TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering +++

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #368230  av FireWalk

Føler jeg ikke får gjort meg ferdig med noen ting pga jeg jobber 12 timers dager nå. Har ikke fått bilen av bukkene enda engang enda jeg har fått inn ny dynamo og alt funker som det skal. Driver og diller med diverse småting som har stått i kø for å bli fikset lenge.

I dag begynte jeg på instrumentpanelet. vann.temp måleren har vært defekt en stund. Man starter bilen så går den sakte oppover og plutselig går den rett til max og blir værende der, enda datasprutet sier tempen er 70 grader...

Var sikker på det var problem med sensoren. Byttet den, men det samme skjedde.. Misstenkte da kablingen, så jeg tok ut instrumentpanelet og la opp en ny kabel fra måleren og bak til sensoren men med samme resultat.

Da misstenkte jeg selve instrumentet. MÃ¥lte det med multimeter og testet det, men det funket som det skulle. Jeg misstenkte derfor jordingen. SÃ¥ jeg la opp ny jordingspunkt til instrumentpanelet. Men med samme resultat..

Nå var jeg begynt å bli ganske lei, så jeg tok ut hele greia og demonterte måleren fysisk fra instrumentpanelet og la opp kabler direkte til pluss, minus og signalet til sensoren. Da funket den fint. Begynte å feilsøke selve instrumentpanelet og fant ut at det var noen komponenter inni det som var tatt kvelden, og forårsaker sporadisk funksjon på turbotrykkmåleren (den orginale) og feil avlesning på vanntemp måleren.

Heldigvis hadde jeg et instrumentpanel liggende fra en GTI som jeg kunne bruke. Men dette går bare til 8000 rpm og 240 km/t (er fra en amerikansk 2,2 liter). Enden på visa ble å demontere turtelleren og selve speedometeret med kmtelleren fra mitt eget speedometer og flytte over til det andre. Dette hadde heller ikke cruise control eller Alarm orginalt. Så det ble litt av en jobb å modifisere dette slik at disse funksjonene fungerte som før. Ble en de lodding og modding. Men det var vel verd det, for nå funker alt som det skal. :)
Vedlegg
Bilde1225.jpg
Bilde1225.jpg (472.71 kiB) Vist 350 ganger
Bilde1226.jpg
Bilde1226.jpg (538.17 kiB) Vist 350 ganger
 #368231  av FireWalk

Skummelt å sitte på nettet og sikle på ting man har lyst på. Det er litt for enkelt å bare klikke på "kjøp" også kommer det i posten.

Har lenge hatt lyst på det TRD Rattet med airbag til MR2. Syntes det ser helt rått ut, og det vil jo fornye kupeen vesentlig. Grunnen til at jeg ikke har kjøpt et før er fordi det er sinnsykt dyrt. Nå får jeg jo nytt skinn interiør også, samt jeg driver og modder speedometeret så jeg får digital oljetrykkmåler inn der også.

Må si jeg sitter igjen med blandede følelser nå. Dette rattet var så sinnsykt dyrt at jeg vil ikke si det engang. :roll:
Idioti egentlig...

Men men, jeg har satt meg et mål om at denne bllen skal bli 100% på alle områder. Utvendig, Motormessig, understell OG innvendig. Og om det målet skal nås så MÅ rattet byttes ut. Og jeg vil ha en mest mulig orginal feeling over det hele, ikke sånn billige ratt som man får kjøpt over alt. Vil ha litt kvalitetsfølelse over det hele.

Kommer ikke til å få sove i natt nå som jeg har kastet vekk så mye penger på et ratt.. Får bare håpe det klarer å bringe frem igjen smilet etter at det er montert...

Tror forøvrig det vil matche MEGET bra med det nye skinn interiøret som er i two tone combo. Dvs at setene er svart på sidene og røde i midten og halvveis opp på seteryggen, samt skinnet på innsiden av dørene blir byttet i rødt skinn.

Nå kommer bilen til å se ny ut innvendig :)
Vedlegg
TRD Ratt
TRD Ratt
TRD_o.jpg (40.48 kiB) Vist 349 ganger
 #368250  av FireWalk

Andrepedersen skrev:Hehe, de skal jeg gjøre ! Må bare lagre rett nr denne gangen ! :D Faen, Har du også kjøpt det rattet ? :O Det er såååååå sviiindyrt!
Sov du godt inatt da? :p
Jeg sendte det vel på PM til deg så det er bare å lagre ;)

Hehe.. Jeg har faktisk sovet utrolig dårlig i natt... :p kunne like gjerne installert et gull-ratt :shock:
Du har lyst på det rattet du og ja? http://www.rpmgarage.com/new/detail/?tid=6352 <- Løp å kjøp! :mrgreen:
Det er jo uten tvil det peneste/tøffeste/stiligste rattet man kan få til MR2/celica. Også er der jo airbag og. Jeg har vært litt skeptisk til å fjerne airbagen siden jeg har krasjet tidligere, men med dette rattet er det jo ikke noe problem. :)
 #368256  av Andrepedersen

FireWalk skrev:
Andrepedersen skrev:Hehe, de skal jeg gjøre ! Må bare lagre rett nr denne gangen ! :D Faen, Har du også kjøpt det rattet ? :O Det er såååååå sviiindyrt!
Sov du godt inatt da? :p
Jeg sendte det vel på PM til deg så det er bare å lagre ;)

Hehe.. Jeg har faktisk sovet utrolig dårlig i natt... :p kunne like gjerne installert et gull-ratt :shock:
Du har lyst på det rattet du og ja? http://www.rpmgarage.com/new/detail/?tid=6352 <- Løp å kjøp! :mrgreen:
Det er jo uten tvil det peneste/tøffeste/stiligste rattet man kan få til MR2/celica. Også er der jo airbag og. Jeg har vært litt skeptisk til å fjerne airbagen siden jeg har krasjet tidligere, men med dette rattet er det jo ikke noe problem. :)
Jepp, har forhåpentligvis det rette nr'et ditt der ! Hehe, Hadde sikkert sove minst like dårlig om jeg hadde vært deg! Du kunne like gjerne ha installert et gullratt ja!! Hehe :mrgreen: Har lyst på det rattet, men IKKE til den prisen! Faen, koster jo en månedslønn! :twisted:

Men, tenkte på en ting! For en entusiast, ville bilen stige en del i pris, men for noen andre ? Tjaaa.. Menmen, Rattet er rett og slett drittøft uten tvil!
 #368264  av Toms_3S-GTE

Skummelt å sitte på nettet og sikle på ting man har lyst på. Det er litt for enkelt å bare klikke på "kjøp" også kommer det i posten.

Har lenge hatt lyst på det TRD Rattet med airbag til MR2. Syntes det ser helt rått ut, og det vil jo fornye kupeen vesentlig. Grunnen til at jeg ikke har kjøpt et før er fordi det er sinnsykt dyrt. Nå får jeg jo nytt skinn interiør også, samt jeg driver og modder speedometeret så jeg får digital oljetrykkmåler inn der også.

Kommer ikke til å få sove i natt nå som jeg har kastet vekk så mye penger på et ratt.. Får bare håpe det klarer å bringe frem igjen smilet etter at det er montert...
Det hørtes kjent ut ja, har egentlig brukt altfor mye penger på min egen nå, da jeg skal ha motor, deler til motor osv også, men så blir det jo pent og da :lol:

Du måtte ha deg ett du også ja. Tro meg, det er ekstremt pent, ihvertfall om du får ett i skikkelig stand!

Hvis du får ett som er i skikkelig stand så kommer smilet tilbake allerede når du åpner pakken fra utlandet :wink: Det gjorde det ihvertfall hos meg :lol: Men nå betalte ikke jeg gull og grønne skoger for mitt heller da :twisted:
 #368269  av FireWalk

Toms_3S-GTE skrev: Det hørtes kjent ut ja, har egentlig brukt altfor mye penger på min egen nå, da jeg skal ha motor, deler til motor osv også, men så blir det jo pent og da :lol:

Du måtte ha deg ett du også ja. Tro meg, det er ekstremt pent, ihvertfall om du får ett i skikkelig stand!

Hvis du får ett som er i skikkelig stand så kommer smilet tilbake allerede når du åpner pakken fra utlandet :wink: Det gjorde det ihvertfall hos meg :lol: Men nå betalte ikke jeg gull og grønne skoger for mitt heller da :twisted:
Det orginale er jo ekstremt stort.. Har du sjekket/målt de fysiske forskjellene på det? er det merkbart mindre eller er det omtrent det samme men tynnere? Har ikke klart å søke meg frem til noe eksakt info om dimensjonene på det, om det er noen forskjell.. Men vil da tro det er noe mindre enn det orginale. :) For det er jo enormt! Gleder meg veldig til å få dette :)
Sist redigert av FireWalk den 03 sep 2010 16:50, redigert 1 gang totalt.
 #368270  av Toms_3S-GTE

Det orginale er jo ekstremt stort.. Har du sjekket/målt de fysiske forskjellene på det? er det merkbart mindre eller er det omtrent det samme men tynnere? Har ikke klart å søke meg frem til noe eksakt info om dimensjonene på det, om det er noen forskjell.. Men vil da tro det er noe mindre enn det orginale. For det er jo enormt! Gleder meg veldig til å få dette
Rattet har en diameter på 36cm og bygger ca 11cm ut fra rattstammen, har ikke målt det orginale så vet ikke hvordan TRD rattet er sammenlignet med orginal rattet.
 #368274  av lexusmann

Kan ikke forstå at de kan ta over 36000 kr + frakt og moms????!!!! :shock: :shock: For et ratt???!!! :shock:
 #368275  av Toms_3S-GTE

Kan ikke forstå at de kan ta over 36000 kr + frakt og moms????!!!! For et ratt???!!!
Hehe, de påstår at det er fordi det er nytt i esken, og at det aldri har vært brukt. Mitt ser helt nytt ut og jeg betalte ikke noe i nærheten av 36 000 for mitt for å si det sånn :P
 #368276  av lexusmann

Toms_3S-GTE skrev:
Kan ikke forstå at de kan ta over 36000 kr + frakt og moms????!!!! For et ratt???!!!
Hehe, de påstår at det er fordi det er nytt i esken, og at det aldri har vært brukt. Mitt ser helt nytt ut og jeg betalte ikke noe i nærheten av 36 000 for mitt for å si det sånn :P
Jaha, jeg ser jo bare prisen der på $5899... :wink: som blir 36.297 kr + moms og frakt.... :roll:
 #368279  av Toms_3S-GTE

Jaha, jeg ser jo bare prisen der på $5899... som blir 36.297 kr + moms og frakt....
Jo jo, men man får jo brukt i "like new condition" osv, sjekk tråden min for rattet jeg bestilte. Jeg betalte over 30000 mindre enn det nye rattet koster :shock: :lol: :twisted:
 #368365  av FireWalk

det er jo bare småpenger! ;) hehe?. Neida, kjøpte det ikke der. Fant et en annen plass som var under halve prisen. Men likevel råflott for et ratt.. Det jeg kjøpte var nytt i orginal eske. Sinnsykt spent på å få på det der. Du må ta deg en tur på besøk igjen snart :)
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 36