Side 3 av 6
Legg innLagt inn:25 feb 2005 21:55
av @lpher
GT_rider skrev:Hvordan er utvalget her til lands?? Når jeg har sett på nettet, så har jeg inntrykk av at det ikke er så mange supra som ruller på norske veier. Er jo etter hva jeg har hørt, en kjempebil..
Eller så er eierne så glad i bilene sine at de ikke vil selge 
Er jo i underkant av 20 mkIV Supra med skilt i norge...ikke rare antallet det vettu

Er sikkert til og med registrert flere Lambo Diablo's!
Så...at en "norsk" mkIV annonseres er nok ikke vanlig kost nei
Kjempebil..yepp

Men det norske avgiftsystemet gjør den nok for dyr for folk som ikke er "spesielt intereserte"

Legg innLagt inn:26 feb 2005 01:07
av Andreazz
Legg innLagt inn:26 feb 2005 12:30
av @lpher
Legg innLagt inn:26 feb 2005 12:51
av Quicksilver
jeg har kjøpt en 95 Hardtop sølv manuel NA supra som kommer på ca 190-200K ferdig regget

Legg innLagt inn:26 feb 2005 16:14
av celicat23
Quicksilver skrev:jeg har kjøpt en 95 Hardtop sølv manuel NA supra som kommer på ca 190-200K ferdig regget
Svarte! Hver gang du poster slike priser på supra'er så detter det noen månder av tiden jeg har tenkt å beholde celica'n før jeg selger den

Legg innLagt inn:26 feb 2005 21:32
av @lpher
celicat23 skrev:
Svarte! Hver gang du poster slike priser på supra'er så detter det noen månder av tiden jeg har tenkt å beholde celica'n før jeg selger den 
Ikke noe å vente med det vel?

Legg innLagt inn:26 feb 2005 23:21
av GT_rider
En ting er hva hjertet vil, en ganske annen ting er hva kontoen vil

Det har ihvertfall jeg opplevd ett par ganger

Legg innLagt inn:27 feb 2005 11:55
av @lpher
Legg innLagt inn:27 feb 2005 14:19
av Gjertsen
Uff, er PERVERST hvor stor pris forskjell det skal være på høyre og venstre styrt. for ikke å snakke om avgiftene til detta møkka landet!
jeg SKAL ha en Supra en gang. om jeg så blir 90 og gjeldfri.
Er ikke forsikkringa på NA og Turboene lik? mener å ha lest/hørt dette tidligere.
Dumt prisen er så høy på twin'en.
Åssen funker det å konvertere en NA til Singel Turbo da? er vel mye jobb og penger som fyker ut da! så det kan heller lønne seg å kjøpe turbo'n.
Legg innLagt inn:27 feb 2005 14:41
av celicat23
Hvordan er det å holde supra'en vedlike med service f.eks? Går det ann å dra innom toyota, eller ender det bare opp med "denne bilen kan vi desverre ikke ha service på, så hvis du venter 20 minutter så kan du hente den etter at alle på verkstedet har prøvekjørt den"
?
Legg innLagt inn:27 feb 2005 19:02
av Quicksilver
det er ikke noe prob å sette på turbo på NA, går en 10 sek bil i sverige

jeg har kit liggende til den.
Toyota fikser supra uten problem, eller så kan du bruke oss vi fikser allt på disse bilene
Legg innLagt inn:27 feb 2005 20:56
av @lpher
Gjertsen skrev: Uff, er PERVERST hvor stor pris forskjell det skal være på høyre og venstre styrt.
True
Gjertsen skrev:
for ikke å snakke om avgiftene til detta møkka landet!
Ihvertfall true
Gjertsen skrev:
jeg SKAL ha en Supra en gang. om jeg så blir 90 og gjeldfri.
Hihi...man må sette seg mål vettu
Gjertsen skrev:
Er ikke forsikkringa på NA og Turboene lik? mener å ha lest/hørt dette tidligere.
De jeg har sjekket forsikring hos har utrolig nok ikke hatt forskjell for turbo eller non-turbo ihvertfall...noen av selskapene skiller ikke på mkII, III eller IV heller
Gjertsen skrev:
Dumt prisen er så høy på twin'en.
KOster å være kar vettu
Gjertsen skrev:
Åssen funker det å konvertere en NA til Singel Turbo da? er vel mye jobb og penger som fyker ut da! så det kan heller lønne seg å kjøpe turbo'n.
En slik jobb er nok ikke noe man gjør av økonomiske grunnener nei...men heller ett resultat av for alt mye fritid og alt for mye penger til overs?

Legg innLagt inn:27 feb 2005 21:01
av @lpher
celicat23 skrev: Hvordan er det å holde supra'en vedlike med service f.eks? Går det ann å dra innom toyota, eller ender det bare opp med "denne bilen kan vi desverre ikke ha service på, så hvis du venter 20 minutter så kan du hente den etter at alle på verkstedet har prøvekjørt den"
?
Min erfaring er at du faktisk får litt BEDRE hjelp enn vanlig med en slik bil hos en Toyota forhandler

Dette forutsetter at det finnes entusiaster hos din Toyota-forhandler da...noe det definitivt gjør her i trøndelagen

Både Hell Bil Lade, Stjørdal og Orkanger har genuine entusiaster i avdelingene sine kan jeg skrive under på ihvertfall

Legg innLagt inn:28 feb 2005 19:40
av tbergstad
Har fått beskjed fra kompissen min om å sjekke litt priser på supra. Han er ute etter mkiv-tt.. Høyreratt er IKKE aktuelt.. Gjerne original eller trimmet.. (var ikke så nøye)
Og hvor mye koster det å bygge om en N/A til turbo?.. Han har eget komplett verksted å jobbe i så det var og interessant..
Det ser ut som om vi må finne en over dammen da.. Men finnes det noe til ok pris, så gi beskjed..
Skulle også spørre deg @lpher, Om det kunne være mulig med prøvetur en dag.. Aner jo ingenting om disse bilene.. Det kunne være arti å prøve en først..
Legg innLagt inn:28 feb 2005 19:52
av spkstrp
hm er det forholdsvist enkelt å montere turbo på 3 liters na'en ?
