TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nyheter og updates om ft86/gt86/86/frs

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #420085  av magnesmurf

Setene i mr2 er nok litt bedre enn i gt86.
Er kun standard justerings muligheter på gt86 setene, høyde rygg og avstand.
Men i motsetning til Audun synes jeg setene var ganske gode, selv om jeg også savnet armlene på midtkonsollen.

Tror jeg må få prøvd bilen med skikkelig manuell kasse en dag. Kanskje det trekker opp inntrykket for min del.

skal nok prøve brz etterhvert. Synes interiøret i brz er litt penere, selv om det bare er snakk om detaljer, samt at brz kommer med annet oppsett på understell og andre dekk, siden subaru sier de fokuserer mer på grep i svingene.
Dessuten får man brz i world rally blåfarge som ikke toyota leverer.
 #420115  av atledreier

Jeg er rett over 170cm og 90kg. Sitter som støpt i setene. Man har høydejustering, ryggvinkel og avstand å justere på, samt at rattet kan justeres i høyde og avstand. Ingen problemer med å finne både komfortabel 'cruisestilling' og en for aktiv kjøring, type bane.
 #420147  av 3rlend

jeg prøvde gt86 nå på fredag :)
og den imponerte meg på alle måter. jeg kjørte og på med automatkasse og padle shift.
hadde ingen problem med den, ville dog selv hatt manuell kasse :)
motoren er jo "bare" 200hk, så var ikke sånn forferdelig wow effekt. som vi alle vet er gjort med vilje så for guds skyld ikke få tulltak nå :P
men hva faen, den kommer jo til å bli den "tuner" bilen med motorbytter og trim i alle verdens farger.

100hk til så hadde jeg vært 110% fornøyd :D
desverre har jeg ikke økonomi til en slik bil :) men skal så absolutt ha en, en dag :)
 #420163  av ArildM

I følge kalkulatoren er det nok ikke noen stor endring?
Avgift i dag: 198 523
Egenvekt: 52 475
Motoreffekt: 81 415
CO2 utslipp: 64 633

Avgift i forslag: 196 262
Egenvekt: 53 471
Motoreffekt: 71 795
CO2 utslipp: 70 996
 #420175  av ArildM

Blir jo litt feil å dømme en bil bare på CO...
For å dra det kunstig langt:
Skulle dermed en GT86 ha like mye avgifter som en Hummer, bare så lenge begge slipper ut like mye CO?
 #420237  av inzane2012

Hvorfor ikke? Vist vi snakker rent avgiftsmessig, så er det jo bare eksosen som er miljøskadelig, ikke om den veier 1tonn eller 3, og heller ikke om den har 100hk eller 1000hk

Og joda, vekt og hk har noe og si på utslippene, men ser INGEN grunn til at den av avgift belegges 3 ganger fordi.
 #420436  av 3rlend

skal det være så skal det være!
meeen, litt kjipt å miste garrantien på en såpass dyr og ikke minst ny bil, for ikke å snakke om å rassere den :P
 #420549  av ErikG

Fått låne demobilen denne helgen. Så da tok jeg likesågreit en liten photoshoot med den.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde