TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• VRAKA MR2en isted :( Min tid som MR2 Eier er forbi...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#55193  av chris

NISMO skrev:Dette var virkelig synd. Kondolerer.

Du kan sikkert ordne deg litt erstatning fra veivesenet...
Du får ringe dem og true med søksmål viss du ikke får f.eks 50 000,- i erstatning. Og husk å nevne at du har fått varige men av uhellet (rygg/nakke) :wink:

Det er vertfall verdt et forsøk......
jepp. man kan hale penger utav de om man får en lege til å dokumentere nakke og ryggplager.

#55202  av FireWalk

har faktisk seriøst vondt i rygg og nakke.. og i venstre armen.. (lente den på døren som ble trekkspill etter kollisjonen) mener at når det ikke er din egen feil så skal du ikke betale egenandel?
Nå står jo bilen hos Falken... jeg får ikke ta ut noe som helst? SW20 ?! wtf... ? må jeg eventuelt kjøpe tilbake vraket av forsikrings selskapet for å få ta ut det som står i? som anlegg.. lykter osv?

#55205  av mralp

FireWalk: Mulig de er slappe på "landet", men du må i utgangspunktet ha en avtale med forsikringsselskapet for å kunne plukke av vraket.

Forsikringsselskapet vil (som vanlig) påpeke at det er ditt ansvar som bilfører å tilpasse farten etter forholdene. Denne saken er dog såpass spesiell at jeg vil tro det gjøres et unntak. Lykke til!

#55223  av chris

FireWalk skrev:har faktisk seriøst vondt i rygg og nakke.. og i venstre armen.. (lente den på døren som ble trekkspill etter kollisjonen) mener at når det ikke er din egen feil så skal du ikke betale egenandel?
Nå står jo bilen hos Falken... jeg får ikke ta ut noe som helst? SW20 ?! wtf... ? må jeg eventuelt kjøpe tilbake vraket av forsikrings selskapet for å få ta ut det som står i? som anlegg.. lykter osv?
høres helt latterlig ut. si at du skal skru på igjen originaldelene. prøv å si at det var montert på prøve, eller lignende. de selger jo vraket for slikk og ingenting, og de kan faktisk IKKE forlange at ekstrautstyr følger med. Alle jeg har hørt om har fått plukke ut stereo i det minste.

#55272  av cameleon

chris skrev:
FireWalk skrev:har faktisk seriøst vondt i rygg og nakke.. og i venstre armen.. (lente den på døren som ble trekkspill etter kollisjonen) mener at når det ikke er din egen feil så skal du ikke betale egenandel?
høres helt latterlig ut. si at du skal skru på igjen originaldelene. prøv å si at det var montert på prøve, eller lignende. de selger jo vraket for slikk og ingenting, og de kan faktisk IKKE forlange at ekstrautstyr følger med. Alle jeg har hørt om har fått plukke ut stereo i det minste.
Samme problemet som jeg var oppi det.

Jeg beklager å måtte si det, men nei du har ikke krav på noen av de tingene i vraket ditt. Når bilen er vraket så er det selskapet som eier det. Jeg var så heldig å møtte på en fyr på toyota som var grei nok til å la meg plukke ut cd-spilleren og noen av de tingene som tilhørte meg inni bilen. Eneste muligheten du har er om du er heldig å dulter borti en fyr som lar deg få ta ut tingene du ønsker. Som det bedritene forsikringsselskapet Sparebank1 sa "alt som er montert fast i bilen tilhører nå oss"

I dag står vraket på toyota og er blitt ramponert litt her og der, skrapet opp og ruster. Skjønner ikke hvorfor jeg bare fikk det i utgangspunktet. Bedritene fitteselskap sier nå jeg. :evil: :evil: :evil:

#55273  av FireWalk

ja hører folk sier så.. :\ hva må jeg ut med for å kjøpe tilbake vraket av forsikrings selskapet da i så fall? sånn ca pris? det er jo en del verdier i den bilen enda.. som stereo anlegget, baklyktene, senterplaten med ryggelysene i... effekt anleget... overhalt motor.. tennplugg-kabler, ny chlutch osv osv.. kan fort lønne seg å kjøpe tilbake vraket og så selge delene som er intakt.. ? men hva må jeg ut med for noe sånt?

#55274  av cameleon

FireWalk skrev:ja hører folk sier så.. :\ hva må jeg ut med for å kjøpe tilbake vraket av forsikrings selskapet da i så fall? sånn ca pris? det er jo en del verdier i den bilen enda.. som stereo anlegget, baklyktene, senterplaten med ryggelysene i... effekt anleget... overhalt motor.. tennplugg-kabler, ny chlutch osv osv.. kan fort lønne seg å kjøpe tilbake vraket og så selge delene som er intakt.. ? men hva må jeg ut med for noe sånt?
Det lønner seg å mase. Mas, mas, mas. Jeg går ut i fra at prisen de vil gi deg kommer til å ligge på rundt en 20k. Det startet med det til meg i alle fall. Så maset jeg så mye at jeg skulle få det for 10k. Men da jeg skulle betale og fikk se vraket så sa jeg at jeg betaler ikke 10k for noe som er så ødelagt som det der. Så jeg skal lage en god del mer faenskap for selskapet enda også. De skal få meg så langt opp i halsen at nyser jeg kommer gugga ut nesa deres :wink:

Hvis du klarer å mase og få de så lei av deg samt at du er utholdene kan du sikkert ende opp med å få det for en temmelig rimelig penge. Men ikke vent så lenge for så lenge vraket står utendørs (noe jeg regner med at det kommer til å gjøre) så øker det sjansen for at det får innbrudd og at div ting blir stjålet, samt knusing av lykter osv. Er alltids noen tapere som skal ødelegge enda mere :wink:

#55281  av FireWalk

hmm.. :idea: hvorfor ikke bare dra på seg finnlandshetta og regelrett bryte seg inn og berøve sitt eget "vrak" for alt som er av verdier da? :twisted: hehe...

#55298  av chris

vraket er jo ikke forsikringsselskapet sitt før de har kjøpt det (utbetalt forsikring)

og stereoanlegget har man nok krav på å få ut uansett. det gjelder bare å være overbevisende og kranglete i telefon, og stå på sitt. og det hjelper å kjenne noen der bilen står, som ikke er teit :)

#55307  av FireWalk

hmm.. SW20: finn frem svarte klær! vi skal på røver tokt!!!!! :twisted:
om jeg får igjen nok penger på forsikringen så kan jeg jo prøve å få tak i en ny MR2.. men da må jeg jo nesten ha de delene som er av verdi.. som baklykter, senterplate, ryggelys, effekt anlegg, tennpluggkabler, luftfilter osv.. men blir vel så svimlende dyrt å kjøpe tilbake vraket også, at de tikke vil lønne seg :\ må finne på noe lurt.. :?

#55332  av chris

FireWalk skrev:hmm.. SW20: finn frem svarte klær! vi skal på røver tokt!!!!! :twisted:
om jeg får igjen nok penger på forsikringen så kan jeg jo prøve å få tak i en ny MR2.. men da må jeg jo nesten ha de delene som er av verdi.. som baklykter, senterplate, ryggelys, effekt anlegg, tennpluggkabler, luftfilter osv.. men blir vel så svimlende dyrt å kjøpe tilbake vraket også, at de tikke vil lønne seg :\ må finne på noe lurt.. :?
altså.. jeg mener at hvis de skal ta ekstrautstyret og ettermontert utstyr, så skal du ha tilsvarende høyere takst. hvis ikke har de bare krav på originalutstyret. uansett på en eller annen måte hadde jeg skullet fått tak i de tingene, om så et røvertokt hadde vært siste utvei.

#55355  av FireWalk

har nå fått tak i det meste som var av verdi.. med unntak av effekt anlegget og motoren, tennkabler og annet nytt som var i motor rom.. powerfilter osv.. fikk ut anlegget, nye lykter osv..

#55359  av chris

FireWalk skrev:har nå fått tak i det meste som var av verdi.. med unntak av effekt anlegget og motoren, tennkabler og annet nytt som var i motor rom.. powerfilter osv.. fikk ut anlegget, nye lykter osv..
men eksosen da?? må ha av eksosen!!

#55360  av FireWalk

Fikk tatt noen bilder isted, tenkte jeg kunne legge dem opp så dere fikk se... her er først to av hvordan bilen opprinnelig så ut:
Vedlegg
Runde lexuslykter bak, ny senterplate med ryggelys og lås sylinder. Ny sports eksos med doble blås på hver side.
Runde lexuslykter bak, ny senterplate med ryggelys og lås sylinder. Ny sports eksos med doble blås på hver side.
bakfor.jpg (58.04 kiB) Vist 2237 ganger
Hvite grøftelys og hvite blinklys på siden og fremme.
Hvite grøftelys og hvite blinklys på siden og fremme.
frontfor.jpg (43.11 kiB) Vist 2237 ganger

#55361  av FireWalk

Og her er noen bilder av hvordan den ser ut nå.. etter kollisjonen med fjellveggen... :cry: Måtte stakkars Cindy (bilen) hvile i fred... :cry:
Vedlegg
traff fjellveggen på førersiden fremme begge gangene.
traff fjellveggen på førersiden fremme begge gangene.
P1010023.jpg (48.13 kiB) Vist 2236 ganger
Det som er igjen av felgen... den ble revet rett av..
Det som er igjen av felgen... den ble revet rett av..
P1010034.jpg (43.2 kiB) Vist 2233 ganger
P1010033.jpg
P1010033.jpg (73.71 kiB) Vist 2233 ganger
Dette er alt som er igjen av felgen på venstresiden fremme.......
Dette er alt som er igjen av felgen på venstresiden fremme.......
P1010029.jpg (45.58 kiB) Vist 2233 ganger
P1010026.jpg
P1010026.jpg (54.93 kiB) Vist 2233 ganger