TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilken utenlandske butikker sender til norge?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#98488  av CelicaTurbo

Jeg har brukt wire transfer to ganger og syntes egentlig det ble litt vel mye stress. Ene gangen var det til en forhandler som egentlig brukte Visa men som ikke ville bruke Visa på et så stort beløp av en eller annen grunn? Wire transfer var også en dyr måte å sende penger, banken tok jo sitt for å si det slik så det bør ikke gjøres på småordrer akkurat :roll:

#98518  av hovik

Dalan skrev:www.twosrus.com skrøt av at de sender til Norge, får se når short-shift'n min kommer :D
Disse sender til norge, kan bekrefte det.

#98529  av lexusmann

celicat23 skrev:
jumbo skrev:
celicat23 skrev:Min første ordre hos MVP på ca 13.000kr betalte jeg med såkalt WIRE TRANSFER - som er en fancy måte å si at jeg førte over penger fra kontoen min, inn på konto'en deres før de sendte noen deler.

Var ikke noe problem. Men, såklart, det er ikke akkurat en god føelse å bare sende vekk penger til ukjente folk heller :)
Har egentlig ikke noe stort problem med det, så lenge det er butikker jeg vet andre har ok erfaringer med fra før :) Hvordan går man fram for å gjøre slik betaling?
Dusty hos MVP MOTORSPORTS ga meg all informasjon jeg trengte, da han er vant med handling fra skandinavia (er en viss veldig godt kjent svensk supra eier som handler fra han bl.a. :)). Hvis jeg husker helt rett så er informasjonen du vil trenge:

Butikkens navn, adresse, Navn&adresse til banken deres, konto nummeret, SWIFT og IBAN nummer, samt ett ROUTING nummer. Eneste problemet jeg hadde var at Dusty refererte til dette ROUTING nummeret, mens banken min ba meg om ett FED WIRE CODE. Men det viste seg til slutt å være akkurat samme sak (routing/fed wire).

Banken klarte å bruke en hel uke for å overføre pengene (!).

Etter at pengene var ført over, og motatt, ble delene sendt med avtalt transport måte (fly). Fra varene ble hentet hos MVP i dallas, texas - til varene ble levert hjem til meg på døra gikk det 5 arbeidsdager. Dyrt, men skikkelig skikkelig nice :)

Når varene kom til landet ble jeg kontaktet av NorCargo Airfreight. Ba de tolle inn sakene for meg, fikk ett kontonummer jeg skulle føre over penger på, dro i banken og førte over, fax'et over kvitteringen for at det var betalt, og fikk da varene levert hjem på døra samme dag.

Helt smerte fri og veldig grei handel. Og det er også grunnen til at jeg har fortsatt og bestille derifra. Har akkurat nå en Rod Millen karbon vinge på vei til meg. Coilover's +++ skal også bestilles derifra så fort jeg har råd.
Sikkert helt greit så lenge man har peng.... :?

#98532  av lexusmann

2000celica skrev:
jumbo skrev: Er det noen som har erfaring med bruk av alternative betalingsformer? (og nei, jeg mener ikke naturalia :shock: )
Jeg har brukt PayPal en god stund, og er rimelig fornøyd med det. Det er eid av Ebay, og det du bør være oppmerksom på ,er at det som regel blir et tillegg i prisen, pga Paypal skal ha sine 2-3 % .
Ellers har jeg kun handlet på en amerikansk nettbutikk, hvor de aksepterte Visa uten noe problemer. :wink:
Ebay holder jeg meg LANGT unna...Skulle kjøpe en radioramme til lex'n da spilleren raste, gikk helt greit en stund, helt til de plutselig skulle ha 1000 £ i frakt!!! Da bakka jeg ut... :evil: Vet dette er nevnt før, men folkens, ta dere i vare....Klar over at det er flere som har god erfaring, det er visst forskjell på folk... :roll:

#98629  av jumbo

Høres tungvint ut spør du meg, men vel verdt det når jeg sparer moms på en bestilling på 4-5 laken :D