TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ferdigstilt prosjekt: oppussing av AW11

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #426986  av Mr2mr2
 
NÃ¥ er det plan B.

Min far skal på Toyota å prøve å få tak i i morgen, er det for dyrt eller de ikke har på lager. blir det en bestilling ifra twosrus.
 #426996  av Mr2mr2
 
Da blir det plan b.

Kostet 1500 pr stk. +d var på bestilling.
 #426997  av Mr2mr2
 
Da blir det plan b.

Kostet 1500 pr stk. +d var på bestilling.
 #426999  av ArildM
 
Kan jo bestille de som er justerbare da? :)
 #427003  av Mr2mr2
 
kan ikke bruke de ifra twosrus.com iallefall.. ;)
NOTE: These will ONLY work with Ground Control coil over systems. They will NOT work with stock springs.
Vet du om noen andre kanskje?
 #427009  av ArildM
 
Aha, så ikke på det jeg :)
 #427013  av Mr2mr2
 
Skrudde ut støtdemerinsatsene i dag, for å se tilstand på de. de så heldigvis ut som ny, og føles som ny. De bak er nesten hard som stein, og de framme er litt mykere.
Er tydelig hvis noen sports støtdempere.

Er lik disse, de røde bake, og de svarte framme, bare et de er innsatser på min da....



på de røde står det
shock absorber for circuit use. Hi-performance product by WINGS. Made in Japan
Noen som har kjennskap til disse :?:
 #427015  av ArildM
 
Aldri hørt om før. Flaks at du har fjærbein der du kan bytte innsatsene da :)
 #427017  av Mr2mr2
 
Har ikke alle innsatser ?
 #427027  av DanielJ
 
Man kan bytte innsats på MK2 også.
 #427033  av Mr2mr2
 
Da har jeg bestilt toppene. :)

Etter det jeg har lest på internett er ikke langfredag noen spesiell helligdag i USA, så blir vel sent i morgen. Så da er de vel her i slutten av neste uke... :D
 #427036  av ArildM
 
Originalt på AW11 er det mulig å bytte innsatser, men et stykke utpå 90tallet fant toyota ut at det var billigere å levere fjærbein og innsats i ett. Dermed er det mange AW11 som har innsatser som er sveist fast i fjærbeinet. Har sveist fast innsatser bak på min, men har skaffet meg fjærbein med utskiftbare innsatser.
Usikker på om dette også gjelder SW20 :)
 #427101  av Mr2mr2
 
Når du sier det, tror jeg det var fastsveiste bak på delebilen...

Har fått gjort litt. har montert helt ferdig bak.

Var ikke så mye rust på fjærbeina at det ble gjort så mye med de, de fikk en grundig vask, så penslet jeg på ovatrol-olje på de få plassene det var begynt å ruste. Når det var tørt fikk de 2 gode lag med bodyskyts. :)



Og montert alt på bilen.



så når jeg monterte at jeg ikke trengte å klemme sammen fjærene bak, var bare å sette de nedpå og skru på toppen. Så er ikke mer en akkurat lang nok til å stå i spenn når bilen er opp-jekket.


(si ifra om dere ikke kan se bildene, prøver meg på photobucket ;) )
 #427121  av ure
 
Ser bildene :D Blir snop dette. Kjøper du nye topplagre fremme? Skulle hatt ett sett med det på den røde min også.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27