TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er den verdt??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#11329  av memo

nei, noen nybegynner bil er det nok ikke..
nå skal det sies at MR2 var min første bil, og jeg hadde ALT, ALTALTALT for mange nesten ulykker, som kunne endt opp VELDIG ille...

tror jeg har hatt no sinnsykt med flaks på veiene til (de rette) tider..

jeg har ihvertfall lært (litt), og kjører endel forsiktigere med celica'en min nå...er lettere å være forsiktig når man veit at hvis man kondemnerer bilen, sliter man seriøst økonomisk ;P

-memo

#11372  av Mr2 Mk2

det har han nok,men det er aldri smart å vrake bilen da.

#11415  av Mr2 Mk2

Idag er det bekreftet Dynamoen er røket. :(
Noen som vet om det kan ha noe med den parkeringen jeg nevnte her tidligere?

#11418  av turboman

pga parkeringen under takrenna??

Hvis den har stått der lenge, så den har rustet, kanskje.. så lageret i dynamoen har gått til helv...

Hvis det ikke er noen ulyd, så hadde jeg sjekket børstene, hadde jeg vært deg.. De koster under 100 kr, og er vel ikke så veldig vanskelig å bytte. Må antagelig bare lodde litt.. (har ikke bytta på MR2, men sikkert samme systemet som på andre biler..)

Knut

#11460  av Mr2 Mk2

dynamoen skulle vært kommet idag men må nok vente til imorra.Var nede på verkstedet idag der sto en KNALLFIN rød mk2 mk1 fineste lakken jeg har sett på en mk1.

#11484  av Amund

var det den 86 med 88 frontleppe? stod ved el-kjøp tidligere på dagen..
Den var i vert fall fin i lakken, nylakkert så det ut til.. sånn rent bortsett fra at den såg HØY og SMAL ut på 17" så var den fin. :)
Min så lav og bred ut i forhold, (senket 35 og 15" ).. :wink: 8)

#11536  av Mr2 Mk2

kom deg på nett igjen nå asså.
Nei det var nok ikke 17" på den,tror det var 15".Veldig fine toyota felger,spurte han som jobba med den hvem sin det var.Det var visst en på delelageret som hadde kjøpt den,meget fin inni også.
Hvordan går dte med girkassen da?Hørt noe om skjermene?

#11548  av Amund

girkassen var ute i kveld, skifta diff etter mye om og men. Var et lager som ikke var likt på de to diffene, så det ble litt ekstra mekking. og fikk akkurat girkassen på bilen igjen før jeg måtte på jobb... 8)

Skjermene har jeg hørt lite og ingenting om... skuffende greier. Ender vel med at jeg finner noen corolla eller 323 skjermer og sveiser inn...
:roll:

Har internett sålenge jeg er på jobb, men til helga er det ferie og da blir det litt vanskligere med det....

#11549  av Mr2 Mk2

ok høres jo bra ut,synd min far skulle være så JÆVLA a4 med angående de skjemene :(
Skal diskutere litt med ham,skjønner ikke at det er noe problem.I alle fall kan ha bare si de er til min bror da :roll:
Nå skulle de visst skifte en del ting,siden den er på verksted likevel registereim b.l.a.

#11550  av Amund

må snart skifte register reim jeg også. den har gått 60 k tror jeg..
Du får ligge i harde forhandlinger med han! hehe. skal prøve andre kanaler også, så får vi se hva som går seg til... :wink:

Gleder meg til å få bilen på veien igjen! skal bli deilig med skikkelig girkasse! :D

#11568  av Mr2 Mk2

Ja det kan jeg tenke meg..
Var med mekanikeren og min far idag å skifte reim og dynamo og noen sylinder greier(vet ikke helt hva det var),etterpå vasket jeg bilen og følgene.Før jeg kjørte litt rundt på plassen og lekte.Så kom fattern og vi tok en stripe,var digg det.Fikk bare enda mer lyst på en mk1 :D gleder meg til å ha min egen!Så kommer eg til deg Amund isje visst men NÅR det e noe eg lurer på,så må eg se kordan du gjorde det med subben.

#11570  av Amund

Ingen problem.. håper på å få ferdig subbene i løpet av helga. :wink:

Girkassen ble MYE bedre!! ingen skraping, mjuk og deilig! kanskje litt treig å få i andre, men himmelen i forhold til den gamle! :D

Skaff deg en mk1 snarest! så kan vi ta mk1 cruising i bergen! hehe 8)

#11571  av Mr2 Mk2

Amund skrev: Skaff deg en mk1 snarest! så kan vi ta mk1 cruising i bergen! hehe 8)
Uff ja,men hjelper lite når lappen først kommer om 5mnd :cry:
Hadde jeg hatt nok peng nå så hadde jeg jo kjøpt så fort som mulig uansett.Men holder på å spare opp...Jobber for harde livet 08.00-19.00 idag det tar på hehe...Mr2 mk1 skal anskaffes uten tvil asså!
Girkassen til broden merket jeg idag og alle andre dager at e jævla treg men dte er vel sik på en gammel bil.Gass/brems/clutc/ratt er også tregt men det er jo slik det skal være og endel av sjarmen så. :D

#11573  av Amund

slik er mk1, ratt og pedaler er treige, men får mye bedre føling med hva som skjer da.. :wink:

Egentlig ekkelt å kjøre nye biler med superlette pedaler og ratt. blir så vinglete...