TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Re: Litt stort Supra mk3 prosjekt (SELGES)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #318387  av tojo

Blir helt konge dette,gleder meg virkelig til å se bilen live:P Keep on the good work :wink:
 #318422  av Mr T

R154 du har kjøpt eller?
Isåfall så kjem du til og måtte bytte iløpet av sesongen;)
 #318424  av Supramk3turbo

He he, ja. Vi får se. Derfor kjekt å ha to. Men planen er å overhale den andre med et kit fra driftmotion, forsterka thrust washer og div fra marlin crawler. Ellers så avhenger jo mye av hvordan man behandler kassa.
 #318439  av tojo

Med forsterket thrust washer så holder R154 kassen bra om du ikie driver h.. med den! med 5-600hk :-)
 #318449  av bjornalf

det beste er jo å kjøpe en na med 6 trinns selges for 30 til 50 k i japan så ca 40-60 k ferdig tollet å fraktet.

så setter di i r154 i naen å selger den så kostet ikke 6 trinns kassa noe.

kan hjelpe med dette hvis det skulle være aktuelt :)
 #318450  av Supramk3turbo

Ja, det er jo ikke tvil om at V160/161 kassa er skudd sikker. Men jeg er ganske sikker på at r154'n vil holde fint til 500 hjul hester + etter litt oppgraderinger. Men takk for tilbudet :D
 #318463  av Lørnings

bjornalf skrev:det beste er jo å kjøpe en na med 6 trinns selges for 30 til 50 k i japan så ca 40-60 k ferdig tollet å fraktet.

så setter di i r154 i naen å selger den så kostet ikke 6 trinns kassa noe.

kan hjelpe med dette hvis det skulle være aktuelt :)
Er ikke na w58 kasse??Den er vel ikke noe bedre enn r154..eller har jeg misforstått noe?
 #318466  av Supramk3turbo

Jo, men han sa NA med 6 trins. 6 trins er V-160 kassa, 5 trins er w58 :) W58 tåler mindre en R154 ja.
 #318486  av bjornalf

na r (szr) tror jeg den het. utgaven som kom etter 98 er med v161 6 trinns kassa.
 #318606  av Supramk3turbo

Ja, da var girkassen sånn delvis montert i bilen. Så får den stå slik til jeg kommer hjem, reiser på jobb i morgen :( Satser på oppstart når jeg kommer hjem om ca 2 uker... :D Spennende :D Stor takk til Petter/AE86drifter for kjempe god hjelp, Toyota service :lol:
Vedlegg
girkasse.JPG
girkasse.JPG (77.57 kiB) Vist 679 ganger
girkasse1.JPG
girkasse1.JPG (106.93 kiB) Vist 495 ganger
 #318610  av AE86 Drifter

Supramk3turbo skrev:Ja, da var girkassen sånn delvis montert i bilen. Så får den stå slik til jeg kommer hjem, reiser på jobb i morgen :( Satser på oppstart når jeg kommer hjem om ca 2 uker... :D Spennende :D Stor takk til Petter/AE86drifter for kjempe god hjelp, Toyota service :lol:

Takk takk bare hyggelig å kunne hjelpe til vet du.Gleder meg sykkt til oppstarten selv 8) vi får sattse på en kasse med pills og en lang helg med skruing når du kommer til bake :lol:
 #319392  av mulle-mek

ser ingen annen utvei en at du må slutte å jobbe så bilen blir klar noen gang hehe.
gleder meg til å se/høre bilen live :D
 #319394  av Supramk3turbo

He he, hadde vært en løsning det du :D Problemet er at da kommer det ingen penger inn. he he. Er ikke økonomisk uavhengig ennå :lol:
 #319870  av mulle-mek

litt off topic bølla. kjenner du til d racingklubb eller arrangerer treff i fjordparken den 18 april er de seriøse eller? vurderer å lufte gammern en tur se
 #319872  av Supramk3turbo

Hei pøbelen 8) Du tenker på Drammen Racing club/DRC som de kaller seg så fint :lol: Er ganske ny oppstartet klubb med masse dritt unger, neida, er ikke helt sikker på det men. he he. Men uasnett når det arrangeres noe i fjordparken kommer det altid mye folk om det er bra vær. Så er nok mye gromt som stikker innom å viser frem glisa. Er nok verdt å ta en tur om været er bra ja.. :D
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 62