Side 25 av 29

Re: MR2 MK1 AGTE - K-Sport coilovers bestilt

Legg innLagt inn:16 jul 2012 20:32
av MR2i
Da er carbonscoopet jeg kjøpte av Mk1Nymoen på plass.. :)
Faktisk ikke gæli tilpasning.. men skal nok legge på en folie mellom scoopet og lista til C-stolpen for å unngå slitasjer på originallista...
SAM_0770.JPG
SAM_0770.JPG (2.07 MiB) Vist 2252 ganger
SAM_0771.JPG
SAM_0771.JPG (2.05 MiB) Vist 2252 ganger
SAM_0772.JPG
SAM_0772.JPG (2.12 MiB) Vist 2252 ganger

Re: MR2 MK1 AGTE - K-Sport coilovers bestilt

Legg innLagt inn:16 jul 2012 23:11
av ArildM
Ble ikke dumt det, ser jo bra ut bilen din.
Du er vel en av få som faktisk trenger å hente inn litt ekstra luft på AW11en ;)

Re: MR2 MK1 AGTE - K-Sport coilovers bestilt

Legg innLagt inn:16 jul 2012 23:33
av MR2i
Skulle vært interssant og hatt temperaturmålinger før og etter.. Men jeg har dessverre ingen temperaturmåler på innsugstemp.. hmm...

Re: MR2 MK1 AGTE - K-Sport coilovers bestilt | Fikk feil kit

Legg innLagt inn:31 jul 2012 16:29
av MR2i
Da fikk jeg coiloversene i dag.. men fikk dessverre feil...

Jeg bestilte for 3-bolts fjærben i front.. men fikk 4-bolt
SAM_0287.JPG
SAM_0287.JPG (3 MiB) Vist 2219 ganger
Skulle vært 3-bolts..
kontrol_pro_3.jpg
kontrol_pro_3.jpg (65.46 kiB) Vist 2219 ganger

Dersom noen ønsker å kjøpe kitet før jeg sender det i retur, så er det en mulighet nå.

MED TUV!!

Re: MR2 MK1 AGTE

Legg innLagt inn:01 aug 2012 16:54
av MR2i
Da har jeg fått svar fra både leverandøren og K-Sport Tyskland.
Eneste forskjell på Mk1a og Mk1b er ene bolten i toppen av fjærbnene i front. René Rösel som er TUV-sertifikattakeren sa jeg helt enkelt bare kunne presse ut den ene bolten.

Jeg fikk følgende bilder fra han for å sammenligne.
4 bolter:
CIMG4750.JPG
CIMG4750.JPG (1.52 MiB) Vist 2190 ganger
3 bolter:
CIMG5000.JPG
CIMG5000.JPG (948.9 kiB) Vist 2190 ganger
Man ser tydelig at innfestingene er de samme. Men spørsmålet er kanskje om man skulle boret nytt hull i karosseriet og fått brukt alle 4 boltene i steden? Må kanskje være enda bedre..?
Er sikkert en grunn til at de gikk over fra 3 til 4 bolter også...

Re: MR2 MK1 AGTE

Legg innLagt inn:01 aug 2012 17:21
av MR2i
Kjapt svar igjen fra K-Sport Germany..

"Hi Dag,

it will not have any influence on the warranty.

An other option is that you can leave the top mount as it is and drill the 4th hole into the body of your car. Than the top mount will be connected to your car much better."

Re: MR2 MK1 AGTE

Legg innLagt inn:14 aug 2012 22:35
av MR2i
Da står MR2'en på verksted for å få på plass coilovers i morgen.. Blir spennende og se hvordan det blir..

Det er nå 3 oppgaver som står igjen før jeg er "ferdig" med prosjektet...

Først bremser...

Så blir det karosseriet som skal få litt pleie i vinter...

Deretter blir det girkasseprosjekt...
Har funnet C60 kasse fra Celica for 7000,- som har gått 57.000km.
Drivaksler fra en MR2 91+ NA må vel kanskje noen i forumet her ha?
Ellers finnes det flere på huggere rundt omkring på østlandet..

Har EGENTLIG lyst på ny veiv, råder og stempler, kammer og dra trykket litt opp til 400 hk også.. men...
veiv.jpg
veiv.jpg (158.36 kiB) Vist 2148 ganger
4340 EN24 aircraft moly Billet steel veiv - max 1800hk
$1299
cpbc.jpg
cpbc.jpg (231.35 kiB) Vist 2148 ganger
CP forged turbo stempler, Brian Crower råder med ARP2000 bolter - max 800hk
$899

Men man må vel stoppe et sted... hmm..

Re: MR2 MK1 AGTE

Legg innLagt inn:14 aug 2012 23:15
av ArildM
Stoppe et sted? Neineinei :mrgreen:

Re: MR2 MK1 AGTE

Legg innLagt inn:14 aug 2012 23:26
av MR2i
ArildM skrev:Stoppe et sted? Neineinei :mrgreen:
Hehehe...

400 hk i AW11 tror jeg går fælt altså.. hmm..
Og hadde man hatt 6 trinns sekvensiell semi helical boks i tillegg..
Tror ikke så mange hadde fulgt bilen på bane... med rette sjåføren i hvertfall.. jeg er jo amatør! :)

Re: MR2 MK1 AGTE

Legg innLagt inn:15 aug 2012 08:20
av ArildM
Steffen her på forumet fliser vel fra det meste han har prøvd seg mot, så jeg tviler ikke 8)

Re: MR2 MK1 AGTE

Legg innLagt inn:15 aug 2012 17:43
av 3rlend
go4it :P
det er SÅ verdt det <3

Re: MR2 MK1 AGTE

Legg innLagt inn:18 aug 2012 12:27
av MR2i
Da er i hvertfall coiloversene på plass fysisk... men det var ikke bare-bare å få montert dette...

K-Sport coiloversene er ekstremt justerbare.. Total fjæringsvei er 10 cm. Men gummiputen i bunn tar 2 cm. Så i realiteten er det 8 cm total fjæringsvei. Ved montering må man først bestemme fjæringshøyde, så vognhøyde.

Demping er satt til 50%.
Total senk i skrivende stund er 2 cm.

Videre fant jeg TRD sitt oppsett for camber, toe, caster.
• Camber Front: -2 degrees
• Camber Rear : -1 1/2 degrees
• Caster : +6 degrees
• Toe in front: 1,6mm.
• Toe in rear : 3,2mm.
2012-08-17 15.58.23.jpg
2012-08-17 15.58.23.jpg (1.52 MiB) Vist 2103 ganger

Re: MR2 MK1 AGTE

Legg innLagt inn:19 aug 2012 14:33
av MR2i
Da har jeg fått hentet MR2'en fra verkstedet. Gutten jobba tilogmed søndag for å få den ferdig!
Service ja...

Det var egentlig på tide å bytte, for bakre demperne var helt opprustet!!
2012-08-19 12.52.09.jpg
2012-08-19 12.52.09.jpg (1.53 MiB) Vist 2088 ganger
Dårlig bilde med mobilkamera.. men man får jo et inntrykk...

Før:
SAM_0767.JPG
SAM_0767.JPG (2.12 MiB) Vist 2088 ganger
Etter:
2012-08-19 13.58.45.jpg
2012-08-19 13.58.45.jpg (1.55 MiB) Vist 2088 ganger
Tatt ned 2 cm foran, 1 cm bak...
Ble forskjell å kjøre nå. Svingene er adskillig lettere å håndtere.. virker som om en del krenging forsvant, samt at man får inntrykk av at bilen "drar" seg inn i svingene. Vi testet et par svinger som er 2 90 graders svinger rett etterhverandre, og det var masse å gå på selv i "passelig" hastighet..

Skal bli gøy å teste på bane neste fredag! :)

Re: MR2 MK1 AGTE

Legg innLagt inn:19 aug 2012 15:48
av Mr2mr2
AW11 blir så mye finere med litt senk :D

Re: MR2 MK1 AGTE

Legg innLagt inn:19 aug 2012 15:55
av ArildM
Dette ble helt knall :D