Side 3 av 4

Legg innLagt inn:26 mai 2005 04:45
av GT4 CS
Missunelig på DP'n din jeg? Neida hehe

Legg innLagt inn:26 mai 2005 20:41
av cs2451
GT4 CS skrev:Missunelig på DP'n din jeg? Neida hehe
Er jo bare til å bestille seg det.. :lol:

Legg innLagt inn:27 mai 2005 18:27
av jostein_loenning
Når eg kjørte med ct26 og 3" downpipe+ HKS 3" eksos lada bilen min tett opp mot 1,2 til 1,3 bar ved 700rpm. Fra ca 2800rpm til ca 5500 låg den stabilt på 0,8. Ifra 5500 gjekk det jevnt over rett til himmels :shock:

Legg innLagt inn:27 mai 2005 18:29
av jostein_loenning
GT4 CS skrev:Missunelig på DP'n din jeg? Neida hehe
Har ein Aussie pipe liggande i kjellaren :?

Du får krangla med celicagirl om du kan få kjøpa den :lol: :lol: :lol:

Legg innLagt inn:28 mai 2005 00:13
av cs2451
Høres lovende ut.. Ryker vel snart den turboen min da.. hehe. neida prøve å kjøre med fornuft :?

Legg innLagt inn:29 mai 2005 20:25
av jostein_loenning
Absolutt verd det, blir som ein ny bil ei stund, men så kommer den mykje vil ha meir tendensen fram, iallefall hos meg :twisted: Noko som resulerte i eit solid turboras :roll:

Legg innLagt inn:29 mai 2005 23:21
av cs2451
Det var ganske trangt å få av den downpipen... Klarte å kverke selve feste til oljefilteret også. noe dritt.. må se på det i morgen å se om jeg får den til igjen. kanskje noen som har en sånn liggende å slenge?

Legg innLagt inn:29 mai 2005 23:38
av kennethx
Tor skrev:T-VSV er en ventil som blør trykk når du kjører i 1 og 2 geare ettersom jeg har forstått. Da lader bilen MAX 0.5 bar for og hindre motor havari og ikke minst turbo havari. Det er ECU som trekker tilbake ladetrykket osv..

På en vanlig GT4 er fuel cut rundt 0.9 bar, på en GT4 CS er fuel cut rundt 1.1 bar. Dette pga forskejllige motor styringer på de 2 bilene.

Dette er grovt forklart da, sikkert noen som kan komme med mere utfyllende.
Det er faktisk motsatt :)

det går en slange fra turbo til wastegate acculator, som ved trykk gradivs skyver ett stag som åpner den interne wastegaten i turboen, som igjen fører til at mindre av eksosen går igjennom eksosturbinen, som igjen begrenser trykket som bygges. Da altså begrenset av det så kallte "wastegate trykket"

T-VSV er en bleed valve som blør vekk noe av dette trykket fra wastegate acculatoren når ECU finner det for godt. Det er i 3. til 5. gir når motoren er varm, det ikke er feilkoder og alt er på stell.

Når denne ventilen blør bort noe av trykket fra wastegate acculatoren, så fører det til at staget ikke skyver like mye, wastegaten åpner litt mindre, og vi bygger mer trykk. Det må da med andre ord mer trykk til før wastegaten er helt åpen.

Dette har forresten vært forklart flere ganger før :)

Legg innLagt inn:30 mai 2005 06:46
av GT4 CS
jostein_loenning skrev:
GT4 CS skrev:Missunelig på DP'n din jeg? Neida hehe
Har ein Aussie pipe liggande i kjellaren :?

Du får krangla med celicagirl om du kan få kjøpa den :lol: :lol: :lol:
Hehe, for ta meg en tur til hamar og be på mine knær :lol:
Men det ender vel som det alltid gjør, 1-0 til jentene hehe. Om ikke hun vil ha den stiller jeg meg som nummer 1 i køen :D

Legg innLagt inn:30 mai 2005 12:31
av jostein_loenning
GT4 CS skrev:
jostein_loenning skrev:
GT4 CS skrev:Missunelig på DP'n din jeg? Neida hehe
Har ein Aussie pipe liggande i kjellaren :?

Du får krangla med celicagirl om du kan få kjøpa den :lol: :lol: :lol:
Hehe, for ta meg en tur til hamar og be på mine knær :lol:
Men det ender vel som det alltid gjør, 1-0 til jentene hehe. Om ikke hun vil ha den stiller jeg meg som nummer 1 i køen :D
Det er notert... Tar meg sikkert snrt ein tur over, då må det ordnast litt grillings+++

Legg innLagt inn:30 mai 2005 13:33
av ST205RR
til di med 3 gen 3sgte, hva var/er trykket deres ?

Legg innLagt inn:03 jun 2005 15:40
av cs2451
Nå er omsider bilen ferdig etter mye kødd, olje lekasjer o.l. Bilen går betraklig bedre. Men nå har jeg stillt trykket akkurat på 1,1 b. problemet er at viss jeg bygger opp trykk på 3. gir får jeg fuelcut (4. og 5.). Men viss jeg drar den ut på 1. så 2 og smukker den i 3. får jeg det ikke. Hva kommer det av??? viss noe skjønte hva jeg mente.

Legg innLagt inn:03 jun 2005 20:44
av B_Quist
Hvor høyt er det mulig å skru på trykket til turboen i carlosen?

Legg innLagt inn:03 jun 2005 20:57
av cs2451
B_Quist skrev:Hvor høyt er det mulig å skru på trykket til turboen i carlosen?
Spørs hvor mye du gjør med motoren. men med det meste orginalt bortsett fra tennplugger, boostcontroller og downpipe(fjerne cat) så kan du stille det til 1,1 b. over det er det ikke særlig trykt for motoren din

Legg innLagt inn:04 jun 2005 11:11
av jostein_loenning
cs2451 skrev:Nå er omsider bilen ferdig etter mye kødd, olje lekasjer o.l. Bilen går betraklig bedre. Men nå har jeg stillt trykket akkurat på 1,1 b. problemet er at viss jeg bygger opp trykk på 3. gir får jeg fuelcut (4. og 5.). Men viss jeg drar den ut på 1. så 2 og smukker den i 3. får jeg det ikke. Hva kommer det av??? viss noe skjønte hva jeg mente.
Meir motstand= meir eksos= meir trykk! Har du prøvd å dra den heilt ut i 3en også med wot? Viss du komme fra 2en'?