TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Danielj's MRlowrider

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #414550  av DanielJ

magnesmurf skrev:
DanielJ skrev: Fikk også lagt et stoff på rutene. Et stoff fra PPG som koster 1600kr. Dette gjør at vann ikke ligger på ruten. Har man over 60km/t skal man i grunn slippe å bruke vindusviskerne.

Det hørtes ut som sabla dyr rain x.
Har du link til produkt eller vet du noe om hvor lang holdbarhet det har?

Rain x holder jo bare ca 3 mnd, men til gjengjeld koster en flaske bare rundt 100 lappen, og den varer i ca et år.
Tror det er Rain X som ble brukt ja. Koster litt over 800kr i innkjøp og å få det lagt på bilen hos Bodø bilpleie koster 1600kr :roll: Ikke det jeg betalte for å si det slik :mrgreen:

SÃ¥ slik ut
Bilde
 #414556  av magnesmurf

Synes fortsatt det hørtes veldig dyrt ut, med tanke på at flaska koster en hundrings :P

Jeg pleier å ta et par hundringser for samme jobben når jeg detailer en bil...
Men jeg driver jo ikke noe firma, så har ikke samme behovet for å tjene masse penger for å betale leie av lokaler, strøm etc.

Men hvis de har betalt 800kr i innkjøp håper jeg det er for en litersflaske av stoffet, og ikke bare den vanlige lille flaska :roll:

Den vanlige flaska er jo nesten gratis:
http://www.ebay.com/itm/RAIN-X-3-5-0Z-W ... es&vxp=mtr
 #414565  av DanielJ

Men er det samme greia da? Flaska og den jeg la ut bilde av?
 #414566  av 3rlend

magnesmurf skrev:
DanielJ skrev: Fikk også lagt et stoff på rutene. Et stoff fra PPG som koster 1600kr. Dette gjør at vann ikke ligger på ruten. Har man over 60km/t skal man i grunn slippe å bruke vindusviskerne.

Det hørtes ut som sabla dyr rain x.
Har du link til produkt eller vet du noe om hvor lang holdbarhet det har?

Rain x holder jo bare ca 3 mnd, men til gjengjeld koster en flaske bare rundt 100 lappen, og den varer i ca et år.
Liker:p
 #414570  av DanielJ

Stoffet heter PPG Quapel! Så det er ikke rain x.. Fikk beskjed om at dette skal funke ca. 1 år.
 #414576  av magnesmurf

Det du la ut så ut som påførings svamp.
Hvis stoffet holder et år er det jo litt bedre da, men tror nok rain x gir mer valuta for pengene :wink:
Og det går fint ann å påføre dette stoffet selv, uten hjelp fra fra "profesjonelle"
Bare å vaske vinduene og legge det på, så tørke av med våt klut fem min etterpå.
Tilslutt drar du over vinduene med en microfiberklut, så slipper du å bruke vindusviskere i noen måneder :D
Om vinteren er det enda bedre, siden ikke engang panser is klarer å feste seg skikkelig til ruta. Is skraping blir en lek :!:
 #414586  av DanielJ

Jeg la det på rutene selv, hjalp også til med å legge Ditecen.
 #414592  av magnesmurf

Da har du hvertfall sluppet unna å betale for jobben forhåpentligvis :wink:

Og nå vet du hvor du finner tilsvarende stoff mye billigere neste gang du må behandle rutene :wink:
 #414612  av DanielJ

magnesmurf skrev:Da har du hvertfall sluppet unna å betale for jobben forhåpentligvis :wink:

Og nå vet du hvor du finner tilsvarende stoff mye billigere neste gang du må behandle rutene :wink:

Betalte nokk ikke noe som helst :wink: skulle bare få lagt Ditec og så fikk jeg bare lagt Aquapel på rutene også samtidig. Ser det er lett å få kjøpte Aquapel fra utlandet :wink:
 #414623  av magnesmurf

Mange som lager slikt stoff.
Rain x er vel mest kjent. G techniqe lager også samme type. Og aquapel som du nevner.
Lønner seg hvertfall å kjøpe selv og gjøre jobben selv, når et firma tar 1600kr for det :P
 #414624  av DanielJ

magnesmurf skrev:Mange som lager slikt stoff.
Rain x er vel mest kjent. G techniqe lager også samme type. Og aquapel som du nevner.
Lønner seg hvertfall å kjøpe selv og gjøre jobben selv, når et firma tar 1600kr for det :P
Jepp, lønner seg veldig! :roll:
 #414895  av DanielJ

Har du en høyre caliper bak, ta kontakt med meg på 95914625! Er til en 93' så det kan være turbocaliper. Trenger fort!!!
 #414896  av magnesmurf

Regner med at den må fungere?
Jeg har jo den jeg plukket av min, men den må overhales for å fungere.

Ellers vet jeg at bilxtra kan skaffe fra sørensen og balchen temmelig fort.
Men det koster en del.

Jeg fikk min nye på ebay fra england.
Tok ca 2 uker fra jeg bestilte til jeg hadde den.
 #414902  av DanielJ

[quote="magnesmurf"]Regner med at den må fungere?
Jeg har jo den jeg plukket av min, men den må overhales for å fungere.

Ellers vet jeg at bilxtra kan skaffe fra sørensen og balchen temmelig fort.
Men det koster en del.

Jeg fikk min nye på ebay fra england.
Tok ca 2 uker fra jeg bestilte til jeg hadde den.

Supert :D Jeg jobber på Bilxtra/Auto parts bodø! Så jeg skal innom jobb i morgen for å bestille den, regner med jeg får den ganske "billig" :wink: Husker du hva prisen var når du var å hørte?

Så ja, den må nokk fungere. Det er den eneste caliperen som ikke er skiftet nyrlig, så nå har jeg en grunn til å bestille den :lol:
 #414908  av magnesmurf

Fikk "godpris" av sørensen og balchen på 2000kr.
Mener den egentlig kostet 3000kr uten rabatter.

Fra england betalte jeg ca 1300kr ink moms.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 48