TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ourom Racing MKIV Supras [Oppdatering vÃ¥ren 2009]

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #299039  av elino

Var en liten tur innom verkstedet til Are i dag. svarten blir lappet sammen igjen etter et par uhell denne sesongen. To løp igjen pluss Gatebil, så Are får holde seg unna grusfella ;)
Sto litt morsom blanding med biler der bl.a Evo VIII, Mustang, SL 500, Volvo 240 med kompressor, en veteran og våre Supra. Slenger med bilder av noen av de :D

DÃ¥rlige mobilbilder men..

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Denne kjører ei venninne drag med i Brumunddal til helga
Bilde
 #300559  av elino

Da er svarten igjen klar for action :D
Nye kringler ligger klare til de to siste løpene denne sesongen, Micheline slicks.

Bilde

I morgen mandag 1 sep er det motorsport trening på Vålerbanen fra 1700. Siste treningen før STCC helga, så jeg vil tro det kommer noe gromt for å teste banen før løpet :)

Til helga 5 og 6 sept kjører Are finale i racing serien på Vålerbanen, så det blir ikke noe Gatebil på oss http://www.knasolor.no/index.php?id=140 ... 4b5ee9f88c

Siste løpet denne sesongen kjøres sammen med STCC 12, 13 og 14 sep. Her har både svenske prinsen og Petter Solberg meldt sin ankomst :) Dette blir ei knall helg hvis værgudene er med oss :D http://www.racedays.no/
 #300594  av villejan

Den svarte mustangen så jeg i elverum i helgen... meget fet. Utrolig lyd i den... SKulle jeg hatt en "american muscle" hadde denne stått høyt i kurs.
 #300598  av celicagt4205nord

kjørte gjennom elverum på torsdag,var på tur til lofoten fra oslo da jeg plutselig så ett skilt det sto ourom auto på,pluss att jeg fikk gleden av å se snuten på clarion supraen,jeg gikk nesten i hjertestans,hadde det ikke vært for jeg kjørte landcruiser med båt på slep hadde jeg snudd på flekken å kjørt tilbaka å sikla ned hele supraen :D
 #300685  av elino

Bilder fra motorsport treningen :) Are satte personlig bestetid på Våler i dag med 1.00.1 :D Jevne bra runder i hele kveld, så det skal bli spennende å se til helga.

Bilde

Bilde

Bilde

Carl var på plass..
Bilde

og det var Radni også :)
Bilde

Grommeste bilen :twisted: for en lyd..VvvROooooM...er jo bare litt viper fan 8) Motor: V10, 8 liter Effekt: + 700hk och 900 Nm Vekt: 1250 kg
Bilde

Radni
Bilde

Carl
Bilde

Gleder meg til å se mer til denne STCC helga :D
Bilde
 #301356  av elino

Ingen bra helg for Supra på Våler. Are måtte bryte 30 runders løpet søndag på grunn av rådebank. Var litt action i pit før han brøt. Are ble svartflagget med stop and go fordi han ikke stoppet motoren ved pit stop. Når Are kom inn i pit igjen hørtes rådebanken :( men stresset som han var, tenkte han å fortsette løpet. Med bil foran og bak måtte han rygge for å komme seg ut. Mens en vinker han bakover flyr en kar fra teknisk bak bilen, Are gir han en skikkelig dult så gubben og papira hans flaks. Han nekter da Are å fortsette. Are går ut av bilen og tar av seg hjelmen og kommer oppgitt bort til oss, men da kommer han som vinket Are bakover og sier han kan fortsette løpet likevel... Are kaster seg inn i bilen, men motoren høres ikke bra ut så han rundet av der.

Det som har skjedd er at en mutter på oljepumpa har løsnet og sugd luft i stede for olje inn i systemet

Are har tatt av toppen i dag, og det ser ikke lovende ut med tanke på STCC helga :(

Carl (sølv Supra) måtte gi seg på grunn av oljelekkasje

Bilde

Bilde

Bilde

Frode Alhaug vant begge løpene i helga og NM tittelen med sin Corvette
Bilde

Bilde

Bilde
 #301376  av ArildM

Så kjipt da. Men men, alt kan skje i racing? Får satse på bedre lykke neste sesong da :!: :wink:
 #301434  av Lørnings

Virker som det er mye tull med mk4 oljepumpene for tiden. man får kjøpe skikkelige pumper og loctite alt :wink: Lykke til videre, bilen var savnet på rudskogen! :wink:
 #301476  av elino

Vi har et håp om å få bilen klar til helga :) Gubben skrur som bare det, så det er tydelig han er gira på å komme under minuttet før sesongen er over :wink: Han er jo så nære nå..1.00.1 :)

Ene råden er ødelagt og veiva har skjært seg. Jeg var av gårde og fikk tak i ny veiv i kveld og råde hadde han på lager, så nå er det "bare" å skru på :D Wii! Da ser det ut til å bli kjøring til helga likevel :D :D

Bilde

Her er en det gikk verre med i helga, men det gikk heldigvis bra med fører
Bilde
 #301478  av elino

Tevosupra skrev:Gromme bilder;) Are kommer vel sterkere tilbake, Blir harde og slå disse supraene neste sesong:) Runde tider snart under minutt nå;)
Takker ;) Are er ikke den som gir seg med det første nei. Carl var under det magiske 1 minuttet på lørdag.. 59,85 ;) Synd bilene ikke holdt, for de kjørte jæ*^¨ bra :roll:
Are var jo å snuste på pallplass totalt i år også før helgas løp..

PS! nedover til helga? :D
 #301497  av WRC

elino skrev:
Tevosupra skrev:Gromme bilder;) Are kommer vel sterkere tilbake, Blir harde og slå disse supraene neste sesong:) Runde tider snart under minutt nå;)
Takker ;) Are er ikke den som gir seg med det første nei. Carl var under det magiske 1 minuttet på lørdag.. 59,85 ;) Synd bilene ikke holdt, for de kjørte jæ*^¨ bra :roll:
Are var jo å snuste på pallplass totalt i år også før helgas løp..

PS! nedover til helga? :D
Hei, hva skal til for å få kjøre denne helga??
 #301501  av elino

WRC skrev:Hei, hva skal til for å få kjøre denne helga??
Lisens på bil og fører eller kjøre Gatebil Extreme serien. Er ikke dette på plass, men du har lyst å kjøre, hør med Leif Nilsen om du får kjøre med Gatebil gutta ;) *slenger bare et forslag ut i lufta* ;)
For mer info http://www.racedays.no/

PS! Det er meldt bra vær til helga :D
 #301509  av WRC

elino skrev:
Lisens på bil og fører eller kjøre Gatebil Extreme serien. Er ikke dette på plass, men du har lyst å kjøre, hør med Leif Nilsen om du får kjøre med Gatebil gutta ;) *slenger bare et forslag ut i lufta* ;)

Lisenser er ok, men hvordan melder man seg på. Kan ikke se noe påmeldigsinfo for annet en STCC
 #301515  av elino

WRC skrev:
elino skrev:

Lisenser er ok, men hvordan melder man seg på. Kan ikke se noe påmeldigsinfo for annet en STCC
Kontakt KNA Solør (arrangør bil STCC) på 908 00 130 eller Laila Tyskeberget KNA Solør på 900 18 626
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26