inzane2012 skrev:Og en ting du merker FORT i GT86'n med orginal hjul er når du er på grensen
Veien som jeg kjørte har noen deilige breisladd svinger, og her var det ikke mye som skulle til før GT'en begynte å gi teng til å slippe noe som gjorde at jeg ville presse den enda mer samtidig som at jeg kjente jeg hadde kontroll hele tiden. Det samme kan ikke sies om SW20'en
Er ikke mye som skal til i forhold til GT'n for at den skal snurre rett rundt og du står plutselig med fronten peikendes samme vei som du kom 
At en SW20 kanskje gir mer kjøreglede for pengene; tja, jo, kanskje, men så koster en SW20 en brøkdel av GT'n nå, og du kan gjøre MYYYYYYYE for å forbedre en stock SW20 for di resterendes pengene du hadde lagt av til GT'n 
Men for min del hadde det ikke vert noen tvil, hadde jeg hatt mulighet hadde jeg allerede bestillt meg en GT nå enn å kjøpe en SW20 og alle di "problem" som følger med den 
Hvis Sw20en slipper fort har du kjørt på feil dekk
Aldri hatt noen store problem med min mr2 hvertfall, annet enn slitedeler.
Men ja det begynner å bli gammel bil.
Når det er sagt er min "anmeldelse" av bilen basert på min smak av hvordan en bil skal være, og det er jo bare mine synspunkter, og langt fra noen fasit.
Men på en eller annen måte kjentes ikke Gt86 like mye ut som en sportsbil sammenliknet med sw20. Høyt under taket, og ikke tilstreklig feedback gjennom rattet, slike småting som gjør utslaget for min del.
Og som jeg sa tidligere er gt86 absolutt en god bil, men i mine øyne har den liksom ikke noe mer enn sw20 når det gjelder kjøreglede.
Og for 400k er jeg ganske glad at for at jeg kjøpte meg en subaru med mye høyere underholdingsfaktor enn gt86. Men igjen, det er bare min personlige mening.
Hadde gt86 kostet 250k slik den gjør i de fleste andre land hadde saken stilt seg anderledes. Da hadde jeg nok syns den var verdt pengene. Men etter å ha prøvd den syns jeg ikke den var reindyrket nok som sportsbil.
Men som andre har nevnt kan man jo bygge etter eget ønske, og bredere hjul og en liten turbo vil hvertfall hjelpe en del.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.