TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Samletråd for motorrelaterte småklipp fra f.eks YouTube

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #421764  av inzane2012

Roye skrev:Greier ikke å bli så imponert av Ken Block lengre.
Er nok maaaaange tagninger, bare se alle merkene i asfalten. Hadde det vært én følges bil og bare en tagning hele filmen ville jeg ha blitt mere imponert. :)
ja, den dagen noen klarer å gjøre det der på ETT forsøk, på en kontinuerlig tagning, så skal jeg snaue meg, og vokse hele kroppen...

Og Isle of Man TT er noe av det råeste som finnes innen racing... og nesten mer sykt å tenke på at di aller fleste ikke kjører hverken MotoGP eller superbike :)
 #421989  av inzane2012

Se der ja, nå begynner det virkelig å bli interessant med el-biler :)
tipper at i 2020 så vil el-bilen virkelig begynne å bli en skikkelig konkurrent til bensin/diesel bilen mtp kjørelengde og ladetid, og dermed økt bruksområde... skal bli spennendes å følge med å på utviklingen videre :)
 #422015  av inzane2012

8timer er fortsatt for lenge... og 50mil holder ikke veldig mye til ferie turer og sånt :)
Og med en fullastet bil, så tror jeg ikke rekkevidden er 50mil en gang...
En dobling av kjørelengden, og halvering av ladetiden, så snakker vi for alvor om en elbil som virkelig kan ta over for bensin/diesel :)
 #422018  av 2r-e-rik

inzane2012 skrev:8timer er fortsatt for lenge... og 50mil holder ikke veldig mye til ferie turer og sånt :)
Og med en fullastet bil, så tror jeg ikke rekkevidden er 50mil en gang...
En dobling av kjørelengden, og halvering av ladetiden, så snakker vi for alvor om en elbil som virkelig kan ta over for bensin/diesel :)
8 timer er med en 1 fas 16a kontakt. på roasteren kan du bortimot halvere ladetiden med en 3 fas 32a lader. men model s kommer med et enda raskere ladesystem som jeg ikke kan si noe om.

50 mil rekkevidde er med minste batteripakke, med utviklingen di siste årene har tesla bortimot doblet rekkevidden..
så da kan du tenke deg hvordan det blir i løpet av et par år..

men ja. alle tesla elbilene må på service.. er absolutt ingen vedlikeholdsfri bil.
 #422033  av inzane2012

er ingen biler som er vedlikeholdsfrie :) må fortsatt ha service på understellsdeler, og en Elmotor trenger og service på kulelager, pakninger osv...

Og tor erik, var derfor jeg skrev litt lenger oppe at i 2020 vil nok elbilen vere en skikkelig bil som du kan bruke som en vanlig bensin/diesel. Sånn som det er nå, er elbiler for dyre, og for lite brukervennlige til mer enn til og fra jobb, og på butikken for å handle. Så fort du skal på bilferie så blir det vanskelig...

Og selv om denne Model S'n koster 600k i Usa for toppmodellen, så kommer den sikkert til å koste laangt over en mill her i norge, og da blir den uaktuell for veldig mange...
 #422041  av 2r-e-rik

inzane2012 skrev:er ingen biler som er vedlikeholdsfrie :) må fortsatt ha service på understellsdeler, og en Elmotor trenger og service på kulelager, pakninger osv...

Og tor erik, var derfor jeg skrev litt lenger oppe at i 2020 vil nok elbilen vere en skikkelig bil som du kan bruke som en vanlig bensin/diesel. Sånn som det er nå, er elbiler for dyre, og for lite brukervennlige til mer enn til og fra jobb, og på butikken for å handle. Så fort du skal på bilferie så blir det vanskelig...

Og selv om denne Model S'n koster 600k i Usa for toppmodellen, så kommer den sikkert til å koste laangt over en mill her i norge, og da blir den uaktuell for veldig mange...
model s kommer til å koste det samme som en passat.. forskjellen er at full tank på model s koster 80kr.

det er forhånd solgt 600 model s i norge.. men det er nok mange som venter på å få prøvekjørt den første bilen som kommer til neste uke.. regner med jeg får prøve kjørt den en av di første dagene den er her..
 #422054  av 2r-e-rik

inzane2012 skrev:derfor tesla roadsteren er så billig?
ja.. roadsteren er jo egentlig en lotus exige men den har er raskere enn lotusen.
roadster sport som er enda raskere å større rekkevidde er jo raskere enn alt av ferrari og lamborghini osv.
roaster 1.0 og 1.5 har jo 2 trinns manuell kasse men den ble for rask til at folk greide å gire..

by the way. du kan hurtiglade model s på 45minutter
 #422065  av 2r-e-rik

inzane2012 skrev:ja, og vi vet alle at hurtiglading er kjempebra for batteriet :P
ved lading på det amerikanske strømnettet er det vanlig lade tid. men som sagt. ved hurtiglading må du ha en 3 fas 32a kontakt.

i model s er batteri pakken montert i gulvet på bilen.. og når det trengs så kan hver og en lille celle byttes, så du må ikke bytte hele batteripakka...

det finnes en roadster i usa som har gått 67000miles uten noen problemer med batteripakken enda..
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 57