TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 na Tougestuk

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #390479  av john_e

lasse skrev:Vil nok ikke hjelpe så veldig mye mot krenging med foringer, må nok til med stabsteg da ja.
Funker jo uten sperre også, men man kan fort bli stående med ett hjul i lufta og spinne, hjelper som regel å ha litt bedre fart når man prøver på nytt (gjerne i oppkjørsler og slikt det er ett problem)
Regn også med at bilen blir værre å kjøre på dårlig vei ("flyter" mye frem og tilbake) og ganske mye sporing ellers, kommer jo mye an på felg/dekk også det da.

Men husk også at stivest mulig ikke alltid er best :wink: Skal jo passe med resten av understellet også.
Kjørte med samme fjærene som deg før (sammen med gule koni) bilen ble bedre mot krenging når jeg gikk over til h&r fjærer da disse er endel stivere, senker ikke like mye, men mye bedre å kjøre med spør du meg.
Allright, mulig jeg venter litt med krengestag da, får konsentrere meg om andre mods først. Foringer og sånt.
Skulle egentlig hatt en LSD da, men er nesten umulig å finne. Så at noen mente at LSD'en fra Mr2 mk3 skulle passe i s54 kassa.
Delenr:
SW20: 41301-32060
ZZW30: 41301-32061
Kan det være en liten forskjell i funksjonen, men at de er like ellers?

Merker at jeg har en klakkelyd i forstillinga på den nå, dert er klakk klakk over brostein og enkelte ugjevnheter. Har sjekket dempertoppene, men ikke toppmutterene.
Var noen som mente det var lenkestagene som hadde slitte kuler, men jeg vet ikke enda. Lyden er godt merkbar, trenger ikke lytte etter den.
 #390485  av Drafter

john_e skrev:
lasse skrev:Vil nok ikke hjelpe så veldig mye mot krenging med foringer, må nok til med stabsteg da ja.
Funker jo uten sperre også, men man kan fort bli stående med ett hjul i lufta og spinne, hjelper som regel å ha litt bedre fart når man prøver på nytt (gjerne i oppkjørsler og slikt det er ett problem)
Regn også med at bilen blir værre å kjøre på dårlig vei ("flyter" mye frem og tilbake) og ganske mye sporing ellers, kommer jo mye an på felg/dekk også det da.

Men husk også at stivest mulig ikke alltid er best :wink: Skal jo passe med resten av understellet også.
Kjørte med samme fjærene som deg før (sammen med gule koni) bilen ble bedre mot krenging når jeg gikk over til h&r fjærer da disse er endel stivere, senker ikke like mye, men mye bedre å kjøre med spør du meg.
Allright, mulig jeg venter litt med krengestag da, får konsentrere meg om andre mods først. Foringer og sånt.
Skulle egentlig hatt en LSD da, men er nesten umulig å finne. Så at noen mente at LSD'en fra Mr2 mk3 skulle passe i s54 kassa.
Delenr:

Merker at jeg har en klakkelyd i forstillinga på den nå, dert er klakk klakk over brostein og enkelte ugjevnheter. Har sjekket dempertoppene, men ikke toppmutterene.
Var noen som mente det var lenkestagene som hadde slitte kuler, men jeg vet ikke enda. Lyden er godt merkbar, trenger ikke lytte etter den.
Har du hørt med toyota ang. hva som er forskjellen på diffene?
Hvis de er like er det jo mye lettere å skaffe seg en PENT brukt mk3 sikkert :P (enn pent brukt w2)
Er det sperre på w3 egentlig?

Ulyden er sikkert bærekole! Er ikke alltid du kjenner slakken sideveis.
Tar du et brekkjern mellom bærearm/kule og spindel så er det sikkert stor sjangs for at kula går opp og ned...
 #390567  av john_e

Drafter skrev:
john_e skrev:

Delenr:

Har du hørt med toyota ang. hva som er forskjellen på diffene?
Hvis de er like er det jo mye lettere å skaffe seg en PENT brukt mk3 sikkert :P (enn pent brukt w2)
Er det sperre på w3 egentlig?

Ulyden er sikkert bærekole! Er ikke alltid du kjenner slakken sideveis.
Tar du et brekkjern mellom bærearm/kule og spindel så er det sikkert stor sjangs for at kula går opp og ned...
Tenker jeg spør på Toyota neste gang jeg er innom.

Fant ut hva klakkelyden var :P Lenkestaget hadde løsna fra demperen. Skjedde nok mens jeg kjørte en lokal touge her om kvelden :P
Er bare å skru på plass en mutter igjen så blir det bra! :mrgreen:
Tribalti skrev:http://www.upgrademotoring.com/suspensi ... toyota.htm

Kjøp ivei :)
Ser ikke noen til s54 kassa. Er det bare jeg som er dårlig til å se i lista? -eller finner noen av dere en som passer der? :D
 #390891  av Toms_3S-GTE

Høres veldig bra ut ;) Du får svinkjøre bilen litt og fortelle meg hvordan det går med festene i dempertårnene. Syntes det ser litt pinglete ut med bare 2 boltfester :S
 #390903  av john_e

Toms_3S-GTE skrev:Høres veldig bra ut ;) Du får svinkjøre bilen litt og fortelle meg hvordan det går med festene i dempertårnene. Syntes det ser litt pinglete ut med bare 2 boltfester :S
Hehe, har fått testet den ganske aktivt allerede, og alt er som det skal ;) Spørs om jeg får herja litt på bane i nermeste framtid :)

Står på randen av å strippe interiøret for tepper nå...
Har lyst til å gjøre det for vektreduksjon, men har også lyst til at det skal se litt fint ut etterpå også. Ser at det er litt lite lakk under, og at det vises en del ledninger - bør skjule dem.
Hjelp meg med avgjørelsen please :mrgreen:

(Skal sies at jeg planlegger prosportmålere og andre seter også da.)
 #390920  av Brasse

Å ta ut tepper, støydemping og isolasjon ville jeg aldri ha gjort om du skal bruke bilen til daglig. Det blir veldig fort masete og det er kjipt å kjøre med hørselsvern. Men original-stolene veier vel 14-15 kg med ramme? De kan du jo bytte ut med f.eks. Sparco Sprint som veier 8,6 kilo og koster 1600,-.
Originalpanser veier 15 kg, kjøp et i glassfiber (9-10kg).
Hiv ut reservehjul.
Spylerveske kan tømmes (6 kg).
Originaleksosen veier 25 kilo, der kan du nok spare ein del. Jeg har Supersprint anlegg på Peugeoten og hele anlegget veier ca 9 kilo.

Men hugs dette; den viktigste vekta du sparer er den uavfjærede. Felger, dekk, bremser etc.
Og sparer du 100 kilo (kastet alt og byttet en del til carbon), har du tjent ca 12,5 hest. Hva er det, et grenrør? Eksos? Jeg ville vertfall ikke ribbet bilen. Om du gjør det, gjør det slik at alt er reversibelt, om du en gang skal selge bilen.
 #390924  av john_e

Brasse skrev:Å ta ut tepper, støydemping og isolasjon ville jeg aldri ha gjort om du skal bruke bilen til daglig. Det blir veldig fort masete og det er kjipt å kjøre med hørselsvern. Men original-stolene veier vel 14-15 kg med ramme? De kan du jo bytte ut med f.eks. Sparco Sprint som veier 8,6 kilo og koster 1600,-.
Originalpanser veier 15 kg, kjøp et i glassfiber (9-10kg).
Hiv ut reservehjul.
Spylerveske kan tømmes (6 kg).
Originaleksosen veier 25 kilo, der kan du nok spare ein del. Jeg har Supersprint anlegg på Peugeoten og hele anlegget veier ca 9 kilo.
Bilen brukes ikke daglig, så det spørs hvor mye kraftigere lyden blir da. Prøvde å kjøre uten torpedoveggsteppet, og det var ikke så ille den gangen :)

Kan sette opp en oversikt over hva jeg har slanket bort.
- Vinge
- Saksefjær under bagasjelokket
- 2x Varmeskjold på eksosmanifold
- 2x Varmeskjold under bagasjerom
- Teppe i bagasjerom
- 2x Stag mellom blokk og innsugsmanifold
- Gummidemper på traversj
- Luftfilterboks og resonansbokser
- Oppbevaringsboksene bak setene
- Byttet til momoratt (Det originale var tungt!)

Ja, eksosanlegget er virkelig tungt, må bytte til et lettere.
Bagasjelokket og motorlokket skal byttes ut til fordel for en stk. glassfiberdel (støper ett erstattningslokk)

Er litt usikker på setene enda, skulle helst hatt noen justerbare sånn i tilfelle :)
 #390929  av Brasse

john_e skrev: Bilen brukes ikke daglig, så det spørs hvor mye kraftigere lyden blir da. Prøvde å kjøre uten torpedoveggsteppet, og det var ikke så ille den gangen :)
Da er det jo bare å gi på. At kabler o.l. synes er jo ikke så farlig, det er jo en grunn til at de synes ;)
Bare hiv på noe lakk, så er det i boks.

Bilde
Bilde

205 fra Peugeotklubben. Fransk tougestuk :lol:
 #390933  av john_e

Joda, det er jo ikke det at det er så mye skyv å hente, men at den blir bedre i responsen i alle retninger. Ble faktisk bedre mid-drift av nåværende mods ;)
Det merkes jo hvis det sitter på passasjer eller ikke, og det bruker jo å være ca. 80kg.

Kommer til å beholde alt utenom teppene da, så blir ikke så ille :mrgreen: Skal jo prøve å holde stilen 8)
 #390962  av Tribalti

john_e skrev:Hehe, har fått testet den ganske aktivt allerede, og alt er som det skal ;) Spørs om jeg får herja litt på bane i nermeste framtid :)
Mulig det blir noe kjøring på Lånke på lørdag hører jeg prat om. Skal vi ta turen? :D

Og det ble jo rått med den fargen på felgene, go for it!
 #390964  av john_e

Tribalti skrev:
john_e skrev:Hehe, har fått testet den ganske aktivt allerede, og alt er som det skal ;) Spørs om jeg får herja litt på bane i nermeste framtid :)
Mulig det blir noe kjøring på Lånke på lørdag hører jeg prat om. Skal vi ta turen? :D

Og det ble jo rått med den fargen på felgene, go for it!
Damn, da drar vi dit! :D

Må rette opp felgene før jeg lakkerer dem opp da, så blir nok ikke før bakdekkene mine smeller (spørs om det blir på lørdag det nå da :mrgreen: )
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 54