Side 26 av 32

Legg innLagt inn:05 jun 2007 15:44
av Ivar
Jeg synes han skal nøye seg med bredding på én side. ;)

Legg innLagt inn:05 jun 2007 21:23
av Arne rebel
Da kunne jeg trenge litt hjelp...jeg har startet med å koble, men har kommet over noen problemer: Hvor er...
1. Manifoil Air Temp Sensor
2. Coolant Temp Sensor
3. Throttle Possision Sensor
4. Heated Oxygen Sensor
5. Og hva med disse trykkventilene som sitter på fuel railen, skal de kobles til eller tas bort?
6. Kobles injektorene sammen slik at 1,3,5 går på en utgang og 2,4,6 går på den andre?
7. Hvilket bensintrykk er det normalt å ha inn på motoren?
8. Vet noen om et koblingsskjema for MSexatra på nettet, for jeg finner kun for MS2.2 og MS3...
Jeg drar på et seminar frem til helga, så hvis jeg får svar på disse spørsmålene så er det kanskje mulig jeg får koblet dette opp i helgen...

Legg innLagt inn:06 jun 2007 17:35
av erling
Arne rebel skrev:Da kunne jeg trenge litt hjelp...jeg har startet med å koble, men har kommet over noen problemer: Hvor er...
1. Manifoil Air Temp Sensor
2. Coolant Temp Sensor
3. Throttle Possision Sensor
4. Heated Oxygen Sensor
5. Og hva med disse trykkventilene som sitter på fuel railen, skal de kobles til eller tas bort?
6. Kobles injektorene sammen slik at 1,3,5 går på en utgang og 2,4,6 går på den andre?
7. Hvilket bensintrykk er det normalt å ha inn på motoren?
8. Vet noen om et koblingsskjema for MSexatra på nettet, for jeg finner kun for MS2.2 og MS3...
Jeg drar på et seminar frem til helga, så hvis jeg får svar på disse spørsmålene så er det kanskje mulig jeg får koblet dette opp i helgen...
Hei du.

1. Den står i innsugsrøret etter filter, bare å bruke den fra 3sge'en
2. Bilde
3. Bilde
4. Lambda sonde. Skal vel ha deg en bredbånds? Vet du hva signalet heter der? Lambda signalet skal ihvertfall inn på OX. Så på orginal lambda kommer heaterstrømmen fra orginal ECU. Sonden skal jo varmes når eksosen er kald. Hvis du kjøper deg en bredbåndslambda har du egen "lambda ECU", så da er det bare 0-5V signal som skal inn på OX.
5. Den blå solenoiden er for å redusere bensintrykk, den bruker ikke jeg, har bare koblet vakum direkte på bensintrykkregulator. Den brune er til ACIS. Litt usikker på hva som er bra med den, men jeg har ikke kobla den til. Du kan sikkert påvirke når ACIS skal åpne. Leste på et forum en plass at det beste var å ha ACIS åpen hele tiden, stripse den på full pupp. Men jeg har altså bare koblet ACIS-actuatoren direkte på vakum utenom solenoiden. Er jo sånt en kan forske på senere og....
6. Sånn har jeg kobla dysene ja. Ble og anbefalt det.
7. Ingen anelse :P
8. Jeg har et sånt "Rene-skjema" som du har, med masse notater/rabbel på. :) Mulig det kan hjelpe deg. Rene brenner jo egne kort, så har ikke samme pinnelayout som de andre MS'ene

Legg innLagt inn:02 jul 2007 21:53
av Arne rebel
En liten oppdatering...
Fikk fyra bilen, men den gikk ikke reint, så jeg koblet om coilen (det ligger flere versjoner på internett). Fikk ikke startet den igjen, så sjekking av tenning, signal ut fra Msen, koble om coil igjen etc..men bilen startet ikke. Koblet til bredbånds lambda, men det hjelpte ikke...men for å gjøre historien kort så hadde jeg gått tom for bensin :shock: så pumpen har gått uten veske i lange tider og mye kinning medførte at jeg koblet til lader med starthjelp noe som knekte batteriet mitt...altså ikke helt profft utført jobb, og ikke nok med det hadde broderen fått seg ny henger med en jernbjelke forran som jeg klarte å tre fronten inn på :roll: Ting går ikke som tenkt her igården...kanskje innse sine begrensninger :?

Legg innLagt inn:03 jul 2007 18:28
av Amund
Du styrer på Arne :wink:
Når får eg sjangsen til å se den live og i action da??

Legg innLagt inn:03 jul 2007 18:30
av Mr2 Mk2
Arne rebel skrev:kanskje innse sine begrensninger :?
Har ikke du brukt opp din kvote uflaks?Er det oss andre sin du går løs på nå?

Legg innLagt inn:03 jul 2007 19:07
av Amund
Regner med det blir min feil denne gangen også? :? :roll:

Legg innLagt inn:03 jul 2007 21:14
av erling
Det order seg detta vettu. Men litt hodeverk hører med :-)

Legg innLagt inn:04 jul 2007 23:03
av Arne rebel
Litt motgang må en ha, for da føles det ekstra godt når det fungerer :wink: Jeg har hatt veldig god hjelp i Erling, men jeg har prøvd å finne det ut selv slik at jeg lærer litt også...hadde ikke fått det til så lett uten hjelp nei. Har fått lov til å bruke MAPen til Erling slik at jeg har en mulighet til å få den kjørbar til Gatebil 8) Er spent nå, for lyden fra eksosen var spesiell det lille den gikk...
Update...
Handlet inn nytt batteri som ble satt til lading, så har pumpen røket må jeg låne en til neste helg...(eller hva christian)
Startet litt med breddingen på førersiden slik at jeg fikk motoren sine småfeil litt på avstand. Tenkte jeg skulle vise hvordan jeg breddet min mk1...jeg har valgt en litt anderledes måte å bredde bilen enn sethro sin (brede) mk1. Laget først en ramme som jeg sveiset fast til karroseriet for å ha en form som har relativt rette yttersider som jeg kan sparkle imot. Hevet hjulbuene 1cm fremme og 2cm bak slik at jeg kan senke bilen mere senere. Fylte tomrommet mellom formen og karroseriet med byggskum (2,5 flasker på en side). Skjærte bort overflødig skum og sparklet oppå skummet med sparkel. Når jeg har fått riktig form kommer jeg til å lage en avstøpning og lage alle delene i glassfiber, men kjenner jeg meg rett blir det vel ikke i år :wink:

Legg innLagt inn:04 jul 2007 23:38
av Larsen
Må si du er blitt rimlig god på den glassfiberstøpingen nå! Blir morro å se om bilen stiller til gatebil nå.

Legg innLagt inn:11 jul 2007 19:54
av Arne rebel
Da klarte jeg å ødelegge Msen....den ene banen på printerkortet som kommer fra batteriet hadde smeltet, loddet inn ny ledning men alt var like dødt. Grunnen var nok at jeg kjørte starthjelp-knappen på (12v lastebil)-laderen litt for lenge (ca 2t,var litt stressa når ting ikke fungerte :oops: ) noe som gjorde at batteriet kortsluttet og batteriet og laderen ladet 19-20volt (noe jeg målte i etterkant). Da var det bare å vente på nytt sprut...

Legg innLagt inn:12 jul 2007 08:26
av Amund
Hva er det du IKKE har klart med den bilen din Arne?

Men du tar ein tur på Rudskogen for å skylde på meg vel? :wink:
Tenkte meg ein tur bortover i Lexusen 8)

Legg innLagt inn:12 jul 2007 15:29
av Christian
Jeg gleder meg til den bilen starter og går som den skal. Er blitt knalltøff! 8)

Legg innLagt inn:19 jul 2007 12:57
av erling
Noe nytt? Fått nytt kort? :D

Legg innLagt inn:19 jul 2007 17:36
av Amund
Var å såg på bilen på vei heim frå gatebil, og må sei at eg er imponert! :D
Må bli bra dette arne! Men når starter den?? Eg er klar for et lite uoffisielt treff på dagali, mellom de to mest(??) modifiserte mr2 mk1 i norge :wink: