noen ideer over hva det kan være?

Om termostaten er gåen så skal jo ikke bilen lekke vann når den står stille etter jeg har kjørt litt?!!!!!

Trenger hjelp. Vil ikke at motoren ska gå te HEL**TTE :shock:

Ett annet alternativ og siste alternativ er å bytte radiator. passer da en vanlig 90-93mod mr2 radiator i min CS?

Takk for svar :)
Hei. Jeg har en GT4 som har AKKURAT samme symptomene som du beskriver ang radiatoren. Har du funnet ut hva som er problemet? Jeg er nemlig VELDIG nysgjerrig og hadde vært evig taknemlig om du har en løsning på problemet mitt...

På forhånd takk.

Legg innLagt inn:02 feb 2005 20:21
av Soppen
Akkuratt det samme som min ikke noe lekasje ved kjøring men med engang bilen sto stille kokte den. i mitt tilfelle var det topp pkn men det pga av en radiaor som lakk. så finn den lekasjen før andre ting skjer

Radiator

Legg innLagt inn:02 feb 2005 21:02
av Mani@c
Soppen skrev:Akkuratt det samme som min ikke noe lekasje ved kjøring men med engang bilen sto stille kokte den. i mitt tilfelle var det topp pkn men det pga av en radiaor som lakk. så finn den lekasjen før andre ting skjer
Ja... Det som er litt spes. er at den koker som bare det når jeg kjører også. Er relativt overbevist om at det er termostaten som ikke åpner siden det ikke er noe gjennomstrømmning av vann når motoren er varm. Og temp. føleren viser normal temp hele tiden... Min første tanke var seff topp pkn, men ser ikke noe tegn til dette... Står ute å skrur vettet av meg nå... Pokkers dritt det derre... :(

Legg innLagt inn:02 feb 2005 21:05
av Soppen
Ganske greit å skifte den termostaten da men lykke til. Håper det ordner seg. :)

Legg innLagt inn:02 feb 2005 21:11
av Mani@c
Soppen skrev:Ganske greit å skifte den termostaten da men lykke til. Håper det ordner seg. :)
Har du peil på hvor mye en slik termostat til disse bilene våres koster? Tenker at det er like greit å skifte når jeg alikevel har skrudd bilen i filler... ;)

Legg innLagt inn:02 feb 2005 23:05
av Soppen
ca 80 til 200 kr

Legg innLagt inn:03 feb 2005 01:12
av GT4 CS
Betalte 180kr for min hos toyota iallefall. Om motoren din koker under kjøring også er det nokk termostaten din som er gåen ja, husk og skylle motoren din godt innvendig med det samme du bytter termostaten slik at du får renset godt opp

Legg innLagt inn:03 feb 2005 09:08
av Mani@c
GT4 CS skrev:Betalte 180kr for min hos toyota iallefall. Om motoren din koker under kjøring også er det nokk termostaten din som er gåen ja, husk og skylle motoren din godt innvendig med det samme du bytter termostaten slik at du får renset godt opp
Japp... Jeg pleier å gjøre det skikkelig når jeg først gjør noe. Tenkte at hvis det er topp pkn som er gåen, så skifter jeg kammer og evt stempler i samme slengen... ;) Men time will show... :)

Legg innLagt inn:03 feb 2005 11:23
av 2fastgt4
:D hadde samme problem da det var en liten sprekk i min toppakning.pga stedet sprekken var kom det ikke olje i vannet og heller ikke vann i olja.det ble noe mere trykk i slangene.og ekspansjonstanken(ref:reservetank)kokte over.når det gjelder radiator lokket ditt så er det ingen feil der.du sier at den er tett og det er den til trykket bli for høyt.da åpner den slik at vannet går i ekspansjonstanken.i ditt tilfelle går det for mye vann ditt.altså for høyt trykk.jeg kan selvfølgelig ta feil,men jeg satser på toppakninga di.kan vere at radiator lokket åpner for tidlig,men du har orginalt ladetrykk så det tror jeg ikke :) best wishes :) ps kjørte med min bil slik i flere måneder også første sesong på rudskogen uten å ødelegge noe. :D toyota er laga for å holde. :twisted:

Legg innLagt inn:03 feb 2005 11:41
av GT4 CS
Er jo en stor mulighet det og, var borti en BMW M5. Der var det litt krøll mellom toppen og motorblokk for og si det mildt. Bilen sto på tomgang utenfor verkstedet, pluttselig hører vi et smell og går nærmest i dekning, høres ut som det skytes med rifle utenfor. Løper ut og ser en M5 med masse vanndamp og en hel del vann på bakken. Det som skjedde med den var at det ble bygget opp så stort trykk i kjølesystemet at radiatoren eksploderte. Så det er ikke og spøke med. Egentlig rart den ikke slapp ut overtrykket spørr du meg. Men nå var jo ikke den bilen helt på nett heller da:)

Legg innLagt inn:03 feb 2005 11:51
av Mani@c
2fastgt4 skrev::D hadde samme problem da det var en liten sprekk i min toppakning.pga stedet sprekken var kom det ikke olje i vannet og heller ikke vann i olja.det ble noe mere trykk i slangene.og ekspansjonstanken(ref:reservetank)kokte over.når det gjelder radiator lokket ditt så er det ingen feil der.du sier at den er tett og det er den til trykket bli for høyt.da åpner den slik at vannet går i ekspansjonstanken.i ditt tilfelle går det for mye vann ditt.altså for høyt trykk.jeg kan selvfølgelig ta feil,men jeg satser på toppakninga di.kan vere at radiator lokket åpner for tidlig,men du har orginalt ladetrykk så det tror jeg ikke :) best wishes :) ps kjørte med min bil slik i flere måneder også første sesong på rudskogen uten å ødelegge noe. :D toyota er laga for å holde. :twisted:
Jeg holder i det lengste på at det er termostaten... :D Men er det ikke det, så blir det full fres med nye kammer og smidde stempler. Og sammen med settet fra hks, så skulle jeg vel klare å snike meg over 300hk :twisted:

Legg innLagt inn:05 feb 2005 14:50
av 2fastgt4
og hvis du fortsatt ikke har funnet feilen og tror at det er termostaten så ta ut termostaten og prøv uten.du er to skruer unna og det er helt gratis.da har du full flow.tar litt lenger tid før motor blir varm bare. :D og motoren blir ikke for varm av og ta den ut.slik enkelte tror. :lol: :lol: ps:du kan også koke termostaten i en gryte med vann.selv brukte jeg ett steketermometer for å kontrolere opning og stenging.du vil se at den begynner å opne rundt 82grader og er helt open ved 92grader.skru av plata og du vil se at den begynner å stenge ved rundt 78grader. :D lykke til.