TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #332574  av Daniel HS

Litt bilder...

Bilen ble trekt hjem på henger i går kveld, takk til Joachim som stilte opp på ca 5 minutters varsel... :P

Bilde

Slik så bilen ut når den kom hjem i natt:

Bilde
Bilde
Bilde

Fikk demontert alt i morges, et trist syn spør du meg!
Bilde
Bilde

Takk til Madness19 innpå her for hjelp til å få kjørt alt av deler til lakkering.
Bilde

Så når alt dette er klart skal bilen tilbake til oppretteren, så skal han montere alt sammen igjen.. :D Så slipper jeg alt stresset :P
 #332576  av Stian AB

Ikke mye igjen nå..Synd du ikke får tatt med bilen på Våler.
 #332578  av Daniel HS

Stian AB skrev:Ikke mye igjen nå..Synd du ikke får tatt med bilen på Våler.
Ja, er ganske trist, men kommer nok sterkere tilbake til neste år! Hehe... (Håper jeg... :P )
 #333273  av Daniel HS

På mandag var jeg å hentet delene fra lakk, var meningen bilen skulle monteres på tirsdag, men som de fleste kjenner til går ikke alt helt etter planen. Oppretteren hadde desverre ikke tid.

Men kan komme med noen oppdateringer likevel:

I og med at det var blitt rettet og sparklet litt på frontplaten, måtte denne grunnes og lakkes opp igjen, siden dette er under panseret gjorde jeg det selv.

Begynte først på ene siden, men når jeg fant ut at jeg hadde litt mer tid en planlagt, tok jeg likegjerne å lakket hele toppen på frontplaten.

Grunning
Bilde

Ble ikke så veldig ille for å ha gjort det med sprayboks i en garasje.
Bilde
Bilde

Tok meg friheten til å montere litt selv, dette er deler som ikke har så mye å si for tilpassing under montering, og panseret bør uansett stå på under transport.

Bilde
Bilde

Panser med luftinntak og lister:
Bilde

Ble ikke akkurat store lakkforskjellen her nei
Bilde

Ellers fikk jeg noen pakker i posten på mandag:
Bilde

Endelig fikk jeg blinkerne, har valgt noen andre enn sist gang, synes andre jeg hadde ble litt for klare, så tenkte å prøve disse denne gangen. De oransje pærene skal vekk ja!

Bilde

Bestilte også luftfilter kit som skulle passe til GT-4, men det krever litt modifiseringer før jeg får det til å bli slik jeg vil ha det, samt at filteret er for stort, skal ha meg såkalt "Soppfilter".

Bilde
Bilde

Og så var det en dag jeg kjedet meg, surfet innom Ebay og plutselig var ny dump bestilt. (Jada jada, vet at man ikke skal bruke åpen/enkelstemplet dump på biler med LMM). Fikk såvidt prøvd den på Madness sin bil her inne, slapp så og si ingen luft ut, så får se hvordan den blir på min bil etterhvert, er ikke akkurat ute etter den alt for høye lyden heller så.

Bilde
Bilde
 #333276  av Daniel HS

CelicaDream skrev:Dette blir jo bedre og bedre, dag for dag :) Keep it up 8)
Ja, begynner å komme seg... :D Gleder meg kraftig til å få den på veien igjen, mer strøken enn før uhellet! Er heldigvis kvitt alt av steinsprut og slikt på panser, skjermer og frontfanger nå :D
 #333294  av CelicaDream

Daniel HS skrev:Ja, begynner å komme seg... :D Gleder meg kraftig til å få den på veien igjen, mer strøken enn før uhellet! Er heldigvis kvitt alt av steinsprut og slikt på panser, skjermer og frontfanger nå :D
Hadde samme opplegg som deg også, med all den steinspruten, ble godt å få lakkert panseret samtidig :)

Skal om ca 3-4 uker polere bilen med maskin med meguiars 3 stegs :) da blir nok blankt ja :)

Får tilbake lappen 11 august, så det skal bli godt å få kjørt den ja :)
 #333296  av Daniel HS

Ja, en polering kan gjøre underverker! Er veldig godt fornøyd med MG sine produkter, så tror du kan glede deg... Er bare glad det ikke ble noen lakkforskjeller jeg... :)
 #333504  av Daniel HS

Har glemt å oppdatere her!

Bilen er kommet på veien, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: så skal se om jeg får tatt noen bilder i løpet av dagen/morgendagen... Men nå er det ut å cruise MR2en til ei vennine. Artige biler! :wink:
 #333675  av James

Daniel HS skrev:Har glemt å oppdatere her!

Bilen er kommet på veien, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: så skal se om jeg får tatt noen bilder i løpet av dagen/morgendagen... Men nå er det ut å cruise MR2en til ei vennine. Artige biler! :wink:
Høres veldig bra ut!! :) Nå som jeg er hjemme igjen fra ferie får vi ta oss tid til et meet til helgen :wink:
 #333676  av Daniel HS

James skrev:
Daniel HS skrev:Har glemt å oppdatere her!

Høres veldig bra ut!! :) Nå som jeg er hjemme igjen fra ferie får vi ta oss tid til et meet til helgen :wink:
Skal sikkert på fylla til helgen igjen tenker jeg :wink: Har kanskje tid fredagen...
 #339726  av Daniel HS

Blir det plass til det da? NÃ¥r man ha vippelykt motor og alt der? Men du har vel kuttet i frontplaten, eller?
 #339728  av Daniel HS

Skal se om jeg ikke får lagt ut noen bilder av bilen nå som den er hel igjen, ser at jeg helt har glemt det... Er jo relativt lenge siden!
 #339752  av Daniel HS

Som lovet, litt bilder.. Er ikke skjedd så mye de siste mnd, tiden har gått for det meste i jobbing og fylla!

Men men...

Måtte jo ha nye grøftelys etter smellen:

Bilde
Bilde

En fin liten line up utenfor en dag jeg hadde vors:

Bilde
Fra Venstre: Madness, Ei som heter Jeanette sin, og min.

Byttet rotor, den gamle var visst litt slitt ser dere.

Bilde

Bestilte også fordeler lokket, men det var ikke bare bare. Fikk feil, og når jeg fant ut hvilket jeg skulle ha, stod det fint at det gikk ut når lageret var tomt. Ringte ned på Toyota, de skulle ha mellom 1000 og 1500 for lokk (som de ikke kunne garantere at var riktig). Pluggkabler er også "To do list"-en

Fått på åpent filter, sort bend siden jeg skal ha alt så anonymt som mulig.

Bilde
Bilde
Bilde

TRD - Toyota Racing Development girkule.
Bilde

Og litt bilder av bilen.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Nå skal sant sies at jeg ikke akkurat er noen fotograf, og at bildene ikke på noensom helst måte er redigert.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 40