TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tom's 3S-GTE- Litt hjelp?

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #394016  av Toms_3S-GTE
 
Andrepedersen skrev: Må ikkr gjøre den så detaljert at du ikke får til å lage den, hehe! :lol: neida, men det kan kansje bli kult med den type endestuss, har ikke sett den på mr2 eller på så mange andre "gatebiler" før, så de blir spennende å se :) Hvordan går det med interiøret ?
Neida, har bare lagt til 15 graders skråkutt på endestussene (15 grader er vanlig vinkel på endestusser man kjøper i butikken) og sørget for at bunnen på de to øverste enderørene er lik toppen på det nederste enderøret.

Nei var liksom det som var meninga da. Det gjør den litt mer unik og gjør det lettere å finne tjuven om bilen skulle bli stjælt. Er jo ikke veldig vanskelig og oppsøke tjuven om custom made deler plutselig dukker opp på nettet.

Interiøret har det skjedd lite med. Vet ikke om du fikk med deg at S2000 stolene er montert? Ellers pakket jeg en hel haug med MR2 deler ned i esker iforigårs. Er nemlig bare 2 uker til jeg flytter hjem til Bamble og da er det plutselig daglig tilgang til bilen og alt er bare kos :D Da kan dere forvente dere litt mer givende updates på denne tråden :P
 #394017  av Toms_3S-GTE
 
Oooooog grunnen til at jeg har laget den så detaljert er fordi at jeg kan "brette ut" modellen måle hver eneste linje og printe den ut på "sticky paper",
lime det på rørene og få ett 99% korrekt rør bare ved å "connect the dots" ;P
 #395074  av Toms_3S-GTE
 
Endelig er jeg, dama OG bilen på plass på Østlandet :mrgreen:

Så idag har jeg vært ute å leka meg litt idag siden det var lovlige prøveskilter på bilen for en gangs skyld.
Nå blir det nok litt fremgang på bilen etterhvert og. Men har ett hus som må pusses opp også så ting kommer
nok til å ta litt tid. :(

Planen min er å ha bilen klar til neste vår. Selv om det klør som faen etter å få skilter på den igår :lol:
Grunnene til at jeg velger å vente er at da får jeg tid til å konsentrere meg om å få bilen i skikkelig stand
og få gjort alt detalj arbeidet som skal til før jeg er fornøyd. En annen grunn er det at jeg blir 23 i januar og da kan jeg forsikre bilen min på at kun "folk" (les:MEG!) over 23 skal kjøre bilen :lol:
 #396062  av Toms_3S-GTE
 
inzane2012 skrev:støtter den med å heller holde skilte vekke så du får konsentrert deg om få den helt 100% før du tar den ut på veien igjen ja :)
Vet ikke om det blir frem til den er 100%, men ihvertfall litt nærmere 100%. Klarer ikke en sommer til uten bilen på veien tror jeg, klør nok nå for å si det sånn :lol: :twisted:
 #396094  av Toms_3S-GTE
 
100% teknisk er ikke så langt unna heldigvis :D Er litt dårlig på bremsene enda, også hender det at den krangler litt med at den mister all kraft, men lurer på om det er dump ventilen som "henger åpen", så får kikke på det og eventuelt bytte snart.
 #396691  av Toms_3S-GTE
 
Idag har jeg vært MR2 eier i ett år, jeg hadde sett for meg at jeg hadde kommet mye lengre med bilen men det har jeg ikke :( Men nå når samboer får seg jobb og litt sånt så kommer jeg nok fort mye lengre på den.

Det siste som har skjedd på bilen er at snorkelen endelig er vekk :D

Bilde
 #396708  av Toms_3S-GTE
 
Drafter skrev:Gratulerer, må ha vært hardt! :P
Jeg selv, slet med å ha noe sånt så lenge :lol:
Ja, det har vært ett hælvete :P

Men nå ser den bedre ut :D

Bilde

Bilde

Selv om jeg ikke har fått gjort så mye på min egen bil, men jeg har fått hjulpe Lasse aka. The Ghost med å få Beam's motoren ut av den smelte røde MR2'en hans og inn i hans nye svarte MR2.

Her er ett bilde av to fornøyde mekanikere (og en feit unge som måtte se på) når Beam'sen endelig var ute av vraket.
Bilde
 #396942  av Toms_3S-GTE
 
3rlend skrev:ikke meningen å være slemm :P
men det bremselyset under vingen var jo ikke akkurat fineste mod jeg har sett :D
Bilen til Lasse er vrak så både bremselyset under vinga og de heslige baklysa er vekk :D
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27