TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#206445  av Neemi

grimfer skrev:
9000Aero skrev:Så masse innlegg bare for å ha mange sider?
9000 Aero?

Hm. :roll:
Det perfekte sted å poste dagligdagse ting som ikke har med bil å gjøre så slipper vi å ha et forum som bare består av off topic ting ;)

#206446  av Rage

Skvatt lille Neemi idag?

#206447  av Neemi

Gud bedre ja!!!!

Kjørte i fred og fordragelighet i Starleten ut hjemmefra og på motorveien i dag. Tar det pent da den fortsatt har sommersko på, hadde tenkt å bytte på jobb idag.
På ca 500 meter kommer jeg opp i en fart på ca 80km/t og PANG! der smeller panseret på bilen rett i frontruta.
Gjett om det var ei som skvatt da.
Bremset ned og fikk på nødblinken, og gikk ut for å sjekke tilstand.
Knotet en stund for panseret ville jo ikke ned igjen.
Det gikk til slutt, men det ville ikke låse seg igjen.

Temmelig skjelven ringte jeg Rage for å fortelle og be om skyss til jobb, og kjørte sakte hjemover igjen.

IKKE en bra start på dagen.

#206448  av TurboKnut

rmloafl (eller hva det nå heter når man vrir seg i latter på nett-språket)...

VÃ¥knet du da????????

#206465  av Kilgallon

kjipe greier dette da, men du må huske på å lukke panseret da vettu :lol:

#206483  av celicat23

Til å være jente, å ha så rasjonell tankegang, så er jeg imponert. Flesteparten ville gjort det samme som de gjør når de kjenner bilen får litt skrens/sklir på glatt veibane: slippe rattet, og skrike. Eventuelt: skrike, og så slippe rattet.

:D

Men litt mer seriøst: Godt å høre det gikk bra! Er (for alle) en farlig situasjon det der.

#206533  av Stiansen

Neemi skrev:Gud bedre ja!!!!

Kjørte i fred og fordragelighet i Starleten ut hjemmefra og på motorveien i dag. Tar det pent da den fortsatt har sommersko på, hadde tenkt å bytte på jobb idag.
På ca 500 meter kommer jeg opp i en fart på ca 80km/t og PANG! der smeller panseret på bilen rett i frontruta.
Gjett om det var ei som skvatt da.
Bremset ned og fikk på nødblinken, og gikk ut for å sjekke tilstand.
Knotet en stund for panseret ville jo ikke ned igjen.
Det gikk til slutt, men det ville ikke låse seg igjen.

Temmelig skjelven ringte jeg Rage for å fortelle og be om skyss til jobb, og kjørte sakte hjemover igjen.

IKKE en bra start på dagen.
Akkurat det der skjedde med min morfar også.. Det er jo livsfarlig :?

#206546  av arctic_celi

cameleon skrev: joda. har da det. men irriterer å faktisk betale denne arveavgifta som allerede er skattet og betalt for tidligere. men men. slik er det nå. får håpe de pengene går til noe fornuftig :P
Yepp Yepp!!
Supra Supra Supra Supra :lol:

#206553  av Stiansen

arctic_celi skrev:
cameleon skrev: joda. har da det. men irriterer å faktisk betale denne arveavgifta som allerede er skattet og betalt for tidligere. men men. slik er det nå. får håpe de pengene går til noe fornuftig :P
Yepp Yepp!!
hehe :wink: Er du like gal etter Supra som meg du? :P

#206558  av Turbotrille

arctic_celi skrev:
Yepp Yepp!!
Solgt Celica og skal kjøpe @lpher sin nå?

#206579  av Neemi

TurboKnut skrev:rmloafl (eller hva det nå heter når man vrir seg i latter på nett-språket)...

VÃ¥knet du da????????
Kan si det sånn ja :shock:
Var temmelig skjelven der jeg tuslet forsiktig hjemover igjen.
Måtte jo bare kjøre rolig ettersom panseret ikke ville låse igjen.

kjipe greier dette da, men du må huske på å lukke panseret da vettu
Jeg hadde faktisk hatt det oppe og dobbeltsjekket at det var nede og låst dagen før, men den låsen har aldri vært helt god. Den låser men er lei å få til det låsepunktet.
Noe jeg fikk merke nå....
Til å være jente, å ha så rasjonell tankegang, så er jeg imponert. Flesteparten ville gjort det samme som de gjør når de kjenner bilen får litt skrens/sklir på glatt veibane: slippe rattet, og skrike. Eventuelt: skrike, og så slippe rattet.
Heldigvis har jeg kjørt bil noen år, så jeg tror vel at det kanskje ligger innebygd en slags automatisk reaksjon når sånne ting skjer.
Blir greit nervøs, men likevel fattet.
Heldigvis :)

#206792  av celicat23

Jeg liker ikke å vite så mye om ting jeg kjøper har jeg funnet ut. Det er vel den sadistiske siden i meg som nyter de storslagene øyeblikkene når jeg har handlet noe virkelig nytteløst.

Denne gangen var det (takk og pris) ikke noe dyrt noe.

Til x-box 360 følger det med en trådløs kontroller. Denne bruker en liten batteripakke, som du setter 2stk AA batterier inn i. Enkelt og greit. Siden jeg allerede hadde 12 oppladbare batterier og batterilader, så var jo det midt i blinken for meg.

Men så våknet idioten i meg, og han ville ha ett microsoft play&charge kit.
http://www.xbox.com/nb-NO/hardware/x/xb ... chargekit/

Etter max 5 sekunders studering av produktet ble det kjøp. Så for meg at det som fulgte med (utenom batteriet) var enten en liten lader å koble til batteriet, eller en kabel og koble til kontrolleren så den ladet seg selv når du ikke bruker konsollen.

For det ville jo vært fint & praktisk nok: spille, og når du var ferdig bare legge kontrolleren ved maskinen og koble til laderen, så batteriet er klart til neste gang du vil spille.

Men nå har det seg sånn at dette syns ikke microsoft er noe smart.

PLAY&CHARGE kit'et er en ledning du kobler til konsollen, og til kontrolleren. Greit.. Hvor det blir litt amatør aften ("litt" definert på samme måte som det var "litt" krig rundt 1940) er når du finner ut at eneste måten å lade opp batteriet på, er at x-box'en er skrudd på. Så det vil da si: når du sitter og spiller. Og det tar opp til 6 timer å lade batteriet.

Så GENIALE microsoft har kommet frem til en løsning hvor du gjør den trådløse kontrolleren tilkoblet med ledning! Er det ikke flott? Jeg bare elsker denne fantastiske ideen de har hatt her. "Vi tar noe trådløst... og gjør det avhengig av å bli tilkoblet med ledning!!!"

Glad jeg ikke gidder finne ut så mye om ting før jeg kjøper de. Da hadde jeg gått glipp av fornøyelser som dette. Og det ville vært synd. Virkelig synd. For dette var 200kr jeg syns gikk til ett godt formål. Mhm. Jepp. Det her var smaaaaart.

Jesus.

#206817  av jonny on the spot

We applaude you celicat23 :lol:

#206839  av lexusmann

Neemi, hvordan gikk det egentlig med frontruta, gikk det ut over den??

#206899  av cameleon

celicat23 skrev:Jeg liker ikke å vite så mye om ting jeg kjøper har jeg funnet ut. Det er vel den sadistiske siden i meg som nyter de storslagene øyeblikkene når jeg har handlet noe virkelig nytteløst.

Denne gangen var det (takk og pris) ikke noe dyrt noe.

Til x-box 360 følger det med en trådløs kontroller. Denne bruker en liten batteripakke, som du setter 2stk AA batterier inn i. Enkelt og greit. Siden jeg allerede hadde 12 oppladbare batterier og batterilader, så var jo det midt i blinken for meg.

Men så våknet idioten i meg, og han ville ha ett microsoft play&charge kit.
http://www.xbox.com/nb-NO/hardware/x/xb ... chargekit/

Etter max 5 sekunders studering av produktet ble det kjøp. Så for meg at det som fulgte med (utenom batteriet) var enten en liten lader å koble til batteriet, eller en kabel og koble til kontrolleren så den ladet seg selv når du ikke bruker konsollen.

For det ville jo vært fint & praktisk nok: spille, og når du var ferdig bare legge kontrolleren ved maskinen og koble til laderen, så batteriet er klart til neste gang du vil spille.

Men nå har det seg sånn at dette syns ikke microsoft er noe smart.

PLAY&CHARGE kit'et er en ledning du kobler til konsollen, og til kontrolleren. Greit.. Hvor det blir litt amatør aften ("litt" definert på samme måte som det var "litt" krig rundt 1940) er når du finner ut at eneste måten å lade opp batteriet på, er at x-box'en er skrudd på. Så det vil da si: når du sitter og spiller. Og det tar opp til 6 timer å lade batteriet.

Så GENIALE microsoft har kommet frem til en løsning hvor du gjør den trådløse kontrolleren tilkoblet med ledning! Er det ikke flott? Jeg bare elsker denne fantastiske ideen de har hatt her. "Vi tar noe trådløst... og gjør det avhengig av å bli tilkoblet med ledning!!!"

Glad jeg ikke gidder finne ut så mye om ting før jeg kjøper de. Da hadde jeg gått glipp av fornøyelser som dette. Og det ville vært synd. Virkelig synd. For dette var 200kr jeg syns gikk til ett godt formål. Mhm. Jepp. Det her var smaaaaart.

Jesus.
herregud :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: EVIG BRA!!! :lol:
  • 1
  • 249
  • 250
  • 251
  • 252
  • 253
  • 1174