Kan begynne med å fikse veiane til kjørbar tilstand noen plasser før dei begynne å tenke på bane spørr du me 

ad92 skrev:Kan begynne med å fikse veiane til kjørbar tilstand noen plasser før dei begynne å tenke på bane spørr du meJa takk, begge deler
FireWalk skrev:når det tar 9 timer å kjøre til nærmeste bane, hver vei, pluss 2000 i bensin, overnatting, og sansynligvis en dag fri fra jobben pluss det det koster på selve banen pga det tar så lang tid å reise dit, da syntes iallefall jeg det er en ganske god unnskyldning. For ikke å snakke om det helt åpenbare: man vil jo være sliten, trøtt og lei av å kjøre innen man kommer frem. Klart, det er jo ingen unnskyldning for å kjøre for fort i den forstand. 98% av tiden kjører jeg rolig og holder farts grensen. I dag var jeg sent ute til jobb og hadde vel sikkert 124 under en forbi kjøring i forbi kjøring feltet på 3 felts vei. Betyr det at jeg og burde få kappet foten? Da må vi vel kappe tungen av alle som noen gang har spyttet offentlig, eller kappe snurrebassen av alle som noen gang har urinert ute på en lørdags kveld eller langs veien? Tror vi ville vært en gjeng krøplinger her da ja. Det burde helt klart vært flere baner i landet her, spredd rundt om og ikke bare på østlandet. Så hadde det vært et alternativ for alle. Alle har vært ung og dum en gang. Å komme med en uttalelse om at trådstarter burde få kappet av foten syntes jeg blir ti ganger mer umodent enn å kjøre i 150 i 80 sone. For det er noe de aller fleste av oss har gjort en eller annen gang i livet. Utrolig hvor tøffe og ansvarlige folk skal være bak pcen. Så en time senere suser samme personen forbi 80 skiltet i 120... Tror vi bare skal la være å rakke så voldsomt ned på enkelt personer her når de fleste har gjort noe lignende selv. Eneste forskjellen er vel at vi andre holder kjeft og heller bruker energi på å være snusfornuftg og fremstå som den helgen vi (ikke) er i forhold.Melder meg på her..jeg sier dette nå fordi jeg innså at jeg måtte arrestere meg selv litt hva denne dobbelt moralen angår. Jeg har ofte vært fornuftens stemme her inne, men så tar jeg tidvis meg selv i å bryte farts grensen selv også. Hva kan man si? Ingen er perfekt!
ha en god helg. Og kjør forsiktig!
apehest skrev:Det finnes egne avsperrede områder man kan kjøre rimelig idiot på uten å sette andre i fare.ærlig talt, voks opp.....
Hadde vært helt greit for meg om trådstarter hadde permanent mista både førerkort og høyrefoten helt uten bedøvelse.
Gt4WRC skrev:På sørlandet (Evje) er det jo en knallbra gokartbane som blir flittig brukt på blandt annet norgesmesterskap og cup. Har selv kjørt gokart i 8 år aktivt, så interessen for bilsport vet jeg er stor. Det hadde ikke vært dumt å ha en bilbane på sørlandet også. Det er rett og slett for få baner i norge mener nå jeg.det var noen planer å bygge bane og gokartsenter, samt rc bane på sørsiden av byen visstnok.. men nå er det to år siden jeg bodde der, så regner med det ikke ble noe av.
ad92 skrev:Pluss at politiet følger med på meg 24/7. Kjørte bak meg leeeenge for å vente på at jeg gjorde noe ulovligvist politiet ligger å trykker deg i rassen når du er ute å kjøre så er det bare en ting å gjøre, vent til dem ligger litt nærmere enn dem burde, så kjører du bremsepedalen gjennom golvet, så lærer dem fort nok at di ikke skal følge etter en mr2 så mye, samt at uansett hva di sier så er det demmers feil at di kræsja med deg