TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #467586  av Myklebust

Fadern har en sånn hilux (men singlecab), så er greit fornøgd med ekstreme priser når disse selger. Fadern sin har riktignok runda 300k, og frykter plenty med rust under hjulbueplasten han satte på for 15-20 år sia. Ellers fin, veldig fin under :D Takk tectylen :mrgreen:
 #467589  av ArildM

I alle fall helt til man tar den av (gjelder både tectyl og plast) :D
Eller det spørs jo om det kom på før eller etter det hadde begynt å ruste :wink:

Og forresten, 1.gen Priusen ble solgt :( :lol:
 #467597  av Myklebust

Det ryktes der var rust før plasten kom på :oops:

Nei, for ei ulykke! :lol: Apropo Prius forresten. Er dere klar over at hybriden, ladbar hybrid, forøvrig bensin og dieselbiler frå Toyota er dødt i Norge? Var hos Toyota for EU-kontrollfiks på RAVen. Snakka med en selger, og starta jo seff med spøk om kor er Supraen i utstillingsrommet osv. Men hei, det er salgstans på Supra seier selgern. Det er stans på alt utenom elektriske biler. BZ4x og den nye mindre. En får ikkje kjøpt Hilux, Land Cruiser er det makskvote på 10 biler i året på (i heile landet), Prius er endelig fin sa han, den får vi ikkje. Ikkje CHR heller. Alt av forbrenningsbiler, om det kjem til landet, blir overprisa såpass at det er umulig å få kjøpt for hvermannsen.

TRASIG!! :roll:
 #467598  av Makk

Her til lands akselerer det nå med tyranni og dystopia det kan jeg bare love dere, å dine egne venner er helt med på ondskapen :) De vet ikke bedre! Brød, sirkus og god jobb i staten holder dem gode å sløve.

Husk meg og tinfoilen som alle jeg kjenner lo av når dere står der og prøver kjøpe noe som man vil ha og som virker å dem arresterer dere for å ha feil tanker i hodet :lol: :lol: DRIVSTOFFBIL??? Nei her skal det gås i TAKT skal du vite ! En kan bare avslutte med høyre hånd rett ut O/ for det er faen meg samme faktene her i moldboland, lyde eller lide, det er valgene du har.

Ja, vi er snart der nå, tenk å ikke få kjøpe det produktet som passer en best selv, ja da snakker vi diktatur 8)
 #467599  av ArildM

Så Jaguar er blitt woke... Stellantis gruppen er i ferd med å konke (og det er mange merker!). Charger og alle andre muskebiler ligger an til å bli rebrandet som elektriske SUV'er... Honda, Mitsubishi og et annet Japansk merke er vel i ferd med å bli sammenslått? Og Toyota selger i realiteten kun en halvhjertet elbil.

Urban Cruiser har eksistert i Asia all the way, siste generasjon er vel med en finfin hybridløsning som varer evig.
Men det vi får nå er forhåndssalg på en elektrisk urban cruiser som egentlig er en Suzuki e-vitara, med batteripakke fra BYD(!?). Huhei hvor det går :D

Alt for å tilfredsstille EU sine utslippskrav på nybilsalg, som i praksis tvinger leverandørene til å levere kun ELbiler, hvis ikke får de megabøter.

Så ja, jeg bukker for deg, alufoliehattmannen. Du fikk så dessverre rett i så alt for mye.
(Og ja du skal få lov å si, "told you so" :lol: ).

MEN, nå er uansett alt nybiler for min del vanskelig å svelge, for enten du fyller bensin, diesel, eller strøm, så er bilene så stappa full av skjermer at du knappest ser ut. Men blir du fanget med en mobiltelefon mot øret, da får du 10k i bot :lol:

Noen sverga sikkert til hest og kjerre, forsåvidt gjør vel Amish folka det enda. Så kanskje de er inne på noe?
Jeg klarer meg i alle fall veldig fint med 90-2000talls biler i mange år til.

Forresten ikke rart at Hiluxen nevnt tidligere i tråden ble solgt for 360k! Kupp! :D
 #467601  av Makk

ArildM skrev: ↑17 jan 2025 22:50Noen sverga sikkert til hest og kjerre, forsåvidt gjør vel Amish folka det enda. Så kanskje de er inne på noe?
Jeg klarer meg i alle fall veldig fint med 90-2000talls biler i mange år til.
Noe som gjør meg ekstremt "triggered" er når noen nevner hest å kjerre, du gjorde ikke det i den sammenhengen jeg tenker på, men elbilfolket gjør det fordi dem er fuckings retards som har kjøpt hele narrativet og holder seg selv over oss andre som ett jævla herrefolk....

Dem sammenligner elektrisk bil og drivstoffbil som om at en av dem er en bil og den andre er hest å kjerre.

Begge bilene gjør akkurat det samme! En av dem er bare så hinsides mye dårligere, dvs elektrobilen.

Elektrobilen har sine fordeler, som f,eks at den er uslåelig til småkjøring og bykjøring, men det er IKKE en fullverdig erstatning for drivstoffbilen på noen måte!

Dette visste dem for 150 år siden, å jeg kan fortelle deg at batteriteknologien har ikke endret seg så veeeldig mye fra dag en, nå i dag er den kun tvunget ut på folk fordi dem er så vanvittig systemlojale og det virker til å være slik at dette folket ELSKER å bli rævpult av en overmakt eller noe slikt, idk det er bare helt weird :lol:

Enda lettere å holde kontroll med deg om strømmen kan bare slås av :roll:

En positiv ting med hele elektriske tivolibilshowet dog, alle rasshøla i Audi og BMW har migrert til Tesla, det er ikke vanskelig å identifisere kukskallene i trafikken lenger :lol: :lol:

Og ja, jeg har en batteribil til barnehagebruk, den går 20 mil den om sommeren som oppgitt (med naken anoreksert sjåfør, 20 grader og slakk nedoverbakke med AC og klimaanlegg avslått ja!), her forleden var det 11 minus, noe som ikke er verken ekstremt eller uvanlig, jeg kom 7 mil jeg og så var det 15% igjen på batteriet, du snakker meg om halvering av kjørelengde du, å da pre-heater jeg driten med laderen før jeg reiser!

Fy faen elbil er en JÆVLA scam....
 #467604  av ArildM

Den der er kul, men har ligget til salgs i flere år av en eller annen grunn.
Corona ser ut til å ikke være like populær som Corolla av en eller annen grunn.
 #467641  av ArildM

Skyt meg, men Crossfire får hat overalt jeg ser den, er den virkelig så fugly?

https://www.finn.no/mobility/item/367709535
Bilde

Med unntaket av Chrysler merket, så ser den i alle fall utvendig ganske så grei ut?
Mulig jeg er blind :lol: Interiøret derimot, usj... Og det er jo det du ser mest av om du faktisk har tenkt å kjøre den.
 #467642  av ArildM

https://www.finn.no/mobility/item/352668005?ci=1
Bilde

Tenkte å si at denne så ganske så minty mint ut, men se på bildene av hjulbuene:
Bilde
Bilde
Både gummitopper og bremseslanger er lakkert hvite :? Gått litt kjapt i svingene? Greit nok på en sommerbil, men hvor lenge blir det hvitt INNI hjulbuene? Og kunne man ikke i det minste maskert det som ikke skal lakkeres?

Burde trekke fra en anseelig sum for XYZ klistremerket på tanklokket, og like mye for trolig steinharde jallaballa coilovers på en cruiser som ikke skal på bane.

1000hk HKS registerreim er vel heller ikke nødvendig på en Soarer med 2jz NA og automat :lol:

Men sånn bortsett fra det, så den ganske så pen ut :D
 #467643  av celicat23

ArildM skrev: ↑30 jan 2025 20:04Med unntaket av Chrysler merket, så ser den i alle fall utvendig ganske så grei ut?
Mulig jeg er blind :lol: Interiøret derimot, usj... Og det er jo det du ser mest av om du faktisk har tenkt å kjøre den.
Vinner vel ikke akkurat så mange skjønnhetskonkurranser, men det større problemet er kanskje hva du ellers kan få til samme prisen?

https://www.finn.no/mobility/item/343288247
Bilde

https://www.finn.no/mobility/item/376135870
Bilde

Osv... (er ikke akkurat stort utvalg i cab'er enda :D)
  • 1
  • 281
  • 282
  • 283
  • 284
  • 285
  • 287