Side 3 av 32
Legg innLagt inn:08 des 2004 23:02
av Christian
Skal bli artig og kikke på dette i helga

Kanskje vi må inngå enda ett veddemål

Legg innLagt inn:09 des 2004 11:06
av chris
har en mistanke om at denne bilen vil skille seg litt ut fra andre aw11'er

Legg innLagt inn:09 des 2004 22:26
av Arne rebel
Var på lageret en par timer i kveld for å se hvordan en skal ta fatt på dashbardet. Pokker, ingenting passer. Sw20 rattstamma var for kort og feil vinklet, ramma for dashboard hadde litt anna innfesting og varmeapperatet hadde annen tilsluttning/skråning etc.....
Fikk kun varmeapperatet til å passe ved å bruke aw11 viftehus, aw11 kanal mellom utblåserdel og vifte, og registeret til aw11en (da sw 20 registeret hadde litt andre tilsluttninger.) Flytta over en spjeldmotor fra sw20 vifta da det nye knappene i dashboardet er for strøm. Brukte sw20 midtdel slik at en kan bruke motorspjelda for reg. av luft og at kanalene passer opp i sw20 dashboardet. Da står det værste igjen......
Legg innLagt inn:12 des 2004 21:24
av Arne rebel
Plundra litt med dashboardet i kveld, fikk målt og sjekka aw11 ramma mot sw20 ramma og konklusjonen ble at rattet har samme posisjon fra: - førerdør, -frontvindu og gulv enten en bruker sw20 ramme med ratt eller aw11 ramme med ratt. Det eneste som var ulikt var at sw20 rattet står vinkelrett mot fører, men aw11 rattet er nærmere føreren på høyre side enn venstre side. Dette medfører en liten kolisjon med rattnavet og bremseedalen, men med å bruke aw11 festet mot a-pilaren og vinkle sw20 festene for rattet en liten smule skal det nok gå.
Bare for moro bytta jeg over et sw20 sete over på aw11 et understell og det passa nesten 100% må bare skimse sitteputa 5mm ut...
Legg innLagt inn:13 des 2004 10:38
av chris
Du orker vel ikke tilfeldigvis å resize bildene en SMULE? sånn ned til 800x600 f.eks.? Leser forumet en del på jobb, og her er det ikke 2983579823759x24987923535825 i oppløsning..
Legg innLagt inn:13 des 2004 14:03
av MR2turbo
Søtt prosjekt, Arne
skikkelig morro å følge med på... og ikke minst må det jo bare bli tøfft resultat
Rezizet bildene dine litt, til 1024x768, sånn at det er mulig å se de for alle...
Flott om du gjør det med bildene før du legger de ut...

Legg innLagt inn:14 des 2004 20:55
av Arne rebel
Chris & mr2turbo: Jeg skal ta og prøve på det, men før 1desember "reseisa" de seg automatisk når jeg la dem ut, og jeg som ikke er den mest datakyndige syntes det var det enkleste....(når jeg gikk på skola lærte vi Ms-Dos, Basic og turbopascal.) Har lasta ned et program som skal ordne det

Legg innLagt inn:15 des 2004 08:56
av kennethx
Ser ut som thumbnail funsjonen er oppe å går igjen...dvs, du kan poste store bilder og så vil de automatisk bli resizet, og det lille bildet i posten fungerer som en link til det store

Legg innLagt inn:16 des 2004 18:34
av PwRmAd
Dette er jo dritkult da Arne, jeg er imponert!
Way to go!
God Jul fra Brazil
Chris
Legg innLagt inn:16 des 2004 22:23
av Johnny_Bravo
jeg håper virkelig du tar deg en tur på Rudskogen eller vålerbanen til sommeren så vi får se projektet i "live"

dette var jo bare Rått
Legg innLagt inn:16 des 2004 22:32
av sw20
MEn hvorfor ofrer du sw20èn????
konge prosjekt.. lokter vi på en turbo seinere????

Legg innLagt inn:17 des 2004 07:44
av Christian
Han har en større dragning til aw11 er jeg redd

Legg innLagt inn:17 des 2004 14:01
av Arne rebel
Takker for positive tilbakemeldinger, men dette er bare et lite hobbyprosjeket i forhold til det en leser/har lest om her på forumet....
Denne sw20en jeg peller deler av er en bil som kun er tatt inn som delebil, men som jeg hadde planer om å få skilter på. Men rett før Gatebil i mai hadde jeg ikke rota meg til å kompletere bilen, så jeg kjøpte aw11en for å ha på treffet slik at jeg slapp å sitte å se på. For å si det litt flåsete ble det KJÆRLIGHET den første runden rundt Vålerbanen

Har alldri hatt en slik bil som lå så bra i svingene noen gang( selv om jeg så i ettertid at støtdemperene bak var helt uten funksjon og samme med 1stk framme), så sw20en ble stua bak garasjen...
Det som er fordelen med det som blir gjort nå er at ved en eventuel turbokonvertering vil det være Bolt On( og kanskje forbedre kjøre-egenskapene

=)
Legg innLagt inn:17 des 2004 16:22
av Amund
Arne rebel skrev: Det som er fordelen med det som blir gjort nå er at ved en eventuel turbokonvertering vil det være Bolt On( og kanskje forbedre kjøre-egenskapene
=)
turbomotor blir bolt on ja! kjøreegenskapene? tja, litt vrien i svingene. Siden ketchup effekt er et fakta med litt ekstra turbo trim... Men absolutt morsomt! Desvverre fikk ikke jeg prøvd min på rudskogen i høst, av diverse grunner, så jeg måtte fint se på at du sledda aleine

Legg innLagt inn:19 des 2004 19:54
av Arne rebel
Legger ut et par bilder om hvor forskjellig dimensjonene på understellet er...