TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra Mkiv Singelturbo neverending Project

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #438365  av AndersDuda

Stiansen skrev:
AndersDuda skrev:noen som har noen clutch anbefalinger ?

skal jo ha singelturbo etterhvert, så den må tåle litt ! pluss at jeg skal kjøre på bane utpå nye året er planen.. men vill heller ikke ha en clutch som er umulig å kjøre med på gata ?

:D
Sjekk ut HPF (Horsepowerfreaks) Feramic, forholdsvis rimelig singelplate-clutch som tåler 8-900 hk ;) fin å kjøre med på gata også. hadde en slik i den forrige Supraen min og var veldig fornøyd. I bilen jeg har nå har jeg en RPS trippel carbon, denne føles omtrent som en original clutch og tåler 1200nm++.. men koster en del da ;)
Er der noen norske forhandlere på denne hpf ? :) eller noen utenlandske du anbefaler å handle ifra ? :)
 #438407  av Stiansen

AndersDuda skrev:
Stiansen skrev:
AndersDuda skrev:noen som har noen clutch anbefalinger ?

skal jo ha singelturbo etterhvert, så den må tåle litt ! pluss at jeg skal kjøre på bane utpå nye året er planen.. men vill heller ikke ha en clutch som er umulig å kjøre med på gata ?

:D
Sjekk ut HPF (Horsepowerfreaks) Feramic, forholdsvis rimelig singelplate-clutch som tåler 8-900 hk ;) fin å kjøre med på gata også. hadde en slik i den forrige Supraen min og var veldig fornøyd. I bilen jeg har nå har jeg en RPS trippel carbon, denne føles omtrent som en original clutch og tåler 1200nm++.. men koster en del da ;)
Er der noen norske forhandlere på denne hpf ? :) eller noen utenlandske du anbefaler å handle ifra ? :)
Jeg kjøpte direkte fra Horsepowerfreaks, de var veldig greie å handle fra. Bestilte RPS trykkplate og den HPF Feramic plata. Så bruker du originalt svinghjul, da slipper du rakle-lydene også ;)
 #438413  av AndersDuda

etter litt diskutering og anbefaling fra Suprastore, ser de ut som jeg skal bestille dette om ikke så lenge :)

- Toyota Clutch Install Kit
- ClutchMasters Single Disc Clutch Kit
- Titat Motorsport cam gears (black, silver)
- Gates Performance 2JZGTE Timing Belt
Delivery and insurance included.

dem anbefalte også twin disc clutch, men desse var litt for dyre for meg akkurat nå ! men denne clutchen jeg skal nå bestille skal takle 800whp :) det holder i massevis foreløbig !
 #438418  av Stiansen

AndersDuda skrev:etter litt diskutering og anbefaling fra Suprastore, ser de ut som jeg skal bestille dette om ikke så lenge :)

dem anbefalte også twin disc clutch, men desse var litt for dyre for meg akkurat nå ! men denne clutchen jeg skal nå bestille skal takle 800whp :) det holder i massevis foreløbig !
Den clutchen er nok ganske lik den jeg anbefalte. Vet ikke prisen, men mener den jeg bestilte kom på rundt 7 med frakt og moms osv. Hva skal du med justerbare kamdrev? Tror heller jeg ville brukt penga på noe annet :)

Har du god erfaring med Suprastore forresten? Tror du er omtrent den eneste jeg vet om som tørr å bestille derifra.
 #438445  av AndersDuda

Stiansen skrev:
AndersDuda skrev:etter litt diskutering og anbefaling fra Suprastore, ser de ut som jeg skal bestille dette om ikke så lenge :)

Den clutchen er nok ganske lik den jeg anbefalte. Vet ikke prisen, men mener den jeg bestilte kom på rundt 7 med frakt og moms osv. Hva skal du med justerbare kamdrev? Tror heller jeg ville brukt penga på noe annet :)

Har du god erfaring med Suprastore forresten? Tror du er omtrent den eneste jeg vet om som tørr å bestille derifra.

clutchen der er på salg til 678 dollar ( tilbud fra 910 dollar ) :) så er ikke så gale pris !

nei skal ha justerbare camdrev fordi jeg har 264 BC kammer liggende som skal byttes ut med japsekammene som står i nå.. har hørt og lest at justerbare kamdrev er ett must da :)

har ikke annet en god erfaring fra Suprastore.. super service og hyggelige priser spør du meg :) og delene kommer i posten :P
er bare 1 gang jeg ble litt skeptisk da jeg ikke fikk alt i posten som jeg hadde bestilt.. men de viste seg da at den ene delen jeg ikke fikk, hadde dem ikke på lager.. så dem måtte sende den ett par dager senere.. uten ekstra kostnad ;)

ps : dem kan skrive lavere verdi om du vill på saker og ting for tollinga sin del også ;)
 #438953  av AndersDuda

da har jeg bestilt følgende fra Suprastore ;

- MK4 fuel dampener bypass
- Clutch Masters single disc clutch kit
- 2x Titan Motor Sport 2jz cam gears
- Gates timing belt

gleder meg til bilen er ferdig ombygd til manuell og jeg har fått skiftet kammer etc ! :D :D
 #438955  av 3rlend

Skamrått :D du har nok rett mtp kamhjulene med de kammene du skal ha på:)
 #438960  av AndersDuda

3rlend skrev:Skamrått :D du har nok rett mtp kamhjulene med de kammene du skal ha på:)

jaaa, tenker det blir bra ! :)

har også diskutert litt frem og tilbake angående singelturbo hos Suprastore. Så det skal bestilles om noen mnder det også tenker jeg !

etter det blir det oppgradert "fuel system" og standalone ECU :twisted:

men jeg for ta ting etterhvert.. det kommer veldig and på jobben.. om jeg reiser og jobber utland etc ;)
 #439420  av DanielJ

Kan det stemme at jeg så supraen din i bodø i dag? :roll:
 #439468  av Andrepedersen

Fikk plutselig snapp av en kompis som hadde "kjøpt" seg supra! Syns det var noe kjent med den ja :)
 #439482  av AndersDuda

Andrepedersen skrev:Fikk plutselig snapp av en kompis som hadde "kjøpt" seg supra! Syns det var noe kjent med den ja :)
Heheh :lol:

Her er en videosnutt av benking før bytting av girkasse ! 415,4hk i motor :)

• 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 47