TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tom's 3S-GTE- Litt hjelp?

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #396954  av The Ghost
 
Og dermed har jeg mange deler om noen trenger :)

Men til min unnskyldning så var det sånn når jeg kjøpte den og rakk aldri å gjøre noe med det, tom brukte jo 1 år på å fjerne snorkelen. Ting tar fort lengre tid enn planlagt :/
 #398977  av Toms_3S-GTE
 
Meget dårlig, desverre har jobbet 75 timer overtid per mnd de to siste månedene, og alle ekstra pengene har gått til huset. Tror jeg får satse på at det blir litt mindre å gjøre på jobben i vinter og heller få satt skikkelig igang med bilen da ;)

Men uansett hvor mye jeg skulle få gjort, eller ikke i vinter skal bilen på veien til neste vår :mrgreen:
 #401325  av Toms_3S-GTE
 
Da har det endelig vært litt fremgang på bilen. Ikke noe å skryte av, men det har skjedd noe.
Brukte ett par timer på lørdagen til å koble vekk forsterker og kondensator fra annlegget i bilen
og finne ut av hvor alle ledningene gikk hen da dette ikke var merket. Slik så det ut etter opprydding og merking:

Bilde

Når jeg så hvor god plass det ble foran fikk jeg nesten lyst til å få flytta forterker osv bak til fordypninga i bagasje rommet, eventuelt sidene av bagasje rommet, og få støpt meg bagasjerom foran også :P
Hva tror dere? Det burde være plass her?

Bilde

Bilde

Bilde

Noen som har gjort dette allerede? Eller noen som har noen meninger om dette?
 #401367  av Toms_3S-GTE
 
john_e skrev:Ha forsterkeren bak setet, blir så mye vekt bakpå bilen ellers :wink:
Bak sete skulle jeg gjerne hatt basskasser ala TrustNo1 med plass til T-Toppene :?

Men om noen vet om noen kompakte forsterkere kunne det jo kanskje gått ann å bygd de inn i kassene :idea: :?:
 #401385  av magnesmurf
 
Finnes flere monoblokk forsterkere som måler ca 20x20 cm. Se sidene til pioneer, kenwood, alpine osv. Forsterkere krymper for hvert år :wink:
En bakdel med å ha forsterker bak er at du må tre signalkabler gjennom motorrom. Det utsetter kablene for en del elektrisk støy, og dette føres videre til høytalerene..
 #401485  av Toms_3S-GTE
 
magnesmurf skrev:Finnes flere monoblokk forsterkere som måler ca 20x20 cm. Se sidene til pioneer, kenwood, alpine osv. Forsterkere krymper for hvert år :wink:
En bakdel med å ha forsterker bak er at du må tre signalkabler gjennom motorrom. Det utsetter kablene for en del elektrisk støy, og dette føres videre til høytalerene..
The Ghost skrev:Du behøver ikke legge dem gjennom motorrommet. Du kan legge dem inni hjulbuene, er litt trengt der, men det går. Kommer ut igjen under panelet der setebelte er ...
Magne, ja har kikket mye på forskjellige levrandører i det siste, og det ser ut som om forsterkere er blitt mindre de siste åra ja ;) Jeg hadde tenkt å gjøre som Lasse foreslår her og, og få rydda opp litt i motor rommet. Er altfor mye rot der nå etter min mening. Jobber som telemontør også, så burde klare å få skjermet de kablene om det skulle være nødvendig ;)
 #401493  av Toms_3S-GTE
 
john_e skrev:Wire Tuck! :mrgreen:
Indeed ;P Har lest meg litt opp på det i det siste, men vil ikke kvitte meg med ting som cruise kontroll osv, så spørs hvor effektivt det vil være :S
 #405105  av Toms_3S-GTE
 
The Ghost skrev:Lenge siden det har skjedd noe her nå.

All tid og penger går vel ikke med til huset?
All tid og penger går til hus jo :( Og eventuell tid som er igjern går til jobb :P

Har i det minste ikke måttet solgt bilen ;P
 #409120  av Toms_3S-GTE
 
Liten oppdatering idag :D

Var på Jula idag og har handlet inn:
4x Oppkjøringsramper
1 stk ekstra (86mm) lav 2,5 tonns jekk (kjekt å være på den sikre sida :lol: )
1 stk montørvogn/creeper med justerbar hodestøtte 8)

Og sist men ikke minst så har jeg kjøpt dette fra england. Apexi N1!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Og noe lignende dette burde jeg ende opp med, som er ca 100x bedre enn det jeg har nå :lol: :

Bilde

Bilde
 #409193  av Ace
 
Pen bil , men jaggu godt du hadde planer om å gjøre noe med eksos.... for det som var montert tidligere på bilen var ikke bra :oops: :oops:

Men men , noen liker morra , noen liker dattera

Jeg endte opp med å plassere forsterker og kondis i bagasjerom enn så lenge. Litt jobb å trekke kabler men . Ok løsning frem til man vil ha mer hester og skal til å bruke plassen til noe annet ^^

beklager dårlig kvalitet på bildet, er gammelt mobil bilde i mørke

Bilde
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27