Side 3 av 6

Legg innLagt inn:20 jul 2005 17:13
av Raze_r
bra det ordner seg da :D

Legg innLagt inn:20 jul 2005 17:22
av FireWalk
Raze_r skrev:bra det ordner seg da :D
Det gjenstår å se. Vi har iallefall funnet problemet nå da.. forhåpentligvis :) så får vi se om det ordner seg.. *håpe håpe*.. :-)

Er ikke så vanskelig å skru ting fra hverandre, er værre å sette de sammen igjen :P

Legg innLagt inn:20 jul 2005 18:20
av Raze_r
hehe.. ja det er noe der da :wink:

Legg innLagt inn:20 jul 2005 20:11
av FireWalk
Litt flere bilder. Vasket vekk den olja og dritten som lå over det nå, så nå er det litt lettere å se. Jeg tror det er selve stempelet som har sprukket her? eller er det ringene? umulig for meg å si.. Ringene er vel de flate imellom? virker sikkert som et tåpelig spørsmål, men så er jo jeg n00b så det holder når det gjelder innmaten i bilen.. :wink: Men det er bare en måte å lære på, og det er å spørre noen som kan det ;)

Legg innLagt inn:20 jul 2005 20:15
av larsst185
Er en del av stempelet som er borte ja.

Legg innLagt inn:20 jul 2005 20:16
av teknikeren
HYL! det er stemplet som mangler en bit ja... triste greier...

Legg innLagt inn:20 jul 2005 20:20
av FireWalk
noen som har peiling på hva det koster for et nytt stempel hos toyota da? Regner med jeg kjøper nye ringer til alle stemplene i samme slengen om det skal skiftes.. Gjøre et desperat forsøk på å få istand igjen motoren.. og om det ikke går så blir det ny motor..

Legg innLagt inn:20 jul 2005 20:22
av teknikeren
FireWalk skrev:noen som har peiling på hva det koster for et nytt stempel hos toyota da? Regner med jeg kjøper nye ringer til alle stemplene i samme slengen om det skal skiftes.. Gjøre et desperat forsøk på å få istand igjen motoren.. og om det ikke går så blir det ny motor..
Tror man bør kjøpe alle 4 stempler på nytt... Eller så kan du dra på høgggern å få tak i noe men vet ikke om det er å anbefale.
Stempel ringer bruker ikke å være så dyre, men når du først herjer motoren slik så kanskje du skulle tenke på å overhale toppen osv?

Legg innLagt inn:20 jul 2005 20:29
av FireWalk
teknikeren skrev:
FireWalk skrev:noen som har peiling på hva det koster for et nytt stempel hos toyota da? Regner med jeg kjøper nye ringer til alle stemplene i samme slengen om det skal skiftes.. Gjøre et desperat forsøk på å få istand igjen motoren.. og om det ikke går så blir det ny motor..
Tror man bør kjøpe alle 4 stempler på nytt... Eller så kan du dra på høgggern å få tak i noe men vet ikke om det er å anbefale.
Stempel ringer bruker ikke å være så dyre, men når du først herjer motoren slik så kanskje du skulle tenke på å overhale toppen osv?
Satt å tenkte på det... men det er svindyrt å overhale toppen.. Og det ser ut til at toppen er fin den. Tenkte på plansliping osv, men blir jo flerfoldige tusen der også.

Om jeg må bytte alle 4 stemplene + overhaling av topp + alle pakninger +bolter osv så blir det jo fort like billig å bare kjøpe en brukt 2. gen motor.. ?

Legg innLagt inn:20 jul 2005 20:36
av teknikeren
Sant det men! Ordner du denne motoren så har du en motor du vet er bra! Kjøper man brukt så vet man ikke helt hva man får heller, toyparts driver jo med motorer og slikt, kanskje sende han en pm og høre hva han mener?

Legg innLagt inn:20 jul 2005 21:57
av Amund
har masse stempler liggende, staker, trd topppakning +++ om de er noe du tror du kan ha bruk for. har vel i grunn alt utenom veiv og blokk, eller dvs, har de også, men de er i veldig dårlig forfatning....

Legg innLagt inn:20 jul 2005 22:16
av FireWalk
Amund skrev:har masse stempler liggende, staker, trd topppakning +++ om de er noe du tror du kan ha bruk for. har vel i grunn alt utenom veiv og blokk, eller dvs, har de også, men de er i veldig dårlig forfatning....
Å? interessant.. som passer til 2. gen 3S-GTE ?

Legg innLagt inn:20 jul 2005 22:38
av Morten
Tror nesten jeg hadde nøyd meg med å bytte kun det stempelet jeg, eventuelt stempelfjører + bittelitt honing på alle sylindrene. (tror du kun får stempelfjørene i sett til 4 sylindre). Resten ser jo pent ut på bildene ihvertfall. Stempel er ikke dyrt hos Toyota, mener det var ca.800,- per stempel og ca. 1200,- for fjær-settet. (...men det er en stund siden jeg sjekka, og kan jo huske feil da.. :roll: )

NB! Husk å sjekke om det er standard borring eller sliteborring du skal ha før du bestiller! :wink:

Legg innLagt inn:20 jul 2005 22:44
av Amund
FireWalk skrev:
Amund skrev:har masse stempler liggende, staker, trd topppakning +++ om de er noe du tror du kan ha bruk for. har vel i grunn alt utenom veiv og blokk, eller dvs, har de også, men de er i veldig dårlig forfatning....
Å? interessant.. som passer til 2. gen 3S-GTE ?
alt fra en 2.gen 3sgte ja, har ventiler, ventil fjærer, osv... men som morten sier, er de kanskje lurt å sjekke boring og sånn før du skifter de. er orginale stempel jeg har, og de trenger uansett nye stempel ringer. trd topp pakningen er brukt, men de skal ikke ha noe å si, hadde brukt den om ikkje de hadde vert for at eg trengte en tykkere topp pakning..... (er 3 lags metall)

Legg innLagt inn:20 jul 2005 23:19
av Christian
Har også litt deler, men de er fra en 3gen. Org stempler og råder i topp stand. Mener disse går rett inn.