TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lanzar cd-spiller.

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

 #78707  av FireFox
 
@lpher skrev:
Sant..på godt OG på vondt :D Det blir litt som å være kongefornøyd med fks. mr2'en sin og så får man lånt seg en mr2 turbo nokle dager...DA blir det litt nedtur å bytte tilbake til sin egen bil liksom :D Sånn er det gjerne med lydkvalitet også...man blir rett og slett borskjemt :D

@lpher
hehe sant det :D

 #80342  av Mr2Nyter'n;p
 
Tror jeg vet mer om lyd enn de fleste faktisk... Vært nesten fiksert på stereo/lyd generelt siden jeg var 6-7 år og hørte Queen med I want it all for første gang.. Da visste jeg at lyden var viktig.. Siden det har jeg styra mye med lydkilder av diverse slag :)
Med hensyn til pris vil jeg si at Lanzar'en tar knock out på RF'en.. RF'en spiller renere og ikke fullt så anstrengt ved litt "pådrag", men dette er ikke noe jeg vil betale 4700kr mer for å få.. Derfor er jeg fornøyd med Lanzaren :) Neste spiller jeg skal ha blir nok et eller annet Pioneer.. Pioneer suger jo brukbart når det kommer til inne-stereo, men i bil-stereo sjiktet er dem kongene i mine øyne... Spillermessig that is..

 #80378  av FireFox
 
Mr2Nyter'n;p skrev:
Med hensyn til pris vil jeg si at Lanzar'en tar knock out på RF'en.. RF'en spiller renere og ikke fullt så anstrengt ved litt "pådrag", men dette er ikke noe jeg vil betale 4700kr mer for å få.. Derfor er jeg fornøyd med Lanzaren :)
Syntes ikke RF har gjort det store når det gjelder spillere akkurat (min mening)
Mr2Nyter'n;p skrev: Neste spiller jeg skal ha blir nok et eller annet Pioneer.. Pioneer suger jo brukbart når det kommer til inne-stereo, men i bil-stereo sjiktet er dem kongene i mine øyne... Spillermessig that is..
Pioneer byner å blir ganske bra når det gjelder elementer oxo :wink:

 #80398  av Mr2Nyter'n;p
 
FireFox skrev:
Mr2Nyter'n;p skrev:
Med hensyn til pris vil jeg si at Lanzar'en tar knock out på RF'en.. RF'en spiller renere og ikke fullt så anstrengt ved litt "pådrag", men dette er ikke noe jeg vil betale 4700kr mer for å få.. Derfor er jeg fornøyd med Lanzaren :)
Syntes ikke RF har gjort det store når det gjelder spillere akkurat (min mening)
Mr2Nyter'n;p skrev: Neste spiller jeg skal ha blir nok et eller annet Pioneer.. Pioneer suger jo brukbart når det kommer til inne-stereo, men i bil-stereo sjiktet er dem kongene i mine øyne... Spillermessig that is..
Pioneer byner å blir ganske bra når det gjelder elementer oxo :wink:
Som andre har nevnt her så er vel RF-spillerne litt "amerikanske"... :) Skikkelig bling-bling! :D Ha'kke hørt elementer fra pioneer på år og dag jeg.. Sikkert utvikla seg litt endel sia sist regner jeg med.. :D Hvem selger egentlig pioneer elementer? Ikke sett no i de sjappene jeg har vært.. :?

 #80406  av @lpher
 
Mr2Nyter'n;p skrev:Tror jeg vet mer om lyd enn de fleste faktisk... Vært nesten fiksert på stereo/lyd generelt siden jeg var 6-7 år og hørte Queen med I want it all for første gang.. Da visste jeg at lyden var viktig..
Jeezes!! Im getting old!! :D FOr å si det mildt...så var jeg ganske mye gamlere enn 7 år da den låten var ny! :D
Mr2Nyter'n;p skrev: Neste spiller jeg skal ha blir nok et eller annet Pioneer..
Why not :)
Mr2Nyter'n;p skrev: Pioneer suger jo brukbart når det kommer til inne-stereo, men i bil-stereo sjiktet er dem kongene i mine øyne... Spillermessig that is..
Tja....i beg to differ...spillermessig that is :D Har drevet å leta etter "rette" DVD-spiller ei god stund nå...og på det omerådet er Pioneer langt oppe og langt frem faktisk :D

Men...på forsterkere og høytalere etc. var de ikke bra før i tiden ihvertfall :D

@lpher

 #80407  av @lpher
 
Mr2Nyter'n;p skrev: Som andre har nevnt her så er vel RF-spillerne litt "amerikanske"... :) Skikkelig bling-bling! :D
So true :D
Mr2Nyter'n;p skrev: Ha'kke hørt elementer fra pioneer på år og dag jeg.. Sikkert utvikla seg litt endel sia sist regner jeg med.. :D
Tja...på de litt dyrere høytalerne så begynner det å ligne på no ihvertfall :D Men...det er ikke akkurat i mål enda for å si det slik :D
Mr2Nyter'n;p skrev: Hvem selger egentlig pioneer elementer?
*Kremt kremt* :D Prøver å la være men....vi leverer alt fra Pioneer...men vi har kun de "vanligste" seriene på lager.... :)
Mr2Nyter'n;p skrev: Ikke sett no i de sjappene jeg har vært.. :?
For å oppsummere det veldig enkelt...slik jeg ser det....RF er ikke "flinke nok" på spillere...på samma vis som Pioneer ikke er "flinke nok" på annet enn spillere! :D ...pr. idag....på bilutstyr :D

@lpher

 #80439  av Mr2Nyter'n;p
 
Kunne ikke blitt mer enig der, @lpher :D Så godt det er å være enig... God start på dagen :P Hatt inntrykk av at Pioneer koster kr, ja... Prisene på bil-forsterkerne dem leverer er jo brukbart stive mot for det du får igjen for pengene synes jeg.. Ikke rart folk svikter Pioneer litt på den fronten.. Dvd-spillere fra Pioneer er vel ikke værst tror jeg.. Akkurat den saken kan jeg ikke uttale meg om ettersom jeg har hatt Samsung, eltax, daewoo og nå sony dvd-spiller.. Alt søppel bortsett fra sistnevnte :) Drømmeanlegget i mine øyne må bli; Pioneer hovedenhet, et par påkostede RF komponent-sett, RF-forsterker av et eller annet slag til komp-settene, et par magnat 12"ere og en Phoenix Gold forsterker til å puste liv i disse.. Mmh... Me like.. Synes det er litt tull at man måå matche merker når man setter sammen stereo.. :)

 #80446  av chris
 
@lpher skrev: For å oppsummere det veldig enkelt...slik jeg ser det....RF er ikke "flinke nok" på spillere...på samma vis som Pioneer ikke er "flinke nok" på annet enn spillere! :D ...pr. idag....på bilutstyr :D
da er jo saken grei.. man kjøper RF anlegg og pioneer headunit ;) :D

 #80519  av FireFox
 
Vi selger litt pioneer, det er ikke det første vi annbefaler, men når det kommer til de "dyrere" basserne til pioneer så er dem faktisk ganske bra.
Dem kommer seg får å si det sånn.. :wink:


Eller så kjøper man grom anlegg med en gang.. Kenwood KDC-PSW9527 spiller, Focal focal focal focal elementer og atter focal 8)
(For de som har penger) :P

 #80647  av @lpher
 
chris skrev: da er jo saken grei.. man kjøper RF anlegg og pioneer headunit ;) :D
You know i hate to admit it...men her var det faktisk du som tråkka opp spora først! :D ...alf, the follower! LOL :D

@lpher

 #80649  av chris
 
@lpher skrev:
chris skrev: da er jo saken grei.. man kjøper RF anlegg og pioneer headunit ;) :D
You know i hate to admit it...men her var det faktisk du som tråkka opp spora først! :D ...alf, the follower! LOL :D

@lpher
:D :D :D

Jeg vet hvor hardt det er for deg å innrømme det der ja.. den satt langt inne :D

 #80653  av @lpher
 
FireFox skrev:Vi selger litt pioneer, det er ikke det første vi annbefaler, men når det kommer til de "dyrere" basserne til pioneer så er dem faktisk ganske bra.
Dem kommer seg får å si det sånn.. :wink:


Nåja...:D De to dyreste er gode SPL-basser ja...ikke spesielt raffinerte når de skal spille lyd..istedet for å "flytte luft" da... :D MÈN..dette gjelder omtrent alle subber som er satt opp for SPL selvfølgelig :D Vi har vært borti litt vel mange tilfeller av at subben faktisk "går varm" da det ser ut til at spolen ikke får servert frisk luft...raskt nok....dessverre.... En svakhet som ble påpekt av oss allerede da Pioneer hadde med seg prototypen på 121SPL til norge i forifjor... En anne og mer vanslig årsak til at disse "gir seg" er jo at de fleste som kjøper en slik til 1.490,- eller deromkring...tror automatisk at fordi subben er rimelig så er den lettdrevet...YH! Not so! :D ...de vanligste tilfellen er at de har benyttet en eller annen obskøn (les: billig yalla merke) 4-kanaler til 1.490,- og brokoblet denne...og mosa på! :D ...og vips...så kommer de innom å får vite sannheten :) Derfor er vi fks veldig påpasselige med å luke utav kunden hvilken forsterker han har...før vi i det hele tatt vet hva han har lyst på! :D Wow...det ble litt skriving det gitt :D
FireFox skrev: Eller så kjøper man grom anlegg med en gang.. Kenwood KDC-PSW9527 spiller,
Joda, Kenwood kan spillere de....og kjøkkenmaskiner! :D ...and this i know...har faktisk solgt begge deler! :D
FireFox skrev: Focal focal focal focal elementer og atter focal 8)
(For de som har penger) :P
Tja...joda...bra ting...men det finnes bedre ting også...til samma pris :D

Har solgt noen av de litt mer ordentlige Focal-frontsettene...veldig fin og nøytral lyd...kanskje bittelittegranne for tørr i diskanten til bortskjemte lille meg da :D

@lpher

 #80665  av FireFox
 
@lpher skrev:Nåja...:D De to dyreste er gode SPL-basser ja...ikke spesielt raffinerte når de skal spille lyd..istedet for å "flytte luft" da... :D
Enig der, men de aller fleste er ute etter trykk, og da er dem ganske bra for prisen.
Det med varmgangen har jeg ikke vært mye borti, men når det er sakt, så selger vi ikke mye av pioneer :) er ikke noe vi har satset på lissom.. bare tatt inn for å teste.
@lpher skrev:En anne og mer vanslig årsak til at disse "gir seg" er jo at de fleste som kjøper en slik til 1.490,- eller deromkring...tror automatisk at fordi subben er rimelig så er den lettdrevet...YH! Not so! :D ...de vanligste tilfellen er at de har benyttet en eller annen obskøn (les: billig yalla merke) 4-kanaler til 1.490,- og brokoblet denne...og mosa på! :D ...og vips...så kommer de innom å får vite sannheten :)
Hehe jup kjenner til den :wink:
@lpher skrev:Derfor er vi fks veldig påpasselige med å luke utav kunden hvilken forsterker han har...før vi i det hele tatt vet hva han har lyst på! :D
Ditto.. de fleste som skal ha basser skal somregel ha noe stort som er tungdrevent, så har dem kun en stakkarslig forsterker.

@lpher skrev:Joda, Kenwood kan spillere de....og kjøkkenmaskiner! :D ...and this i know...har faktisk solgt begge deler! :D
Damnit! venta meg et sånt svar om kenwood og kjøkkenmaskiner :P
Men kenwood er faktisk veldig bra på spillere

@lpher skrev:Tja...joda...bra ting...men det finnes bedre ting også...til samma pris :D
Har solgt noen av de litt mer ordentlige Focal-frontsettene...veldig fin og nøytral lyd...kanskje bittelittegranne for tørr i diskanten til bortskjemte lille meg da :D
@lpher
Hmm.. der må jeg si meg ganske uenig gitt.. focal er faktisk noe av det beste du får, dem har veldig pen og god lyd + at elementa tåler mye..
Dem har laaang erfaring med elementer og sammen med Audison som er "partnern" dems (som du sikkert visste) så har dem kommet kjempe langt i utviklinga.
lurer da litt på hva du syntes er meget bra elementer (innen bilstereo)??

Samme med JBL, dem er oxo meget bra på bass elementene

 #80676  av chris
 
FireFox skrev:lurer da litt på hva du syntes er meget bra elementer (innen bilstereo)??
Tror nok @lpher har en liten forkjærlighet for det frontsettet han monterte inn i supran for litt siden.. Type RF ;)

(men så har det en veilpris på over 6 lapper også da :P)

 #80775  av FireFox
 
chris skrev:
FireFox skrev:lurer da litt på hva du syntes er meget bra elementer (innen bilstereo)??
Tror nok @lpher har en liten forkjærlighet for det frontsettet han monterte inn i supran for litt siden.. Type RF ;)

(men så har det en veilpris på over 6 lapper også da :P)

Hehe, regner med han kommer til å si det ja.. RF er veldig bra det, bare synd man betaler for å ha merket også.