TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3rlends Mr2 Turbo! Promqueen!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #406925  av 3rlend

hehehehe:P
Monteringen blir nok å skje i stua! er jo faktisk kun nye deler :P
men demonteringen blir på boden :P

Har skrudd av grenrør og turbo.
Så jeg manglet "koblingen" til oljetilførselen til ny turboen.
Sendte mld til rangle å han skulle finne fram den som hørte til turbokittet :)

Så gidder jeg uansett ikke å stresse :P
Tenkte jeg skulle plukke av innsuget og bunnpanna og girkassen idag. Kommer jeg i "siget" så demonterer jeg hele greia, er jo fort gjort igrunn.

har studert litt på mellomstykket mellom turbo og grenrør, den må kortes veldig mye inn for at wg skal gå klar.

For dere som har montert arp studs på 3sgte så vet dere at ene mutteren er SYKT vanskelig å få på plass. samme med å få den opp igjen mtp. at det blir sykt trangt. orginalt er det "umbrako" innvendig i bolten. arp så er det jo 12mm utvendig. det er det rett å slett nesten ikke plass til :)

edit: andre: jeg har ikke fått plukket sund ennå.
har bare kjøpt meg en "ny" veiv :)
Sist redigert av 3rlend den 06 nov 2012 01:43, redigert 1 gang totalt.
 #406943  av Andrepedersen

3rlend skrev:hehehehe:P
Monteringen blir nok å skje i stua! er jo faktisk kun nye deler :P
men demonteringen blir på boden :P

Nååå har det seg slik. være arbeidsledig setter sin gnist i meg. jeg skal ikke lyve.
Jeg er direkte oppråtten og lat. Så har kjære svigerfar ikke så mye verktøy.
2 leddnøkler, 4 fastnøkler og et skrallesett som er 20% intakt.
Begrenset hva jeg får gjort :P mitt verktøy er hjemme hos mamma og pappa :P

Har ivertfall skrudd av grenrør og turbo.
Så jeg manglet "koblingen" til oljetilførselen til ny turboen.
Sendte mld til rangle å han skulle finne fram den som hørte til turbokittet :)

Så gidder jeg uansett ikke å stresse :P
Tenkte jeg skulle plukke av innsuget og bunnpanna og girkassen idag. Kommer jeg i "siget" så demonterer jeg hele greia, er jo fort gjort igrunn.

har studert litt på mellomstykket mellom turbo og grenrør, den må kortes veldig mye inn for at wg skal gå klar.

For dere som har montert arp studs på 3sgte så vet dere at ene mutteren er SYKT vanskelig å få på plass. samme med å få den opp igjen mtp. at det blir sykt trangt. orginalt er det "umbrako" innvendig i bolten. arp så er det jo 12mm utvendig. det er det rett å slett nesten ikke plass til :)

hoff... la meg hall 9 igårveld å har sovet 13 timer. jeg er ensom å kjeder meg, derfor jeg bare har skrevet drit her sikkert :P

edit: andre: jeg har ikke fått plukket sund ennå.
har bare kjøpt meg en "ny" veiv :)

Du får kjøpt en pipe som passer mener jeg å huske, vist ikke kan jeg dreie ned en som passer til deg gratis :p
 #406946  av 3rlend

hahaha :P
sist demonterte jeg en ledd nøkkel, sveiset den fast på en forlenger og slipet den :P
desverre kastet jeg den i søpla etterpå :D
 #406948  av Holger

må aldri kaste mækkgaiver verktøy! :D
 #406955  av 3rlend

haha :P
hadde jo aldri en visjon at jeg var nødt å plukke sund motoren igjen! :p
kjedet meg litt og prøve monterte grenrøret med mellomstykket.
Var desverre fri for strøm :P

fant ut at det må uansett kortes inn. trist.

NOE forskjell her :P
Bilde

Bilde

så la jeg merke til en ting. vet ikke hvordan jeg skal forklare det :P

Bilde
vil det ha noe å si å "porte" ut grenrøret? ser jo tydelig at det har vært smalt der :P
 #406963  av Rangle

Vil ha noe å si om du match-porter denne mot grenrør. Sjekk også hvordan den er mot turbo, er det om så litt kant, fres/puss dette så det går kant i kant! Tilpasser pakning og etter dette.
Jeg har ikke sjekket hvordan dette er, så jeg har ikke gjort noe slikt, da er det best at du gjør dette for å få det 100%! Tror neppe Lars har tatt seg tid til dette.
 #406964  av Rangle

Btw, får du ikke tak i kopp som passer i toppen til jeg er hjemme, så si ifra! Da kan du få låne den jeg har dreiet ned, om så, kan du kjøpe en kopp hos f.eks SMT (de har 12kant fra TengTools) og jeg kan dreie denne ned i verkstedet hjemme :wink:
 #406965  av 3rlend

Har studert dette litt :p
Kommer ikke til å bli storgreierne, men blir nok å ta sverdet og slipe opp imot toppen, samtidig mot flens og turbo :)
 #407019  av 3rlend

Rangle skrev:Btw, får du ikke tak i kopp som passer i toppen til jeg er hjemme, så si ifra! Da kan du få låne den jeg har dreiet ned, om så, kan du kjøpe en kopp hos f.eks SMT (de har 12kant fra TengTools) og jeg kan dreie denne ned i verkstedet hjemme :wink:

du er karrantert hjemme før jeg har giddet å anskaffe ny kopp :P
så du kan ta med hvis du orker :D
 #407024  av 3rlend

tjæ...
tok av dynamo og spjeldhus nå :P
så ble det kaldt på føtterne så er inne på tining nå.

Bilde
TYPISK MIN FLAKS :evil: :evil: :evil: :evil:
Bilde
 #407063  av 3rlend

holdt på litt med motoren idag.

har gjort såpass mye at nå "må" jeg på et verksted med motoren for å gjøre resten.

det jeg tenkte på mens jeg holder på er:
Ser jo folk i usa og ellers fjerner tvis når man skal opp i effekt.
Hvor tjener man denne effekten med å fjerne tvis?
og burde jeg gjøre det? :P

edit:
og når jeg ser på girkassen, så er det et stikk som går fra girkassen og inn i ledningsnettet. regner med dette er til speedometeret.
siden også jdm biler er sperret på 180km/t så må det vel være et elektrisk signal til hjernen.
igjen. vil dette si at jeg har elektrisk speedometer, å kan bare kaste inn en 300km/t speedo? :D
 #407076  av Rangle

Har ikke peiling på om det er samme kasse på mr2 og celica, er det likt, har du ikke el.speedo. Da sjekker du denne, delene som går fra wire og inn i kassen kan bli ganske slitt! Måtte skifte på Celicaen kort tid etter jeg kjøpte den, knakk en del på en aksling.
 #407231  av 3rlend

satt å leste litt på mr2oc.com angående apexi power fc.
istedenfor å bruke apexis Solenoid til turbotrykk, så kan du bruke Haltech boost solenoid, som er MYE billigere.

da lurer jeg på.
Kan jeg bruke denne haltech saken på Apexi Avcr boostcontrolleren min?
solenoiden min mangler stempel og fjær, så den har ikke så mye funksjon :P
 #407298  av 3rlend

da har jeg endelig fått gjort litt mer med motoren.

Først:
Bilde
Masse verktøy og bra plass og stå :D

Bilde
Innsug kommet av, tvis og forsåvidt.

Bilde
Ledningsnett av.

Bilde
Begynner å bli renska her nå :P

har tatt av girkasse også. men ble fri for strøm.
skal bortover senere når jeg har lånt tasj til reimhjulet på veiva og den "spesielle" koppen til arp studsene.
så regner med jeg har demontert hele motoren idag :)

edit: så begynner jeg å undre på noe jeg IKKE har tenkt på...
clutch? er byttet til orginal mr2 turbo clutch i 2010.
den blir vel rassert ? :P
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 64