Side 28 av 32

Legg innLagt inn:21 aug 2007 10:25
av Morten
Gleder meg til å se denne live igjen Arne. En av mine absolutte favoritter her til lands.

Klarte du å kjøre fra han Christian sinka nå som du har fått seg voksen-motor da? :lol:

Legg innLagt inn:21 aug 2007 11:04
av Amund
Godt å høyre at bilen går, og fungerer! Ser fram til å kjøre mot deg på Dagali :wink:

Legg innLagt inn:04 sep 2007 15:29
av Arne rebel
Morten: Christian har noen småproblemer med bilen, så vi har ikke prøvd.. 8)
Amund: Det kan bli spennende 8)

Var og veide bilen og fikk overraskende tall:
Framaksling-500kg
Bakaksling- 690kg
Totalt - 1190kg
Altså veier bilen min 40 kg mindre enn med 3sge motoren og orginal eksos, dvs at 3vzfe motoren veier ca det samme som enn 3sge motor, og er da også lettere enn en 3sgte....(ok den er mye tyngre enn en org mk1, men enn kan ikke ha for lite fokus på at ting skal dimensjoneres mot ekstra hestekrefter :wink: )

Var på Powerdrift i helgen og fikk erfare at det var ikke noe jeg kunne satse på...trodde at bilen hadde nok krefter til hjulspinn, men tok grundig feil, nok en knekk i selvtiliten :oops:
Den gledlige siden av bilen er at jeg kjørte i fra broderen (han med den hvite"dekal-trimma" sierraen) ca 8 ganger på rad på en stripe inne på et lokalt lagerområde. :lol:

Legg innLagt inn:07 sep 2007 08:53
av Kjelliken
:D Gleder meg til og se den i aksjon på dagali 29 sep.

Virkelig en av trekkplasterene den bilen din Arne

Legg innLagt inn:08 sep 2007 19:41
av ure
Har lest hele linken nå, aldrig klikka på denne før, og ble helt oppslukt :shock: Vanvittig hva folk får til... Er meget inponert... :D :D

Legg innLagt inn:08 sep 2007 20:17
av ure
EEEHHH....Er foresten et lite bilde av denne bilen i sist GATEBIL Magasinet under Projects 08. Er nok feil bilde siden det egentlig handler om en ombygget Nissan 200 s13 som eies av GATEBIL Molly... :lol: :lol:

Legg innLagt inn:10 sep 2007 15:17
av Arne rebel
Kjelliken: Det som kommer til å skje er at "alle" kjører bedre enn meg, noe som medfører mange ideèr hvordan ting skal forbedres, som igjen medfører mye mekking i garagen, som igjen medfører at jeg går lei, som igjen medfører at jeg ikke blir ferdig før høsten...det er noe slit å dra på ts-ogn.no sine treff... :P
ure: Bra du liker ideèr som kanskje ikke er helt etter "boka"...
Slenger med et bilde av godbilen i et mindre heldig arrangemang for min del i kristiansand :wink:

Legg innLagt inn:10 sep 2007 15:58
av Amund
Prøver du å sei at du ikkje kjem til Dagali, eller er det et forsøk på å komme med unskyldningene på forhånd? :roll:

Legg innLagt inn:10 sep 2007 16:55
av jan-erik
Du må komme deg til Dagali Arne så jeg får sett hvordan v6 prosjektet ditt har blitt. Tøft bilde forresten!

Legg innLagt inn:10 sep 2007 20:08
av Christian
Han kommer nok :wink: Kjøring over evne på dagtid, og skryt og jug på nattestid 8)

Bilen er blitt grom, masse respons og rått utseende! Funka tydeligvis dårlig på drifting, men det er vel ikke akkurat det den er bygget for heller.

Legg innLagt inn:10 sep 2007 20:32
av Christian
La ut ett album med flere bilder jeg :)
http://www.rebel-performance.net/Arne-Erik/index.html

Legg innLagt inn:03 okt 2007 20:33
av Arne rebel
Da klarte jeg å ødelegge gearkassen\differensialen på Dagali treffet. Var litt overrasket for jeg brukte med vilje en orginal og brukt clutch for å spare gearkassen for den økte effekt, men slik ble det nå ikke. Sitter litt å vurderer å få på en vifte og bytte toppakning når jeg likevel må ut med motoren (iløpet av vintere), men får se om lysten kommer :wink:

Legg innLagt inn:03 okt 2007 21:21
av erling
Oi. Sånn kan det gå.. Kjørte med r-dekk da eller?

Legg innLagt inn:03 okt 2007 21:28
av Arne rebel
Jeg gjorde nok det, men med nedbøren som kom den dagen var det veldig glatt på flyplassen...

Legg innLagt inn:14 okt 2007 19:34
av Arne rebel
Fikk uventet arbeidslyst lørdagskveld (dvs sjefen har "uka", noe som for meg medfører at det er best å rømme hjemmet :) ) og satte igang med å bytte gearkassen som tok kvelden på Dagali med en gammel gearkasse jeg hadde liggende. Legger ved et bilde av skadene, små hull rundt hele diffen, også inne i cluth-huset :wink: Fant også ut at det fremre orginale gearkasse festet i karosseriet hadde gått opp i punksveisen ifremkant. Dette er det eneste orginale festet jeg ikke har forsterket, men det må jeg nok gjøre nå :shock:
Testet også ut en liten ide jeg har som går på plassering av en liten turbo. Jeg er nybegynner på "tvangsmata" motorer, så kunne denne plasseringen fungere med tanke på lengde fra manifoil og oljeretur (ca 10cm fra underside turbo til underside bunnpanne)?