TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 150 i 80 sone

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #358918  av ad92

Kan begynne med å fikse veiane til kjørbar tilstand noen plasser før dei begynne å tenke på bane spørr du me :P
 #358920  av mr2storbrua

ad92 skrev:Kan begynne med å fikse veiane til kjørbar tilstand noen plasser før dei begynne å tenke på bane spørr du me :P
Ja takk, begge deler :wink: En bane vil uansett være mindre kostnad- og tidskrevende enn å fikse opp norges veier til nogenlunde bra tilstand.
 #358929  av ad92

Hvorfor sponse fartsbøller med en plass å kjøre idiot?

GARANTERT det de øvre makter tenker, ikke alle de positive sidene.
 #359006  av Gt4WRC

Det er visstnok en bilbane på tegneblokka som skal komme utenfor drammen. Noen som vet noe mer om den saken ?
 #359067  av JK86

etter hva jeg har fått me meg er det ikke langt unna før det blir gitt klar signal.... men er jo en 5 års plan da
 #359069  av FireWalk

når det tar 9 timer å kjøre til nærmeste bane, hver vei, pluss 2000 i bensin, overnatting, og sansynligvis en dag fri fra jobben pluss det det koster på selve banen pga det tar så lang tid å reise dit, da syntes iallefall jeg det er en ganske god unnskyldning. For ikke å snakke om det helt åpenbare: man vil jo være sliten, trøtt og lei av å kjøre innen man kommer frem. Klart, det er jo ingen unnskyldning for å kjøre for fort i den forstand. 98% av tiden kjører jeg rolig og holder farts grensen. I dag var jeg sent ute til jobb og hadde vel sikkert 124 under en forbi kjøring i forbi kjøring feltet på 3 felts vei. Betyr det at jeg og burde få kappet foten? Da må vi vel kappe tungen av alle som noen gang har spyttet offentlig, eller kappe snurrebassen av alle som noen gang har urinert ute på en lørdags kveld eller langs veien? Tror vi ville vært en gjeng krøplinger her da ja. Det burde helt klart vært flere baner i landet her, spredd rundt om og ikke bare på østlandet. Så hadde det vært et alternativ for alle. Alle har vært ung og dum en gang. Å komme med en uttalelse om at trådstarter burde få kappet av foten syntes jeg blir ti ganger mer umodent enn å kjøre i 150 i 80 sone. For det er noe de aller fleste av oss har gjort en eller annen gang i livet. Utrolig hvor tøffe og ansvarlige folk skal være bak pcen. Så en time senere suser samme personen forbi 80 skiltet i 120... Tror vi bare skal la være å rakke så voldsomt ned på enkelt personer her når de fleste har gjort noe lignende selv. Eneste forskjellen er vel at vi andre holder kjeft og heller bruker energi på å være snusfornuftg og fremstå som den helgen vi (ikke) er i forhold.:) jeg sier dette nå fordi jeg innså at jeg måtte arrestere meg selv litt hva denne dobbelt moralen angår. Jeg har ofte vært fornuftens stemme her inne, men så tar jeg tidvis meg selv i å bryte farts grensen selv også. Hva kan man si? Ingen er perfekt! :) ha en god helg. Og kjør forsiktig!
 #359108  av Mr_Storbrua

FireWalk skrev:når det tar 9 timer å kjøre til nærmeste bane, hver vei, pluss 2000 i bensin, overnatting, og sansynligvis en dag fri fra jobben pluss det det koster på selve banen pga det tar så lang tid å reise dit, da syntes iallefall jeg det er en ganske god unnskyldning. For ikke å snakke om det helt åpenbare: man vil jo være sliten, trøtt og lei av å kjøre innen man kommer frem. Klart, det er jo ingen unnskyldning for å kjøre for fort i den forstand. 98% av tiden kjører jeg rolig og holder farts grensen. I dag var jeg sent ute til jobb og hadde vel sikkert 124 under en forbi kjøring i forbi kjøring feltet på 3 felts vei. Betyr det at jeg og burde få kappet foten? Da må vi vel kappe tungen av alle som noen gang har spyttet offentlig, eller kappe snurrebassen av alle som noen gang har urinert ute på en lørdags kveld eller langs veien? Tror vi ville vært en gjeng krøplinger her da ja. Det burde helt klart vært flere baner i landet her, spredd rundt om og ikke bare på østlandet. Så hadde det vært et alternativ for alle. Alle har vært ung og dum en gang. Å komme med en uttalelse om at trådstarter burde få kappet av foten syntes jeg blir ti ganger mer umodent enn å kjøre i 150 i 80 sone. For det er noe de aller fleste av oss har gjort en eller annen gang i livet. Utrolig hvor tøffe og ansvarlige folk skal være bak pcen. Så en time senere suser samme personen forbi 80 skiltet i 120... Tror vi bare skal la være å rakke så voldsomt ned på enkelt personer her når de fleste har gjort noe lignende selv. Eneste forskjellen er vel at vi andre holder kjeft og heller bruker energi på å være snusfornuftg og fremstå som den helgen vi (ikke) er i forhold.:) jeg sier dette nå fordi jeg innså at jeg måtte arrestere meg selv litt hva denne dobbelt moralen angår. Jeg har ofte vært fornuftens stemme her inne, men så tar jeg tidvis meg selv i å bryte farts grensen selv også. Hva kan man si? Ingen er perfekt! :) ha en god helg. Og kjør forsiktig!
Melder meg på her..

Er ofte jeg blir liggende over fartsgrensen, men vil ikke si jeg kjører idiot fordiom.
At jeg har kjørt idiot mange ganger skal jeg ikke legge skjul på.. endte med kollisjon, noe som fikk meg til å tenke veldig.. Å noe som gjorde at jeg roa veldig ned på veien..

Skulle veldig gjerne hatt en bane her nede på sørlandet, som hadde gjort det til at man ikke hadde trengt en langhelg, å uttak av feriepenger for å få kjørt litt fra seg...

Å det med å bygge gode veier istedenfor bane.. kan vel ikke sammenlignes, da man ikke kan kjøre gris på nye veier uansett..

Men Ja takk begge deler her også :))
 #359125  av Gt4WRC

På sørlandet (Evje) er det jo en knallbra gokartbane som blir flittig brukt på blandt annet norgesmesterskap og cup. Har selv kjørt gokart i 8 år aktivt, så interessen for bilsport vet jeg er stor. Det hadde ikke vært dumt å ha en bilbane på sørlandet også. Det er rett og slett for få baner i norge mener nå jeg.
 #359134  av sindrejl

apehest skrev:Det finnes egne avsperrede områder man kan kjøre rimelig idiot på uten å sette andre i fare.
Hadde vært helt greit for meg om trådstarter hadde permanent mista både førerkort og høyrefoten helt uten bedøvelse.
ærlig talt, voks opp.....
 #359135  av sindrejl

Gt4WRC skrev:På sørlandet (Evje) er det jo en knallbra gokartbane som blir flittig brukt på blandt annet norgesmesterskap og cup. Har selv kjørt gokart i 8 år aktivt, så interessen for bilsport vet jeg er stor. Det hadde ikke vært dumt å ha en bilbane på sørlandet også. Det er rett og slett for få baner i norge mener nå jeg.
det var noen planer å bygge bane og gokartsenter, samt rc bane på sørsiden av byen visstnok.. men nå er det to år siden jeg bodde der, så regner med det ikke ble noe av.
 #359162  av inzane2012

flere baner hadde så absolutt vert tingen... men slik jeg tror staten tenker er at å bygge ei slik bane er nok ikke noe problem, problema kommer vel først når det blir snakk om drifting av bana, vedlikehold, personell osv osv, dette ville nok blitt lagt under enten kommunalt eller fylkeskommunalt styre, og når kommunene knapt nok har råd til å ha skikkelig vedlikehold på skolene sine, så tviler jeg sterkt på at dem har råd til ha forskjellige motorsport baner...

og da står vi igjen med private investorer, og det sikkert ikke så mange i norge som har så mye peng til å bruke på å bygge flere baner, for det koster en GOD del penger å få ett skikkelig anlegg :( ...

Men jeg her helt for å få flere baner i landet, både for vanlige biler og karting, og jeg hadde heller ikke hatt noe imot om jeg måtte betale noen kr ekstra i skatt om det hadde blitt en realitet heller ;)
 #359167  av ad92

Enig med FireWalk på den her ;p

Ingen som ikke har vert ung og dom engang. Jeg er begge deler for tiden :lol:

Har roet meg ned nå da flaksen min begynner å gå ut, har hatt mine nesten miste lappen øyeblikk ;p Pluss det er ikke gøy for andre med lignende mr2 *host*firewalk*kremt* å bli stoppet pga at jeg kjører som en idiot...

Det jeg tenker på er at jeg setter andre som kjører mr2 i dårlig lys både hos politiet og hos fornugftige mennesker. Er ikke gøy å ha farstbølle rykte på seg.. Har fått noen anmeldelser å div på meg og det er IKKE gøy!! Pluss at politiet følger med på meg 24/7. Kjørte bak meg leeeenge for å vente på at jeg gjorde noe ulovlig.....
 #359170  av inzane2012

ad92 skrev:Pluss at politiet følger med på meg 24/7. Kjørte bak meg leeeenge for å vente på at jeg gjorde noe ulovlig
vist politiet ligger å trykker deg i rassen når du er ute å kjøre så er det bare en ting å gjøre, vent til dem ligger litt nærmere enn dem burde, så kjører du bremsepedalen gjennom golvet, så lærer dem fort nok at di ikke skal følge etter en mr2 så mye, samt at uansett hva di sier så er det demmers feil at di kræsja med deg ;)
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22