Side 3 av 6

Legg innLagt inn:25 feb 2005 21:55
av @lpher
GT_rider skrev:Hvordan er utvalget her til lands?? Når jeg har sett på nettet, så har jeg inntrykk av at det ikke er så mange supra som ruller på norske veier. Er jo etter hva jeg har hørt, en kjempebil.. :)
Eller så er eierne så glad i bilene sine at de ikke vil selge :wink:
Er jo i underkant av 20 mkIV Supra med skilt i norge...ikke rare antallet det vettu :D Er sikkert til og med registrert flere Lambo Diablo's! :D

Så...at en "norsk" mkIV annonseres er nok ikke vanlig kost nei :)

Kjempebil..yepp :D Men det norske avgiftsystemet gjør den nok for dyr for folk som ikke er "spesielt intereserte" :)

Legg innLagt inn:26 feb 2005 01:07
av Andreazz
@lpher skrev:
GT_rider skrev:Hvordan er utvalget her til lands?? Når jeg har sett på nettet, så har jeg inntrykk av at det ikke er så mange supra som ruller på norske veier. Er jo etter hva jeg har hørt, en kjempebil.. :)
Eller så er eierne så glad i bilene sine at de ikke vil selge :wink:
Er jo i underkant av 20 mkIV Supra med skilt i norge...ikke rare antallet det vettu :D Er sikkert til og med registrert flere Lambo Diablo's! :D

Så...at en "norsk" mkIV annonseres er nok ikke vanlig kost nei :)

Kjempebil..yepp :D Men det norske avgiftsystemet gjør den nok for dyr for folk som ikke er "spesielt intereserte" :)
Folk som ikke er "spesielt intereserte" får ikke kjøre supra.. :twisted: :twisted:

Legg innLagt inn:26 feb 2005 12:30
av @lpher
Andreazz skrev: Folk som ikke er "spesielt intereserte" får ikke kjøre supra.. :twisted: :twisted:
LOL :D Du sier noe dær ja :)

Legg innLagt inn:26 feb 2005 12:51
av Quicksilver
jeg har kjøpt en 95 Hardtop sølv manuel NA supra som kommer på ca 190-200K ferdig regget :)

Bilde

Legg innLagt inn:26 feb 2005 16:14
av celicat23
Quicksilver skrev:jeg har kjøpt en 95 Hardtop sølv manuel NA supra som kommer på ca 190-200K ferdig regget :)
Svarte! Hver gang du poster slike priser på supra'er så detter det noen månder av tiden jeg har tenkt å beholde celica'n før jeg selger den :)

Legg innLagt inn:26 feb 2005 21:32
av @lpher
celicat23 skrev: Svarte! Hver gang du poster slike priser på supra'er så detter det noen månder av tiden jeg har tenkt å beholde celica'n før jeg selger den :)
Ikke noe å vente med det vel? :D

Legg innLagt inn:26 feb 2005 23:21
av GT_rider
En ting er hva hjertet vil, en ganske annen ting er hva kontoen vil :wink: Det har ihvertfall jeg opplevd ett par ganger :roll:

Legg innLagt inn:27 feb 2005 11:55
av @lpher
GT_rider skrev:En ting er hva hjertet vil, en ganske annen ting er hva kontoen vil :wink: Det har ihvertfall jeg opplevd ett par ganger :roll:
Sant nok...men om man virkelig vil...så lar seg seg gjøre...før eller senere :)

Legg innLagt inn:27 feb 2005 14:19
av Gjertsen
Uff, er PERVERST hvor stor pris forskjell det skal være på høyre og venstre styrt. for ikke å snakke om avgiftene til detta møkka landet!
jeg SKAL ha en Supra en gang. om jeg så blir 90 og gjeldfri.
Er ikke forsikkringa på NA og Turboene lik? mener å ha lest/hørt dette tidligere.
Dumt prisen er så høy på twin'en.
Åssen funker det å konvertere en NA til Singel Turbo da? er vel mye jobb og penger som fyker ut da! så det kan heller lønne seg å kjøpe turbo'n.

Legg innLagt inn:27 feb 2005 14:41
av celicat23
Hvordan er det å holde supra'en vedlike med service f.eks? Går det ann å dra innom toyota, eller ender det bare opp med "denne bilen kan vi desverre ikke ha service på, så hvis du venter 20 minutter så kan du hente den etter at alle på verkstedet har prøvekjørt den"

?

Legg innLagt inn:27 feb 2005 19:02
av Quicksilver
det er ikke noe prob å sette på turbo på NA, går en 10 sek bil i sverige :D jeg har kit liggende til den.

Toyota fikser supra uten problem, eller så kan du bruke oss vi fikser allt på disse bilene

Legg innLagt inn:27 feb 2005 20:56
av @lpher
Gjertsen skrev: Uff, er PERVERST hvor stor pris forskjell det skal være på høyre og venstre styrt.
True :)
Gjertsen skrev:
for ikke å snakke om avgiftene til detta møkka landet!
Ihvertfall true :)
Gjertsen skrev:
jeg SKAL ha en Supra en gang. om jeg så blir 90 og gjeldfri.
Hihi...man må sette seg mål vettu :D
Gjertsen skrev:
Er ikke forsikkringa på NA og Turboene lik? mener å ha lest/hørt dette tidligere.
De jeg har sjekket forsikring hos har utrolig nok ikke hatt forskjell for turbo eller non-turbo ihvertfall...noen av selskapene skiller ikke på mkII, III eller IV heller :D
Gjertsen skrev:
Dumt prisen er så høy på twin'en.
KOster å være kar vettu :D
Gjertsen skrev:
Åssen funker det å konvertere en NA til Singel Turbo da? er vel mye jobb og penger som fyker ut da! så det kan heller lønne seg å kjøpe turbo'n.
En slik jobb er nok ikke noe man gjør av økonomiske grunnener nei...men heller ett resultat av for alt mye fritid og alt for mye penger til overs? :D

Legg innLagt inn:27 feb 2005 21:01
av @lpher
celicat23 skrev: Hvordan er det å holde supra'en vedlike med service f.eks? Går det ann å dra innom toyota, eller ender det bare opp med "denne bilen kan vi desverre ikke ha service på, så hvis du venter 20 minutter så kan du hente den etter at alle på verkstedet har prøvekjørt den"

?
Min erfaring er at du faktisk får litt BEDRE hjelp enn vanlig med en slik bil hos en Toyota forhandler :D Dette forutsetter at det finnes entusiaster hos din Toyota-forhandler da...noe det definitivt gjør her i trøndelagen :D
Både Hell Bil Lade, Stjørdal og Orkanger har genuine entusiaster i avdelingene sine kan jeg skrive under på ihvertfall :)

Legg innLagt inn:28 feb 2005 19:40
av tbergstad
Har fått beskjed fra kompissen min om å sjekke litt priser på supra. Han er ute etter mkiv-tt.. Høyreratt er IKKE aktuelt.. Gjerne original eller trimmet.. (var ikke så nøye)

Og hvor mye koster det å bygge om en N/A til turbo?.. Han har eget komplett verksted å jobbe i så det var og interessant..

Det ser ut som om vi må finne en over dammen da.. Men finnes det noe til ok pris, så gi beskjed..

Skulle også spørre deg @lpher, Om det kunne være mulig med prøvetur en dag.. Aner jo ingenting om disse bilene.. Det kunne være arti å prøve en først..

Legg innLagt inn:28 feb 2005 19:52
av spkstrp
hm er det forholdsvist enkelt å montere turbo på 3 liters na'en ? :twisted: