Side 3 av 4

Legg innLagt inn:17 jun 2005 11:34
av jostein_loenning
Når man kjører bilen går den greit om man holder en jevn hastighet... men med en gang man gir gass så begnner bilen å riste og den holder igjen.. av og til smeller det i potta også.. der er rett og slett nesten ingen akselrasjon.. med minrre jeg gir bare LITT gass.. da kommer den plutselig veldig bra.. men gir jeg full gass så ligger den liksom og holder helt igjen....
Escorten til ein kammerat hadde akkurat samm symptom, det viste seg å vera ein laus tennplugg

Legg innLagt inn:17 jun 2005 14:40
av mr_2
Jepp.Jeg og syntes det hørtes ut som da jeg hadde fått vann/fukt nedi der med tennpluggene.

Legg innLagt inn:17 jun 2005 14:51
av Master
Jeg har en kompis med en Mazda 626 med 2liter turbo. Siden oljetetningene hans er gåen har han sveisa fast turbinen inni turboen, og plombert oljetilførselen til turboen til han får seg ny turbo. Så hans turbo går ikke rundt i det hele tatt!

MEN, bilen går fint på tomgang, den bare sliter litt med å få ut eksosen på 5000 rpm+. siden turboen ikke går rundt.

Legg innLagt inn:19 jun 2005 18:50
av sleeper
Master skrev:Jeg har en kompis med en Mazda 626 med 2liter turbo. Siden oljetetningene hans er gåen har han sveisa fast turbinen inni turboen, og plombert oljetilførselen til turboen til han får seg ny turbo. Så hans turbo går ikke rundt i det hele tatt!

MEN, bilen går fint på tomgang, den bare sliter litt med å få ut eksosen på 5000 rpm+. siden turboen ikke går rundt.
seriøst??????

Legg innLagt inn:20 jun 2005 01:28
av Master
Jepp :P

Legg innLagt inn:21 jun 2005 00:12
av FireWalk
Da har GT4 CS fikset bilen. Det var fordelerlokk og rotor som var gåent..

Vi stakk inn på toyota i dag etter at bilen var reparert og testet og funnet 100% igjen i går. Beskjeden vi fikk var at: joda, turboen er gåen den!

Tingen er bare den at turboen er ifølge GT4 CS som ny å regne. Det er en CT20b som er portet opp med ny turbin osv. Den ser ikke brukt ut i det hele tatt (som stemmer bra med det jeg ble fortalt da jeg kjøpte bilen, nemlig at turboen var overhalt og som ny).

Moralen i historien her må vel være at Toyota av og til rett og slett ikke har PEILING på hva de driver med..... At de ikke klarte å finne ut av en slik filleting er ganske uforstålig.. når de sender kunden hjem i den tro at turboen er gåen, hvorpå han begynner å se seg om etter ny turbo.. :roll:

Nei... Dårlig av Toyota dette her!

Men kjempeflott av GT4 CS som på kort tid fant ut av feilen... Skulle vært flere folk som han ansatt hos Toyota.. da hadde jeg iallefall ikke hatt noen betenkligheter med å sende bilen inn dit igjen.. ;)

Men nå er den iallefall 100% igjen! Ifølge eksperten ser alt helt fint ut.. var jo bare en bagatell! :D :D

Legg innLagt inn:21 jun 2005 07:13
av Speeder
Bra bilen er i orden igjen da :)

GT4 CS, du må ha mistet tellingen på hvor mange motor-rom du hadde hodet nedi, i løpet av ferien? :lol:

Legg innLagt inn:21 jun 2005 07:21
av Dalan
Bra det ordnet seg :)

Legg innLagt inn:21 jun 2005 08:31
av kaimagne
GT4 CS, the true 3S-GTE Missionary! ;) *applaus*

Men det er jo helt utrolig at ikke Toyota klarer å finne ut at fordelerlokket og rotoren er gåen... Helt utrolig - dårlig! :evil:

Legg innLagt inn:21 jun 2005 08:52
av sleeper
regnet med at det var tenninga di ja......med de symtomene du hadde så virket det som det eneste logiske feilen!

helt utrulig at toyota ikke fant denne feilen!
håper for guds skyld du ikke betalte noe for jobben toyota har gjort!???

Legg innLagt inn:21 jun 2005 13:40
av GT4 CS
Har ikke vært ren på fingra en eneste dag siden jeg dro på ferie :) Men og skru bil er som og ha sex for min del. Så da klager man ikke hehe.
Må si jeg ble mindre imponert over toyota her selv, glisa styggt da jeg så at verksted hadde fått prisen for beste verksted i 2004, den plakaten må være kjøpt og betalt, de fablet om at det var verksmesteren som hadde skrudd på den osv.
Vi tok jo en liten gjennomgang på motoren og de hadde ikke akkuratt brukt hodet da de strammet til slangeklemmer mellom turbo og innsuget.
Og nedi ved tennpluggene var det gammel fukt, da vi skrudde av fordelerlokket ble jeg litt satt ut, det var som og se inni en gammel radio som har liggi i sjøen i 3år og irret, omtrent alle regnbuens farger var tilstedet. Vi fikk skrapet av det meste men nytt lokk og rotor ble bestil bare sånn for og ha gjort det :)
Fikk æren av og være testpilot på bilen etter mekkeøkten, er sykt bra drag i bilen hans, og idag har vi funnet ut at turbotrykket skal økes til der den sto før og prøve igjen. Gleder meg, eneste minusset er og sette seg i sin egen bil etterpå :lol:

Legg innLagt inn:22 jun 2005 15:24
av espenk
Jeg synes det bare er utrolig at du fortsatte å bruke Toyota-verkstedet etter de første gangene du hadde problemene med dem, Firewalk..
Blir så oppgitt når verksteder man tror faktisk KAN noe i det hele tatt om motorer og biler, ikke klarer å gjøre ting skikkelig engang.. :evil:

Legg innLagt inn:22 jun 2005 16:01
av kennethx
Fant GT4 Cs ut hvorfor boost meteret viste 0.0 også eller? :)

Legg innLagt inn:22 jun 2005 16:39
av FireWalk
Grunnen til at den viste 0,0 i boost var fordi toyota hadde glemt å koble på en vakum slange... :roll: Så det var heldigvis bare en filleting.

I går betynge bilen å rykke litt igjen. GT4 CS fant iløpet av natten ut at dette var pga at det også var kommet fukt og irr inn i coilen. Fikk fjernet dette, og etterpå var bilen slik den skulle.

Jeg betalte heldigvis ingenting de 2 siste gangene bilen var hos Toyota. Jeg var og klaget på arbeidet som ble utført. 4. gangen den er inne nå for å fikse frieksos og lufte kjølevann.. Det surkler fremdeles baki der når motoren har vært varm, og frieksosen er der enda, selv om den er mindre nå enn det var før...

Må si jeg syntes dette er ganske håpløst av et merkeverksted.. Jeg som trodde at man får det man betaler for.. og hos Toyota betaler man MYE....

Tenkte jeg måtte avlive GT4 CS sitt intrykk av at MR2 er like skummel i krappe svinger når man kjører på grensen på tør asfalt som når man kjører på våt asfalt.. så han fikk æren av å lage noen Donuts i går! ;) slenger med noen bilder. Synd jeg ikke hadde med video kameraet... 8)

Legg innLagt inn:22 jun 2005 23:02
av mr_2
FireWalk skrev:

Jeg betalte heldigvis ingenting de 2 siste gangene bilen var hos Toyota. Jeg var og klaget på arbeidet som ble utført. 4. gangen den er inne nå for å fikse frieksos og lufte kjølevann.. Det surkler fremdeles baki der når motoren har vært varm, og frieksosen er der enda, selv om den er mindre nå enn det var før...
Når du sier surkler,mener du etter at du har parkert så lager bilen "kokelyder" på en måte?Håper det var det du mente,for jeg har det problemet på min ser du...