Side 3 av 6
Legg innLagt inn:01 feb 2005 18:52
av TomG
Uten motor og girkasse veier den totalt 642 kg. så om bilen veier 1100+ så er jo da motor og girkasse ca 480 kg inkl. all væsker, oljer og kjøle vann....skulle vell stemme
Vart faktisk litt imponert over at den totale vekten på glass ikke var høyere...
Lurer på om det går an å lage hubene i herdet alu....hmmm
T
Legg innLagt inn:01 feb 2005 19:06
av AndreasH
TomG skrev:
Lurer på om det går an å lage hubene i herdet alu....hmmm
T
-tror det kan være et marked for alu-hubber ja.
I hvertfall har jeg lyst på

.
Noen her som er flink med alu ??
Legg innLagt inn:01 feb 2005 22:35
av sw20
hvor og hvordan har dere tenkt å sveise den sammen gjenn???
Legg innLagt inn:05 feb 2005 11:14
av AndreasH

tegn og forklar
Legg innLagt inn:06 feb 2005 22:13
av sw20
bruker vel oppigjen dei orginale sveisane.....
skal dere skifte langt bak???
e det skade langt bak i bilen...
har dere skøyta bila før...

AndreasH: Hvor er nærmeste vekt mon tro?
Legg innLagt inn:02 apr 2005 09:40
av Elzin
hvis du enda lurer på det så er det en vekt utenfor statens vegvesen på forus.
mener at den står på døgne rundt. den er på baksiden av bygget. men om den er 100% korrekt aner jeg ikke. medn det er i hvertfall en stor vekt rett utenfor

Legg innLagt inn:02 apr 2005 18:17
av Morten
sw20 skrev:bruker vel oppigjen dei orginale sveisane.....
skal dere skifte langt bak???
e det skade langt bak i bilen...
har dere skøyta bila før... 
Beklager, har ikke sett spørsmålet før nå...
Skaden er helt fremme, her er noen bilder fra tidlig demontering:
Vi har ikke titta så nøye på det enda, bilene våre må jo nesten på veien først

Men planen er nok å bytte fra rett bakenfor "veggen inn til reservehjulsbrønnen" (og frem såklart

) Vi har hele den biten liggende, så forhåpentligvis går det ganske greit når vi bare kommer så langt...

Legg innLagt inn:02 apr 2005 19:29
av sw20
ååååååå skulla gitt meg en dag på en caroliner rette benk....
så skulla an blitt så finigjen så...
vanskelig å se på bilda men e den veldig sjeiv??????
ser jo at fronten e dradd godt over mot venstre men hvor mye har det gått utover rammene?????
hehe.. fikk sjikkelig lyst å rette mr2 e no..... men veit dei e veldig stive framme der..
Legg innLagt inn:02 apr 2005 20:24
av Morten
Må jo bare komme ned og hjelpe hvis du vil det
Ramme vangene (fremste biten) var veldig trykket til siden (vi har retta de ganske mye nå bare for å se hva som gikk). Det ser du jo og på bildet. Ellers virker alt rett og fint fra et godt stykke foran demper tårnene.
Ved prøvemontering av skjermer osv. havner ting der det skal. Utenom helt forrerst såklart

Legg innLagt inn:02 apr 2005 20:42
av 2000celica
Legg innLagt inn:03 apr 2005 10:34
av sw20
hehe.. skal montere noen rullholdere bak i mr2en... hehe... e jo så god plass baki der....hehe
har dere tatt kryssmål over og under bilen??? samt lengde mål???
husk også at det er sansynlig at rammene kan vere slått opp eller ned
alt ettr hvordan den er truffe????
ja skulla tatt meg en tur ned...hadde blitt morro det.....
har dere sett etter bunker i tak og sider foresten.. ikkje krappe men heller slakke svaier som tyder på fot mye plate?????
Legg innLagt inn:04 apr 2005 01:25
av Morten
sw20 skrev:har dere tatt kryssmål over og under bilen??? samt lengde mål???
husk også at det er sansynlig at rammene kan vere slått opp eller ned
alt ettr hvordan den er truffe????
ja skulla tatt meg en tur ned...hadde blitt morro det.....
har dere sett etter bunker i tak og sider foresten.. ikkje krappe men heller slakke svaier som tyder på fot mye plate?????
Har ikke tatt noen mål. Ikke sett noen antydning til bulker/buler i hverken tak eller sider.
Legg innLagt inn:04 apr 2005 01:54
av MR2turbo
her er ett til av skaden da
og ett når de nye front-delene er hengt på... ser jo ikke så ille skjevt ut da...
Vangene er "knekt" ganske langt fremme, så ved å kryssmåle og justere evt. skjevheter + skjøte fronten bak skaden tror jeg a vi er inne på noe

hva tror du sw20?
Legg innLagt inn:04 apr 2005 06:15
av sw20
da e det vel bare å finne fran div. hammere og mothold da og begynne å banke litt..... så slipper dere kansje å skifte noe i det heile tatt....
bilen skal vel bare vere bein og fin.. og skal vel ikkje ha skilt??? så da e det vel bare å rette vangane..... eventuelt sveise på ei forsterkning rundt det skada området ETTER AT DET ER RETTA ganske så greit til på vangene????????
Legg innLagt inn:30 jun 2005 12:06
av TheStig
noen fremgang..?