Side 29 av 32
Legg innLagt inn:15 okt 2007 06:16
av Amund
Legg innLagt inn:01 nov 2007 20:39
av Arne rebel
Ingen ny fremgang her, men har fundert litt på hva neste oppgradering skal bli. Støpe ferdig skjermene er satt opp på "skal gjøre listen". Har slitt litt med at understellet ikke har vært helt bra, noe jeg hadde tenkt å fikse med et coilover-kit og justerbare "top mounts"...men problemet er at jeg har kommet over en side på nettet som viser hvor bra Citroen sin hydractive sc car system fungerer. Når en ser på tegningene er jo det mulig å bruke det systemet på min bil, selvfølgelig med litt modifiseringer...har coilovere så bra veigrep at det ikke er noe å hente, eller kunne det være litt gevinst i å legge litt arbeid i det?
Legg innLagt inn:02 nov 2007 00:06
av Morten
Har du mer info/forklaring på hvordan dette systemet fungerer? Kjenner overhode ikke til systemet du nevner, men utifra bildene må det vel være en form for hydraulikk eller lignende istedenfor fjørene? Og hvor stor del av pakken på bildene tenker du eventuelt på å implementere?
Legg innLagt inn:02 nov 2007 01:39
av erling
Er en gassfyllt akkumulator i hydralikkretsen (den kula), den fjærer systemet da gassen komprimeres. Litt intressant det der egentlig.
Legg innLagt inn:02 nov 2007 07:38
av Amund
Eg ville ikkje hatt franske deler på bilen min, enkelt og greit....
Har ikkje inntrykk av at franskmennene er såååå flinke til å lage bil..

Legg innLagt inn:03 nov 2007 02:10
av Arne rebel
Jeg er enig med at franskmennene ikke har vært helt heldig med bilene sine, men hydralikken har jo blitt brukt på dyrere Mercedeser så det må vel fungere. Grunnen til tanke-eksperimentet her er at jeg ser en logikk i at en kan flytte\fordele trykket på alle fire hjørnene fordi de er koblet sammen med hydralikken. Bakdelen er at det veier noe mere og at det er mere kompleks med hydralikk rør og følere for fart, aks, rattutslag etc som kan føre til feil. Noe som også er fristende er at en kan ha en normal kjørekomfor på "midt-stilling" og ved å senke bilen på hydraklikken gjør at en får et stivere understell...uansett her er en link for funksjonen:
http://www.citroen.mb.ca/cItROeNet/misc ... ics-1.html
Legg innLagt inn:03 nov 2007 11:12
av defred
Legg innLagt inn:04 nov 2007 14:59
av Amund
Rallybilene er no ikkje heilt standard heller då

Har ikkje så veldig god erfaring med franske biler på vanlig bruksbil-plan liksom...
Uansett, kor mykje ekstra vekt trur du det blir med det då?
husker ikkje kor tung bilen din var, men veide min for ei lita stund sida. 1160kg, med halv tank. 680 bak, 480 framme... Skulle likt å ha litt mindre vekt på min i vert fall, spesielt bak....
Legg innLagt inn:29 nov 2007 23:19
av Arne rebel
Har blitt litt forandringer her, blir litt mindre ambisiøst med det første. Tanken er der fortsatt. Må bruke litt mere tid på min andre mk1 nå. Legger også ut et bilde av eksosen som jeg fant, ikke akkuratt "butterfly" eller hva de fabrikksbyggde heter, men fungerer likevell

Legg innLagt inn:30 nov 2007 23:20
av Xlr8
hehe ser bra ut de eksosannlegget ditt der=) hvordan er passforemn:P
litt ot men
er ikke bare fransk men som har lekt med hydraulikk mb har hatt de i en del år og:P
Re: Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.
Legg innLagt inn:16 jun 2008 06:52
av Arne rebel
En liten update:
Har vært og handlet en delebil for å få v6eren i kjørbar stand...har dratt den ut ifra hjørnet i verkstedet og byttet plass med gamle bilen til steffen....
Re: Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.
Legg innLagt inn:17 jun 2008 06:59
av Arne rebel
Re: Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.
Legg innLagt inn:17 jun 2008 18:41
av mk1 black limited
Qlt!

Skulle tatt deg en tur innom mens du var på Strømmen.

Re: Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.
Legg innLagt inn:24 jun 2008 22:22
av steffen karlstad
klump en borte oss deg... var jevelig rart!!! (har du by the way tlf nummer)
Re: Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.
Legg innLagt inn:25 jun 2008 14:40
av ArildM
Begynner å få en bra samling av Mk1 nå Arne
