TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aks tider....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#73202  av kennethx

her om dagen hadde jeg 0-100 på under 4 sekunder.....det hører med til historien at det var veldig glatt (hæ? var ingen som sa noe om gps fart her, hadde 100 på nålen jeg ) :D

#73208  av GT4 CS

Er det en mystisk svart eller er den rød den seiglivede gt4 du kjører?? 8)
4 sek med hjulspinn er ikke og fornekte. Sjekket missvisning opp til 130 i bilen min med gps. Missvisning er lik 0 ,iallefall med 215/40-17. Det er jammen bra hvor flinke toyota var da de laget bilene våres :D
 #73224  av Speeder

2fastgt4 skrev::D :D hehe.det bor en jævel i meg.Har en skropel som jeg kan bruke når gt4en er syk.gt4en er en "vanlig"gt4 med modikasjoner.har vært på rudskogen mange ganger.alltid vært den eneste gt4en på banen.kjører med en st3 ct26 turbo.merkelig nokk vil den ikke dø.90mod st185 :twisted: :D
Har kommet deg inn hit du også nå ja :) Hvis jeg ikke tar feil har vi møttes på rudskogen ett par ganger. Kjører en MK6 GT.

Flytter seg bra den bilen din 8)

#73397  av Oas

tror det beste jeg har mållt var 10 sek, tror det er noe rart med bilen for gira og allt bra rett ved rød streken tror fabrikk tiden er 8,9 :/ ellers suger jeg bare til å kjøre ^^

#73398  av GT4 CS

nå er jo ikke 10 sek noen dårlig tid da, men ved fabrikk måling av aks tid er det riv og røsk, ikke slippe gassen mellom girskift osv. rett og slett misshandling av bilene

#73451  av kennethx

tviler også sterkt på at de bruker cutchen...der er det SMELLE spaken ned i andre....hehe...har ikek samvittighet til å gjøre sånnt jeg :)

#73456  av Oas

ikke jeg heller ^^

#73459  av Amund

:roll:

hva skal jeg si da..?
 #74590  av AndreasH

Jeg har endelig skaffa meg stoppeklokke og gjorde et forsøk på vei hjem fra jobb... :twisted:
Nå var det bare tettbygd strøk overalt og traffikk på motorveien så jeg tok 0-100 i to omganger: :oops:

0 - 70 i 1.gir: ikke perfekt start pga. vått føre for tiden, men klokka viste 3.74 sek. Jeg stoppa klokka da turtalls-sperra slo inn. :P

Så får man legge til 4-5 tideler på giring.. :roll:

70 - 100 i 2.gir: 3.48 sek. litt oppoverbakke :?

helt nøyaktig blir det ikke med stoppeklokke heller, så vi runder litt av..
Totalt : 3.5 + 0.5 + 3.75 = 7.75 sek. 8)

Under optimale forhold tror jeg at 0-70 kan forbedres med et par tideler.
Flatmark burde gi en tidel kanskje.
Så har det mye og si hvor raskt man klarer å gire, men litt under 7.5 tror jeg bilen skulle kunne klare. :D

#75121  av kennethx

Prøv å hold dere litt til topic da. Er helt gratis å starte en ny tråd for å snakke om oljekjølere og whatnot :D

#75123  av erling

kennethx skrev:Prøv å hold dere litt til topic da. Er helt gratis å starte en ny tråd for å snakke om oljekjølere og whatnot :D
Jeg delte tråden jeg. :)

Her er link til den andre diskusjonen:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=6236

Hilsen ann far

#75320  av sleeper

:oops: :oops: sorry folkens...
 #75325  av Soppen

i fjor sommer fikk jeg prøvekjøre bilen til en kollega av meg. En Honda NSX seriøst morro 0-114 km på første gir det kaller jeg turtallsbrakke. den sitter godt på veien dette er en som er utstyrt med kompressor og litt annet morro. mener han sa den var bremset til 404 hk dette er sikkert morro på våt vegbane hehe. lol

#75330  av sleeper

hæ??? 114 på første????? faen det var langt det giret!

#75332  av AndreasH

- bør bli gode 0-100 tider når man slipper å gire... :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13