Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++
Legg innLagt inn:03 sep 2010 00:11
Føler jeg ikke får gjort meg ferdig med noen ting pga jeg jobber 12 timers dager nå. Har ikke fått bilen av bukkene enda engang enda jeg har fått inn ny dynamo og alt funker som det skal. Driver og diller med diverse småting som har stått i kø for å bli fikset lenge.
I dag begynte jeg på instrumentpanelet. vann.temp måleren har vært defekt en stund. Man starter bilen så går den sakte oppover og plutselig går den rett til max og blir værende der, enda datasprutet sier tempen er 70 grader...
Var sikker på det var problem med sensoren. Byttet den, men det samme skjedde.. Misstenkte da kablingen, så jeg tok ut instrumentpanelet og la opp en ny kabel fra måleren og bak til sensoren men med samme resultat.
Da misstenkte jeg selve instrumentet. Målte det med multimeter og testet det, men det funket som det skulle. Jeg misstenkte derfor jordingen. Så jeg la opp ny jordingspunkt til instrumentpanelet. Men med samme resultat..
Nå var jeg begynt å bli ganske lei, så jeg tok ut hele greia og demonterte måleren fysisk fra instrumentpanelet og la opp kabler direkte til pluss, minus og signalet til sensoren. Da funket den fint. Begynte å feilsøke selve instrumentpanelet og fant ut at det var noen komponenter inni det som var tatt kvelden, og forårsaker sporadisk funksjon på turbotrykkmåleren (den orginale) og feil avlesning på vanntemp måleren.
Heldigvis hadde jeg et instrumentpanel liggende fra en GTI som jeg kunne bruke. Men dette går bare til 8000 rpm og 240 km/t (er fra en amerikansk 2,2 liter). Enden på visa ble å demontere turtelleren og selve speedometeret med kmtelleren fra mitt eget speedometer og flytte over til det andre. Dette hadde heller ikke cruise control eller Alarm orginalt. Så det ble litt av en jobb å modifisere dette slik at disse funksjonene fungerte som før. Ble en de lodding og modding. Men det var vel verd det, for nå funker alt som det skal.
I dag begynte jeg på instrumentpanelet. vann.temp måleren har vært defekt en stund. Man starter bilen så går den sakte oppover og plutselig går den rett til max og blir værende der, enda datasprutet sier tempen er 70 grader...
Var sikker på det var problem med sensoren. Byttet den, men det samme skjedde.. Misstenkte da kablingen, så jeg tok ut instrumentpanelet og la opp en ny kabel fra måleren og bak til sensoren men med samme resultat.
Da misstenkte jeg selve instrumentet. Målte det med multimeter og testet det, men det funket som det skulle. Jeg misstenkte derfor jordingen. Så jeg la opp ny jordingspunkt til instrumentpanelet. Men med samme resultat..
Nå var jeg begynt å bli ganske lei, så jeg tok ut hele greia og demonterte måleren fysisk fra instrumentpanelet og la opp kabler direkte til pluss, minus og signalet til sensoren. Da funket den fint. Begynte å feilsøke selve instrumentpanelet og fant ut at det var noen komponenter inni det som var tatt kvelden, og forårsaker sporadisk funksjon på turbotrykkmåleren (den orginale) og feil avlesning på vanntemp måleren.
Heldigvis hadde jeg et instrumentpanel liggende fra en GTI som jeg kunne bruke. Men dette går bare til 8000 rpm og 240 km/t (er fra en amerikansk 2,2 liter). Enden på visa ble å demontere turtelleren og selve speedometeret med kmtelleren fra mitt eget speedometer og flytte over til det andre. Dette hadde heller ikke cruise control eller Alarm orginalt. Så det ble litt av en jobb å modifisere dette slik at disse funksjonene fungerte som før. Ble en de lodding og modding. Men det var vel verd det, for nå funker alt som det skal.
