Side 25 av 49

Legg innLagt inn:23 mar 2005 18:44
av haraune
ja.... det er meg. :)

Legg innLagt inn:23 mar 2005 22:04
av Kjelliken
:D vi liker at du prøver deg frem vi markus det ser i allefall strålende fra våres synspunkt.

Fikk nettop en masse og gjøre på min bil også no før sommeren så her er det litt kaos for tiden.

Hjullager som har røke og så alt man finner av feil på veien til og fikse dette så baller det fort på seg.. regner med at det blir dele kjøp for 30++ nå innen rimelig kort tid. :roll: skulle nesten hatt en slik magiker som deg rundt bilen min da men Wilman fikser jo det meste og Amund også så jeg har jo godt selskap kan du si. :wink:

Legg innLagt inn:24 mar 2005 05:40
av MR2turbo
hei igjen ;)

Har bare så vidt vært innom hjemme de siste dagene for å planlegge en liten danmarkstur...
:)

Men takk for de fine kommentarene da! :D Er skikkelig morro med sånn tilbakemelding som jeg får her, hjelper litt på pågangsmotet og det...
Morten skrev:Må si den toppen din så snacks ut nå Markus. (tjuvstarter litt her :wink: ) Ble jo akkurat som du ville ha den nå! ...9k here you come... :twisted:
Ser frem til å bli kjørt ifra av deg når sesongen kommer igang :mrgreen:
Takk, ble rimelig gira selv og når jeg hadde fått den!
Du får ta igjen med Rollaen på reve om jeg skulle finne på å kjøre fra deg andre steder :mrgreen:
erling skrev: Mye snop her nå. :D Flinke mann. :wink:

Holder hovedsylinderen til det økte stempelarealet? Eller det er kanskje ikke et problem?
takketakk... Satser på at den skal holde til det, ja... men regner med at jeg må etterfylle litt bremsevæske etterhvert som klossene slites ;)
Tor skrev:Mr2Turbo, litt offtopic med deler du garage med en som heter Øyvind og kjører Lexus is 200? Driver og bygger boble osv? Han er fra Tromsø nærmere bestemt Sommarøya :)
Øyvind svarte jo selv, ja... men det stemmer det! godt selkap i verkstedet det :)
Kjelliken skrev::D vi liker at du prøver deg frem vi markus det ser i allefall strålende fra våres synspunkt.

Fikk nettop en masse og gjøre på min bil også no før sommeren så her er det litt kaos for tiden.

Hjullager som har røke og så alt man finner av feil på veien til og fikse dette så baller det fort på seg.. regner med at det blir dele kjøp for 30++ nå innen rimelig kort tid. :roll: skulle nesten hatt en slik magiker som deg rundt bilen min da men Wilman fikser jo det meste og Amund også så jeg har jo godt selskap kan du si. :wink:
noen må jo prøve llitt... hehe
hørtes litt kipt ut med masse reprasjoner da... men 30k hørtes da mye ut... :roll:

Fikk toppen på søndag, da og den så skikkelig bra ut nå :D
her er før-bilde:

Bilde

og etter ;)

Bilde

Bilde
Bilde

HarDrevet å satt sammen motoren de siste dagene... Er bare morro å sette sammen nye rene fine deler... hehe
klødde meg litt i hodet når jeg holdt på med kam timinga, men det gikk veldig greit når jeg endelig brukte de rette tallene på gradeskiva.. hehe fikk god hjelp av en kamerat som hadde styrt med det samme på motoren i løpsbilen sin en gang....

Så er jeg i gang med å tilpasse ledningsnettet til motoren må bygge det litt om for at det skal være mest mulig skjult og passe til de nye delene... :)

Ellers så så jeg plutselig at AC compressoren ikke ville passe på motoren, så plutselig før jeg hadde tenkt noe videre på det hadde jeg visst revet den, rør og rdiatoren ut av bilen... hehe

her er bilde av motoren i dag :)



Bilde
Bilde

Legg innLagt inn:24 mar 2005 10:36
av angrykid
tvi meg for å overta bilen når markus blir lei! :D

Legg innLagt inn:24 mar 2005 11:52
av CelicaTurbo
på før-bildet ser det ut som om overflaten i toppen av sylinderen har blitt mishandlet av ett eller annet i sylinderen, stemmer det eller er det bare bildet/koksavleiringer som spiller meg et puss der? (tenker på alle de lyse merkene som står tett i tett).

Men den motoren er rett og slett pen nå ;)

Legg innLagt inn:24 mar 2005 11:58
av MR2turbo
gleder meg til jeg får løftet den i bilen nå. jeg ;)

på før bilde av toppen hadde jeg hatt masse turbinblad-biter fra turboen liggende å banke på toppen av stempelet :roll:
Men det er sveiset i nå og slipt rent.

Legg innLagt inn:24 mar 2005 12:24
av KK-ma70
Markus: SYKE FAAN :shock:

Legg innLagt inn:24 mar 2005 15:02
av cameleon
KK-ma70 skrev:Markus: SYKE FAAN :shock:
Han er en djevel med verktøyet i alle fall :!: Det er sikkert å visst :wink:

Legg innLagt inn:24 mar 2005 15:20
av CelicaTurbo
MR2turbo skrev:gleder meg til jeg får løftet den i bilen nå. jeg ;)

på før bilde av toppen hadde jeg hatt masse turbinblad-biter fra turboen liggende å banke på toppen av stempelet :roll:
Men det er sveiset i nå og slipt rent.
Så her har altså turbinbladene fra eksosen blitt kastet inn i sylindrene, mot eksosstrømmen? Har sett folk mener dem har opplevd det med ct20b på mr2oc-forumet men jeg kan ikke helt forstå at det virkelig kan skje på det viset? :roll: Men, hos deg var det biter av eksostempsonden som løsnet og kom inn i turbinen slik at turboen havarerte, ikke sant? Noen idé om dette var pga at sonden var av dårlig konstruksjon eller om det var festemåten som kanskje var problemet?

Legg innLagt inn:24 mar 2005 15:51
av GT4 CS
Mistet jo og en stor bit fra eksosdelen i turboen min søndag, glad jeg fant den igjen bak eksos potta i verksted etter at jeg startet opp med ny turbo og hadde ruset litt motor. Lurer på hva som fikk den biten til og løsne pluss at mutter som holder aksel fast i kompressordelen skrudde seg helt ut, sku tru turboen hadde snurret baklengs, men det skal vel godt la seg gjøre på 6000rpm?

Legg innLagt inn:25 mar 2005 13:03
av VeilSide
Marcus, regner med at du også har tenkt å prøve å hevde deg innenfor lokale kretser på 0-100 og 201m?

Slik ser "lista" ut pr dags dato :
1. Thor, Audi s2: 4,05
2. Andre, Subaru Impreza 22b: 4,59 og 8,14
3. Ebb, vw buggy: 4,79 og 8,4
4. H_c, Subaru impreza wrx: 5,28 og 8.61
5. Impsak, Subaru Impreza gt: 5,34 og 8,81
6. Gamlå, Ford Sierra Cosworth: 5,44 og 8,89
7. Tedda, Audi RS2: 5,62 og 8,86
8. Ronny, Syclone GMC: 5,82 og 8,99
9. Jim, Audi S4: 6,0 og 9,09
10. Bossdonken, Escort Cosworth: 6,13 og 9,33
Både nummer 1 og 3 forventer å kutte ned på tidene endel etterhvert som ting sitter. Nummer 6 greier vel også kutte greit ned vist han bare for bort alt av hjulspinn. Du greier det? :P

Legg innLagt inn:25 mar 2005 13:16
av CelicaTurbo
Han hadde nå klart seg ganske fint på den listen med tidene han fikk på 201m forrige sesong med gamlemotoren, om jeg husker rett tid så skulle han vært på 5. plass på den listen men han er vel best til å svare på det selv ;)

Legg innLagt inn:26 mar 2005 14:44
av Kjelliken
:D sikle sikle sikle.....

Legg innLagt inn:29 mar 2005 22:52
av chris
jeg bøyer meg i støvet (igjen)...

Legg innLagt inn:29 mar 2005 23:31
av Erlend
Lenge siden jeg har gått tom for ord angående bygget til Markus! Finner ikke flere superlativer å lesse på med, så jeg koser med verre her i stolen hver gang det kommer en oppdatering av denne tråden. Veldig bra med bilder - de vitner om arbeidet som går i å bygge noe som er såpass verst.
Går mest og lurer på hvordan Autofil-reportasjen blir jeg da, skjønner ikke helt hvordan Larssen skal formidle råskapen i Markus' MR2 Turbo.