TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min drifte-supra. NÃ¥ til salgs.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #387611  av Christian
 
Har flyttet over kammer og diverse annet i dag, samt plukket den gamle motoren i småbiter. Den ser ikke bra ut innvendig, men skal vurdere litt hva jeg gjør videre. Er endel rust pga kjølevann i oljen. Tanken var å gjøre et langtids-singelturbo prosjekt av denne...

Har også 3 sylindere på eksos siden som er under minimumskravet fra toyota, så det blir en liten shimse jobb også. Minimum er 0,25 og jeg har 0.22.

Henter antagelig en ny clutch i morgen, så regner med at alt er innmontert i løpet av påsken.
 #387951  av Christian
 
Har chimset alle ventilene, har 0.18 til 0.20 på innsug hvor kravet er 0.15 til 0.25, samt 0.28 til 0.30 på eksos hvor kravet er 0.25 til 0.30mm.

Clutchen ble en noe overdim hks trippelplatet, men da er jo ikke det noe mer å tenke på den neste tiden...

Har montert ledningsnett og litt annet dill i ettermiddag, og satser på en full verksted-dag i morgen. Bør være startklar igjen innen kort tid :D
 #388757  av Christian
 
Ny motor er i bilen og går som den skal igjen, etter litt frem og tilbake med noen coiler og dårlige plugger.
Må ut igjen med kassa da jeg som idioten jeg er glemte å sette inn støttelageret til girkasse akslingen. :oops:

Håper å gjøre dette i morgen kveld og teste bilen på flyplassen på fredag.
 #388847  av Christian
 
Nåja, er vel ikke egentlig det helt store pågangsmotet egentlig. Husk at den har stått i 10mnd... :wink:

Har tatt ut girkassen i dag, fikk god hjelp av en kompis, så kassen er montert inn igjen også. Sette inn alle bolter og etterstramme alt i morgen + noen småting som front, panser og annet dilldall, så blir det testing i morgen ettermiddag. Noen ganger er det greit å være selvstendig næringsdrivende :mrgreen:
 #388912  av Supramk3turbo
 
Så bra :D Får gå over litt vakum slanger, å sjekke at det ikke er lekasje på IC rør, ofte at det er syndebukken om det er ladeprob :D
 #389115  av Christian
 
Bilen fungerer helt topp igjen, har vært og kjørt 2 ganger på flyplassen uten noen form for fusking eller andre problemer.

Jeg vurderer derfor å selge bilen, da jeg ser at jeg ikke får mye tid til den de neste årene. Det er litt for mye penger til å bare la den stå på gårdsplassen :roll: Dette er en bil som har fungert utrolig bra hele tiden jeg har hatt den, og kommer til å fungere like godt videre.

Motorhavariet i fjor var kun min egen skyld da en elektrisk vannpumpe sviktet og jeg var litt i overkant stresset. Den nye motoren er bygget opp med de samme delene som på den gamle og skal derfor yte 440whp og 540wnm ved 1,35kg ladetrykk. Jeg har begrenset meg til 1.0-1,2kg og turboene holdt i 3 sesonger med mye kjøring.

Mener selv at en kjøper kan gjøre en god handel her, løpsklar bil med full pakke til en fornuftig pris.

Annonse her : viewtopic.php?f=68&t=38342
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28