TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kjennskap til denne GT4n i troms

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#64897  av Tor

Dette er merkelig da, Jeg har en CS 3391-5000 som er en 1993 Mod. Kan sjekke hvilken mnd den er laget i. Men en ekte CS og en 1993 Mod er det.
Jeg skal ringe Toyota og sjekke dette ang hvordan tidsrom CS ble produsert. Merkelig at jeg har en 1993 Mod vist den ble produsert ifra 1991- 1992

#64902  av 2fast4u

CS 3391 er produsert 23.01.92 for Sveits, så du har en ekte CS. :)
Førstegangsreg er jeg usikker på, men kan vel finnes det også.
I Norge var den registrert September `01 - stemmer det :?:

:wink:

Foresten - kjenner du til en PN.... reg rød CS litt lenger nord i fylket, ser jævla fin ut og trøkker godt :!:
Dette er forresten en av de få som ble tatt ny inn til Norge.

#64907  av Remi

Jeg vet ikke om Chris husker den diskusjonen vi hadde på IRC kanalen før jeg sku prøve kjøre denne bilen, Jeg trudde at dette var en Carlos sainz først, så jeg fikk tips av Chris og se etter nr foran gear spaken. så ingenting der, fordi at han hadde trukket om deler av intriøret i bilen. ikke at jeg er noen STOR kjenner av celica GT4 eller cs. men hadde det vert en orginal cs hadde ikke jeg gjemt bort det produkjsons nummeret, foran gear spaken vertfall :roll:

#64912  av Tor

Ok, Min bil er førstegangsregistrert 01.01.1993. Da har sikkert eieren i Sveits ventet med og regge den til årsskiftet. Da er dette oppklart da. Førstegangs reg i Norge 2001 ja. Ble litt skeptisk en stund her ja. Lurer på hvorfor min bil er førstegangsregget i 01.01.1993 da. Kansje får og få en 1 år nyere bil da :P

Jeg kjenner ikke til noen CS lengere nord nei. Jeg vet at det er en Grønn CS som er ny i Norge og er førstegangsregistrert i Tromsø. Reg nr på denne er ZE-55319. Tilater meg og legge ut reg nr pga at det ligger masse bilder av denne på nett med reg nr synlig. Jeg mener og ha lest et eller annet sted at denne er ny i norge og etter reg nr er denne Tromsø Regga. Noen som kan sjekke opp dette kansje?

Hvordan sjekka du min bil 2 FAST 4 U? Har du et eller anna programm? Eller jobber du hos Toyota?

For de som leser Autofil var det en notis om GT4 CS der.

"Denne bilen kostet i 1991 450.000,- og hele 3 biler ble solgt ny i norge"

Er ikke sikker på om det var 3 eller 4 biler men prisen var 450.000,-. Det var masse penger i 1991 det.

#64926  av 2fast4u

Tor skrev:
Jeg kjenner ikke til noen CS lengere nord nei. Jeg vet at det er en Grønn CS som er ny i Norge og er førstegangsregistrert i Tromsø. Reg nr på denne er ZE-55319. Tilater meg og legge ut reg nr pga at det ligger masse bilder av denne på nett med reg nr synlig. Jeg mener og ha lest et eller annet sted at denne er ny i norge og etter reg nr er denne Tromsø Regga. Noen som kan sjekke opp dette kansje?
Det er (etter det jeg har funnet ut) blitt "ny"-registrert 5 stk CS i Norge.
Den ene av dem er blitt vraket tidlig på 90-tallet.
En av de 4 gjenværende er denne ZE-reg CS no 4791 Teal Met. til Knut Braa i Trondheim.
Denne er solgt ny av Harila AS i Tromsø.
De 3 siste er KF..... /PN..... /HB..... registrert. (alle har org farge Super Red)
Tor skrev: Ok, Min bil er førstegangsregistrert 01.01.1993. Da har sikkert eieren i Sveits ventet med og regge den til årsskiftet. Da er dette oppklart da. Førstegangs reg i Norge 2001 ja. Ble litt skeptisk en stund her ja. Lurer på hvorfor min bil er førstegangsregget i 01.01.1993 da. Kansje får og få en 1 år nyere bil da
01.01.xx - er en dato som ofte går igjen på norske vognkort for førstegangsregistrering i utlandet.
Er litt i tvil om det er riktig, - første nyttårsdag :?:

Men registreringsår som du skriver kan nok stemme det, mange ganger kan en bil stå i utstilling som trekkplaster, eller demokjøres på prøveskilter før den registreres. :wink:

Denne KF regga CS sto lenge før den ble registrert.

#64927  av Tor

Takker for infoen du har gitt 2 FAST 4 U. Ble litt usikker en stund her, men ble mye klokere.