TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morsomme, stilige og idiotiske annonser -tråden

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #466876  av ArildM

I følge Toyodiy så har den 1MZFE :D
Uhørt lav KM stand også :shock:

Og helt normal A541E girkasse (samme som europeisk Camry).
Japanskbygget bil.

Ble nesten litt nysgjerrig på hva som feiler girkassa, kunne ha blitt en helt grei bruksbil med litt småstell, plukke av alle de fuglye klistremerkene og de vakre kromfelgene som ikke har sett felgvask på de siste 5 årene :D
I enkleste fall er det bare lite automatolje :lol:
 #466877  av Makk

At den er fra statene er også et stort pluss.

Dem var tidlig ute med å skifte motorer på garanti pga sludge problemet.

Her i vår verden der vi faktisk bytter olje på bilene våre er det mye større sjangse for at det står en av problemmotorene inni der enda :D
 #466887  av ArildM

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=295427679

Bilde

Litt å gjøre teknisk, men fin farge, og så ganske grei ut :)
Virker som om verkstedene strammer litt til mtp hva som går gjennom dog.
Har sett flere som har fått klager på fjerning av precats på Mk3 for eksempel, selv om man har org katalysator videre på anlegget.
Fiffig fiks med å fjerne lampa for ABS, gikk vel greit et par ganger det også før det ble oppdaget :lol: :D
Om ikke annet en ærlig annonse :)
 #466898  av ArildM

Både muttern og søstern sin gikk 500-600K km før de ble vraka.
Muttern sin hadde lekkasje på simmeringen mot girkasse, men søstra sin slura på automaten.
Aka ganske så udødelige begge to :D

Og forresten, begynner brukis-biler å komme ned på 20-30k igjen nå?
Ja takk i så fall! 50-60k+++ for bruksbiler som er gått 200k pluss og er halvveis opprusta hører ikke hjemme noe sted imho :roll:
 #466917  av Makk

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=359414564

Hmm.

Så veldig bra ut!

Ikke akkurat fantasipris for en med M-tech 1 og sekser og pre-85 om den er like rustfri som den ser ut til være, skinn har den, om en dog standardseter og ikke sports-seter så er det ihvertfall skinn, aftermarket ratt også.

Uten rust, 150 lett, fin bil! Har 325 eksos ser jeg, den lager fin lyd :D
 #466918  av ArildM

Står 186 i annonsen og solgt, så jeg tror flere enn deg kikka på den der ;)
Gikk vel ca like raskt som SW20en min til 100k under forkjølelsen i 2020 :lol:
 #466953  av ArildM

Tenkte jeg skulle se på litt gamle Toyotaer:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=360712608

Bilde

Grei ish KE20 for 48k med notat om prutingsmonn er vel ganske så halve prisen vs 1-2 år siden?

Men den gamle MR2n min ser ut til å være Tung å få solgt:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=301075613

Bilde

Mener fremdeles at felgene er helt feil mtp Styleauto stylingen. Samtidig så er vel ikke AW11 til over 100k veldig lettsolgt? Sikkert lagt det en solid dose penger i motor, men synd det ikke er innført i vognkort.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=360831246

Bilde

150k ish for en Carina er vel også optimistisk, strøken eller ei.

Så virker som markedet svinger greit for tiden, noen er fortsatt optimister og de bilene blir liggende leenge ser det ut som. Mens andre er nede på "pre covid" priser, og blir omsatt ganske raskt?
 #466954  av Makk

Alle de toyotaene der sliter med det samme, dem er firkantede og det er ikke tiltalende for mange.

Meg selv som eksempel, har aldri likt motorsykler med enkel firkantet lykt, alt det andre du får er så mye finere, og det er ganske naturlig at runde former å flotte linjer er mer tiltalende.

Men nå har jeg kjøpten ekte 80s style mc, og den vokser på meg som bare faen (helt til venstre)

Disse bilene sliter med at det er få kjøpere av den "gemene hop"

Er mye lettere å selge en bmw 318 i samme prisklasse, fordi det er en bmw, men sånn er det vel bare.

Og to seter, automatisk eksludert alle ungdommer som skal ha med smårips å nesten alle med barn.

Det er en ærverdig, men ensom vei å gå på som MR2 Eier : 8) :mrgreen: :lol:
Vedlegg
Screenshot_20240716-195300_Gallery.jpg
Screenshot_20240716-195300_Gallery.jpg (97.44 kiB) Vist 612 ganger
 #466955  av ArildM

Sant nok. Men ble også oppsøkt og mast på flere ganger om å selge Mr2n når den var i mitt eie :wink:
Styleauto kittet fjerner litt av 80-talls vibbene, og det er derfor du må på med noe 90talls bredfelg for å fremheve de myke linjene vs 80talls felger som kanskje passer en standard AW11 med harde linjer.

Når det er sagt hadde jeg nok heller kjøpt meg en KE20 enn en AW11 i dag, men foran begge står ZZW30n trygt parkert i garasjen :)

Kule sykler, skjønner hva du mener mtp runde former, det er noe som er nice med det.
Men som du sier, 80talls vibbene er noe som vokser innmari på en når en først eier noe slikt 8)
 #466961  av magnesmurf

Mtp hvor enkelt ombygging er å få godkjent i disse dager, skjønner jeg ikke at nåværende eier av mr2en ikke får den godkjent.
LITT enklere å få solgt en godkjent ombygd bil vs en ombygd bil som ikke passerer eu og som potensielt kan ruinere deg ved en ulykke.
 #466962  av ArildM

Ja, jeg også synes det er meget merkelig at den ikke er innført i vognkort. For min del virker det veldig mistenkelig når søknad er godkjent, man har brukt 100k++ på overhaling og motor, også går man ikke de siste "500 metrene" for å få det innført i vognkort? :? Mangler det noe? Opphavspapirer? Avgasspapirer?

Vet at eieren er her inne, og han virker som en veldig voksen og seriøs kar, noe som for min del gjør det enda mer merkelig.
 #466975  av magnesmurf

ArildM skrev: 17 jul 2024 13:58 Ja, jeg også synes det er meget merkelig at den ikke er innført i vognkort. For min del virker det veldig mistenkelig når søknad er godkjent, man har brukt 100k++ på overhaling og motor, også går man ikke de siste "500 metrene" for å få det innført i vognkort? :? Mangler det noe? Opphavspapirer? Avgasspapirer?

Vet at eieren er her inne, og han virker som en veldig voksen og seriøs kar, noe som for min del gjør det enda mer merkelig.
Bilen er jo før 89 modell. Så trenger ikke avgasspapirer. Bare å møte opp med effektmåling og vanlig co måling, så skal det være bankers. Så lenge bremser er innafor på størrelse og han kan vise opphav til motor.
 #466976  av ArildM

Takk for oppklaringen. Mulig det er satt krav om større bremser i godkjent søknad for ombygging? Lenge siden jeg har holdt på med AW11 men tenkte kompressor utgaven og latespec brukte samme bremser.
Hvem vet, uansett merkelig imho :?
  • 1
  • 272
  • 273
  • 274
  • 275
  • 276
  • 288