Re: 3rlends Mr2 Turbo! Motor Kaputt :P
Legg innLagt inn:03 feb 2012 14:28
MOTORSPORTHUSET skrev:litt oppklaring.Var det jeg kom fram til tilslutt, ble alt for mye dill å dall til å bruke 5s veiv, pluss at 91mm slag og 86mm borring er jo i teorien ikke det optimale
rådelagere er mye tykkere på 5s så di passer ikke vis du skulle brukt di du hadde liggenede.
råder er like lange men ikke like da.
stempler har kryssbolten 2.5 mm høyere i stemplet
stempelet er og lavere for og okka ta i 5s veiva.
og slipe om veiv til enda lengre slag koster ca 5-7t kr.
mye dyrere en vanlig sliping.
i tilleg må veiva herdes etterpå.
og du kan maks få sliper du eks om til 2.5mm lengre slag så får du 6mm tynnere veiv.
og slag over 90mm med masse gamp og turtall får ting til og løsne veldig for på en 4 syl motor..
ikke og anbefale.

Men som sagt så blir det 3s veiv med eagle råder og stempel.
Må vel snart begynne å tenke på toppen til bilen..