Side 25 av 32
Legg innLagt inn:15 apr 2007 21:59
av Daniel_hoy
Ser bra ut det der
Ser ut som du er glad i å bruke truck

Legg innLagt inn:20 apr 2007 22:35
av Arne rebel
Startet litt med å neste sammen eksosen....litt trangt, men det går.
Legg innLagt inn:21 apr 2007 16:33
av ADHD:-)))
Hei!!!=)
TAKKEr for sist!!!=)
De er RÅTT å se att DU holder på enda!!!=)
De er slik att eg blir SPENT vergang eg er innom å titter å ser att DU fortsetter å UTBEDRE MRèn DIN!!!=)
Legg innLagt inn:22 apr 2007 10:05
av Christian
Den eksosløsningen din blir genial

Ikke veldig paraktisk og ikke nødvendigvis bedre, men kul

--+-
Legg innLagt inn:23 apr 2007 00:22
av erling
Eksosen din går feil vei jo

Bra tempo på deg forresten

Legg innLagt inn:23 apr 2007 22:18
av Arne rebel
ADHD: Jo, takk det samme
Christian: Ser nå at jeg skulle hørt på deg....dette ble litt mere arbeid enn jeg tenkte meg
Erling: Ting tar tid med meg, men ting begyner å ta form, tenker jeg må ty til litt ekspertise ifra vest når jeg skal koble Megasquirten, kanskje allerede iløpet av neste uke
Har så smått begynt med å legge opp nye rør til radiatoren, rør til registeret, tur og retur til fuelcellen...
Legg innLagt inn:24 apr 2007 07:43
av Rage
Hvordan vil eksosen i brønnen der oppføre seg når den blir varm?
Eller er det såpass langt vekk fra motoren at varmeutvidelsen ikke vil være nevnverdig?
Ellers, stå på Arne, dette blir gøy

Legg innLagt inn:24 apr 2007 20:10
av Arne rebel
Rage: Har ingen "aning"

Jeg kommer til å lage varmeskjold mot vannrør etc i toppen av brønnen, men blir temperaturen for høy får jeg pakke inn eksosen i eksosbandasje. Før jeg bestemte meg for å legge eksosen der, så jeg at amerikanske muskelbiler hadde større eksosrør tett mot kardang tunel og karosseri, så når dem får det til å fungere må jeg få det til med mine to små rør

Et eksempel fra en amerikansk favoritt, Corvette:
Legg innLagt inn:24 apr 2007 21:08
av ArildM
Digg
Sponsorer ønskes ikke....bare gode kompiser:-)
Beste signaturen da

Legg innLagt inn:03 mai 2007 22:17
av Arne rebel
Etter å ha vært på Japsetreffet bestemte jeg meg for å ta en økt igjen...
Rørene er ferdig, isolerte bensinrørene og det ene kjølevannsrøret (tanken var at de ikke skulle ligge vedsiden av hverandre og varme opp returen) og laget ferdig varmeskjoldet mot eksosen. Må si det ble fult, 4 kjølerør, 2 bensinrør, 1 clutchrør, 1 bremserør, 1 vakumrør samt speedometer og gass-wire...har forresten kuttet ned eksosen igjen for å lage en forbedret utgave...
Legg innLagt inn:06 mai 2007 22:23
av Arne rebel
Da var endelig eksosen ferdig, de to rørene ble koblet sammen i motor-rommet for så å dele seg i to 2" rør som går ut til hver side. Det som var litt dumt var at lengden på rørene ikke ble helt like lange før den ble koblet sammen, så det skiller 20cm , får håpe det ikke gjør alt for mye på hastigheten på avgassen.
Høyden på laveste punkt i motor-rommet til bakken er 12cm, men bunnpannen er 10cm fra bakken. Fremme er det litt lavere, 10cm til bakken midt under men fordi jeg ikke får bøyd en fals i ytterkant pga bukken jeg har laget er høyden der kun 7,5 cm. Får fikse det senere.
Legg innLagt inn:07 mai 2007 06:28
av Christian
Legg innLagt inn:03 jun 2007 20:27
av Arne rebel
Update:
Ikke mye har skjedd, men har fått ferdig bagasjerommet fremme...(har vært litt opptatt med overlevering av 2stk bygg samt ny jobb med mye å sette seg inn i, så det er ikke det at jeg ikke gidder å jobbe på bilen

)...måtte forresten kappe ut litt av veggen i bagasjerommet fremme for å få plass til batteriet, kunne selvfølgelig valgt et mindre, men det hadde vært for enkelt

Legg innLagt inn:05 jun 2007 07:52
av CelicaTurbo
Mange spesielle løsninger her, det er bra noen ikke gjør det samme som alle andre, og godt med enda en V6 i landet
Det er vel litt optimistisk å tro at denne bilen er klar til junitreffet på Dagali? Skulle gjerne sett den kjøre men det er jo under to uker til..
Legg innLagt inn:05 jun 2007 15:37
av Christian
Han har lovet å bli ferdig, så jeg håper han greier det. Bilen blir grom, spesiellt når den andre siden også blir breddet
