3rlend skrev:har ikke snøring men jeg er 98% sikker på at det passer rett overFår håpe det

TOYOTA MR2 SW20 - BLACKBIRD
3rlend skrev:har ikke snøring men jeg er 98% sikker på at det passer rett overFår håpe det
David skrev:sugemotor vs turbomotor blir evig diskusjonHei. Har du en tråd på MR2en din med BEAMS motor i? Har kjørt MR2 GTi, 1600 Twincam og GTS gen3 turbo tidligere.
den største forskjellen på en vanlig 3sge og en beams er effektøkning i bunn og mellomregister, det er her du merker den største forskjellen, takket være VVTI.
når det gjelder makseffekt er forskjellen røflig 45-50hk på bakhjul, eller 156hk mot 197hk "på papiret fra toyota"
ytterligere kan en beams videre trimmes opp til 260hk "relaktivt" enkelt som sugemotor, som turbomotor er potensialet langt høyere enn hvilken som helst annen 3S-GE.
hvis man sammenligner en original beams mot en original turbo.
vil beams gå fortere på bane, være mer lettkjørt på vei, og bruke mindre drivstoff.
det er tross alt en grunn til at toyota valgte å gå bort ifra turbo på mr2 og heller levere beams.
nå har jeg en beams mr2, så for alle som mener turbo er best, uten å engang ha sett en beams motor med egne øyne, ei heller kjørt en, anbefaler jeg å ta en tur hit så kan du få sitte på en tur.
for meg er det eneste som har noe å si hvordan følelse motoren gir, hvor morro det er, hvor stort smilet blir av å kjøre den.
for noen kan det være nok å ha en 3S-GE, 5S-FE å cruise rundt i.
noen liker å kjenne en turbomotor gå fra vakuum til overtrykk i form av akselerasjon.
jeg liker å ha en motor som er responsiv, turtallsvillig og effektiv.
marlboro1310 skrev:Tenkte på David her som sier han har en Beams MR2, det syntes jeg var interessant lesning!Kan love deg at det var interessant å sitte på med hans mr2 beams også