TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nyheter og updates om ft86/gt86/86/frs

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #417425  av McLarren

205nm er jo ikke spesielt mye. Fant på nettet at Avensis'en min presser ut 175nm, og ikke f om jeg hadde kjøpt den med automat. :roll:

Edit: Avensis'en min presser ut 178nm! 8)
Sist redigert av McLarren den 23 aug 2012 06:50, redigert 1 gang totalt.
 #417431  av ArildM

McLarren skrev:Ble anbefalt av en av våre selgere å kjøpe automaten siden den manuelle har så kort girutveksling.

F*** it! Manuell på meg den dagen jeg kjøper! :D
:lol:
 #417453  av atledreier

Det føltes egentlig ikke som en strikkmotor heller. Den lille moment-humpen på 3000rpm hjelper veldig, og over 5k så drar den jevnt helt til rødstreken. Så jevnt at det føles nesten litt 'uspennende', men speedometeret klatrer jevnt og trutt.

Når det er sagt så vil den aldri vinne noe dragrace,men den har stor nok motor til å være SKIKKELIG morro å kjøre på norske landeveier med.
 #417504  av inzane2012

jeg har vert av å booket en tur med en GT på mandag :) gleder meg veldig, hadde vert enda bedre hadde den hatt manuell kassa som dem hadde bestillt, men toyota hadde vist ikke flere med manuell så di fikk en med automat :(

Ang power så satser jeg at det kommer en turbo utgave etterhvert :) evt kompressor :P
 #417691  av inzane2012

Ja, da har jeg og fått hatt meg en tur i denna bilen, og den skuffet ikke :)

Fikk meg desverre bare en liten tur på 45min, og hadde ikke akkurat di mest svingete veiene og boltre meg på, men fikk noen, og jeg merket fort hvor Toyota har hentet inn inspirasjon og erfaring ifra, fikk MYE SW20 feeling av denne bilen her. Min bil var og med automat gir, og hadde ikke store trua på den etter min erfaring med Toyota sin MMT kasse, men merket fort at denne var kraftig forbedret.
Jeg syns automaten var helt kurant å kjøre på landeveien med, fikk ikke mulighet til å teste den i noe særlig bytrafikk, men i sportmodus funket den helt greit på landeveien.
Og det er trossalt på landeveien denne bilen her virkelig hører til, å stå å stampe i bilkø er ikke noe for denne bilen her.

Ute på landeveien merker du med en gang du nærmer deg grensene til bilen, og det er ikke noe stress å holde den på kanten gjennom svinger uten å gå for langt slik som kan vere ett "problem" med SW20'n, men vil du ha en liten drift gjennom svingen er dette null problem å få til :)
Ellers fikk jeg aldri noen følelse av at den manglet power, hadde ett par forbikjøringer, og selv om jeg ikke fikk noe skikkelig kick av motoren, gikk forbikjøringer kjapt unna.

Fører stillinga etter en liten 45min tur føltes mer eller mindre perfekt ut. Her fikk jeg igjen sterke minner om SW20'n, sitter veldig lavt og med en høy midkonsoll som skille mellom fremsetene. Stolene føltes og veldig gode ut, men trenger nok en tur på ett par timer sammenhengendes før jeg kan si noe mer om di. Jeg personlig digger instrumentpanelet og kontrollpanelet til AC'n, og syns Toyota har gjort en veldig god jobb her og ikke fått inn den litt "billig japansk plast" feeling.

Alt i alt er jeg VELDIG fornøyd med denne bilen, og denne står nå høgst på min ønskeliste vertfall.
I denne prisklassen her tror jeg ikke det er noen andre konkurenter.
 #417695  av inzane2012

PS: om du har lyst på ett epic skilt nr til din GT86, så kjøp den i Førde, planlegger du det godt nok kan du om ikke så lenge få en bil med skiltnr TV 86xxx :)

Den jeg kjøpte hadde TV83386 :)
 #417705  av inzane2012

Haha, nei du, er nok ikke så heldig du :) Men den lokale Toyota butikken her fikk inn sin demobil på torsdag, og den blei ferdig klargjort idag, og jeg fikk æren av å ta den første offisielle prøveturen med den :) Helt fantastisk bil, som kun hadde blitt bedre om den hadde komt med manuell kasse :)
 #417717  av inzane2012

ja, du fikk vel ha den ett par dag og vel? tror ikke jeg fikk mer enn kanskje 50-55km tilsammen på min tur :( var neeeeeeeeesten så det hadde vert like greit og ikke tatt den turen, for nå har jeg bare enda mer lyst på den bilen ;) men får vel vente noen år og heller kjøpe den brukt og få den litt billigere :) hehe
 #417720  av atledreier

Jeg henta den i ett-tia på mandagen og leverte den klokka ni på tirsdagen. Og ja, på mange måter hadde det nok vært lurt å bare droppa den turen, ventetiden blir bare ENDA lenger nå....
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 35