Helt uaktuelt for min del å dykke ned i et slikt vepsebol som den Skyline saken. Men uansett er det jo 300-400k under hva enkelte fantaserer om at de er verdt.
Kan ikke si noe annet enn at mye av bilene jeg ser ligger ute LEENGE. Og det er null vilje til å akseptere "skambud" som det så ofte står både på facebook grupper og i annonser. En Crown som ble lagt ut til 65 er nå skrudd opp til 70?
Så det bevitner jo en enorm motvilje til å selge til under hva folk har kjøpt ting for, og kanskje ett alvorlig behov for å få inn mest mulig kronasjer.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=316455017
Crownen har også pant på 45k, noe som i alle fall jeg synes er litt merkelig, da jeg kanskje ikke ville ha tatt opp lån på en såpass "billig" bil. Bilen i seg selv er absolutt et greit eksemplar, men med flekker med zink primer her og der i hjulbuer og dører, så er det absolutt ikke noe strøkent.
Selvfølgelig lett å kritisere og tro man har fasitsvar, men er vel uansett tøffe tider økonomisk for veldig veldig mange. Og det ser ut som veteranbiler er en siste skanse for hva folk både vil selge, og ikke minst innrømme at det er noe man faktisk kan gå i tap med.
Siste gang jeg kjøpte KE30 i 2010 var det en relativt strøken bil, nylakkert og i god stand. Så klart 12-13 år siden, men om man bruker Norges bank sin priskalkulator:
https://www.norges-bank.no/tema/Statist ... alkulator/
Er det fortsatt ikke mer enn 26-27'000 i 2023 penger. I de siste årene har kanskje en strøken KE30 gått for 70-80-90k?
Det er en 3-4 dobling i verdi på en simpel gammel Japsebil????
Jeg kan være med på en dobling, altså at en kurrant Japsebil i grei stand ligger mellom 30-40k, men når man forlanger 90-100k så synes jeg det ikke henger noe som helst på greip.
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ ... /108708240

99k svenske kroner!
Venter på et fall i markedet på gamle biler for min del, men det blir spennende å se både når og om det i det hele tatt skjer.