TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #467646  av ArildM

Livets bil :D

Så mye som jeg respekterer LS motoren uendelig mye så er det ett eller annet "gubbe 60 med usa caps" preg som Corvette sliter veeldig med å få fjernet for min del. Da hadde jeg heller kjørt noe annet, for rundt samme prisen så kaanskje du kommer opp på en 4th gen Camaro av noe slag?

Bilde
 #467647  av Makk

Faen det der er en skikkelig dritbil, 2 jeg kjenner har hatt de der og sier det samme at de 90s muskelbilene er bare røkla, dem forsøkte seg på å komme tilbake til formen etter 80 tallets ekstremt patetiske modeller, men dem failer ganske hardt fordi motorteknologien er fortsatt elendig, om man får sjangsen til å se på en så er det bare å le, en MR2 Turbo hadde grusa hver eneste en, og det er ikke en spesielt avansert bil heller.

Da er to tusentalls og opp Corvettene mye finere å mye bedre biler på alle nivå.

En fin 80s bil som ikke var helt patetisk motormessig er Trans Am GTA med TPI, den var også fin å se til.
 #467652  av ArildM

Ok, jeg skal gi meg på det der, en greit senka slik Corvette på lutffjæring slik at du kan cruise litt også, helt greit :wink:

Makk, så lenge du kommer opp på LS motor og drivverk så er det vel høøvelig greie biler?
Ala 2001 Firebird som Regular Car Reviews er veeeldig glad i i alle fall:

Hvor gammelt eller nytt du må opp på for å komme inn på LS plattformen? Null peiling :lol:

Ref denne artikkelen:
https://www.roadandtrack.com/car-cultur ... une-video/
Så kan du relativt enkelt presse en C5 ned på 0,6liter på mila, og der sliter selv en turbo Mr2, for ikke å snakke om en turbosupra som kanskje du klarer å presse under litern på mila?

Selv på bane gjør vel C5 det greit:

Noe som uansett er irrelevant for 99% av alle de som eier en sportsbil :lol:

Poenget var uansett at Japanske biler er litt overhyped, og at 2000talls Amcar med LS motor og drivverk er ganske så bra greier? Men jeg kommer neppe til å eie en uansett, sportsbiler handler vel til syvende og sist om følelser og hva man har vokst opp med, og der er det vel sjeldent at harde fakta hjelper så veldig mye :oops:
 #467666  av ArildM

https://www.finn.no/mobility/item/392703349?ci=1
Bilde

Kommende klassiker og samlerobjekt, greit nok.
Men skal alt reddes for envher pris?
Begge dørene er opprusta, kanalene er sønderopprusta, jeg mener, hvor langt skal det gå før noe vrakes?
Det er ikke akkurat en gammel hippiebuss eller en 240z :roll: Og joda, du kan nok få litt for delene, men det er ikke så veeldig mye å plukke av som ikke enten er bulka eller opprusta.
 #467671  av ArildM

Det er vel realiteten om/når Toyota faktisk egenutvikler en bil fra bunn til topp. Det koster :lol:
Interiøret er vel litt mer optimalisert mtp høyde på stolene osv på den nye varianten, samt noen mindre tweaks her og der. Men blir uansett et latterlig stort hopp opp fra de første utgavene som ble solgt. De første lå vel på rundt 700k?
Så noe må vel ha skjedd underveis, sikkert noen avgifter som tar knekken på den også...

Og joda, en 4cyl variant av motoren har blitt rykta å være under utvikling til bruk i en evig omryktet ny MR2/Celica. Om det blir en helt ren Toyota er det vel håpløst å tro at prisen blir noe rimeligere enn listeprisen på GR Yaris? :? Såeh. Tja.

På en annen side får man ny elektrisk bil med 435hk som gjør null til hundre på 3,8 sekunder for under 400'000:
https://www.finn.no/mobility/item/392377762
Mulig Ioniq 5N er en mer "fair" sammenlikning:
https://www.finn.no/mobility/item/388475975?ci=12
Fortsatt nesten halve prisen av Yarisen med bensinmotor.

Så det koster å være bensinentusiast fremover :wink:
 #467672  av Makk

Hah, å skulle sette en elbil opp mot en sportsbil med bensinmotor er kirkebanning deluxe.

Det finnes ikke noe alternativ til en sportsbil enn en skikkelig bensiner om du har tenkt å te deg som en riktig mann.

Elbil er sjeleløst ræl, ja gi dem fem tusen hester og verdens vakreste chassis, don't care og det vil jeg aldri gjøre :lol:

Elbil er helt uten glede og opplevelse, bare helt tomt, du sitter der liksom og farer avsted, du kunne like gjerne tatt buss, akkurat samme gleden fra den.
 #467673  av ArildM

:lol: Riktig mann? Da snakker vi solide argument :roll:

Yarisen forsvarer prisen utrolig greit på bane. Banker en 600hk GT-R :shock:
Ioniq 5N lager plenty motordur for den som vil ha det, og henger overraskende bra på alle både Skyline og Yarisen.

Og siden 99% av alle bilkjøpere i dag ikke kjører på bane så er det uansett irrelevant.
Som en Daily er kanskje, dessverre, Hundaien best av de tre :lol:
 #467674  av Makk

Oh yess.

Eneste argumentet som trengs, elbil er kun et a til b kjøretøy, om noen sier dem får glede av å kjøre en elbil så lyver dem så det renner, eller har aldri kjørt noe med motor og vet bare ikke noe bedre :D

Ja sett på det stereoanlegg lydgreiene, man hører det er så fake som fake kan bli, ekstremt teit funksjon men det beviser jo bare at lyden er halve opplevelsen og noen opplevelse å kjøre elbil blir det aldri.
 #467676  av ArildM

Har aldri kjørt elbil så vanskelig å argumentere for noe jeg aldri har prøvd :D Men jeg tipper, og har snakket med veldig mange som er veldig fornøyde etter overgang fra dieselbil til elbil, og at de i høyeste grad synes akselerasjonen i en elbil er veldig spennende, selv uten motordur :wink: 0-100 på 3-4 sekunder må være morsomt uansett hva som dytter deg forover, og det er sjelden man opplever det i en buss :lol:

I motsetninga til kaklinga fra en 20års gammel dieselbil som du ikke kan kjøre hardt før den blir varm, noe den forøvrig aldri blir i skikkelig vinterkulde, så må det jo være genialt å sette seg inn og bare kjøre i vei. Så sammenlikner den gjengse mann i gata en elbil med noe slikt så skjønner jeg at vi ligger på over 90% nybilsalg på elbiler.
Ellers så er vel både Jay Leno og James May eksempler på bilentusiaster som er veldig enige om at elbiler er kingkong til bruksbil, men at ICE biler kanskje har mer "følelser" og sjarm?
Og som hobby og leketøy osv så er nok bensinbiler noe som kommer til å leve utrolig lenge. I likhet med feks analoge klokker osv.

Så ja, la folk kjøre det dem vil, og akkurat nå ser det ut til at de fleste velger strøm fremfor bensin/hybrid osv.
 #467678  av Makk

Jeg har en slik rompebil til barnehagekjøring, jada det går framover når du trykker på pedalen men det gir null å niks av glede.

En drømmer liksom ikke om å kjøre rundt eller på tur med elektrisk bil, dens funksjon er all den dørgende kjedelige kjøring, ferdig haha.

Bruksbiler er jo kjedelige uansett hva som driver dem, men du klarer ikke lage en sports elbil som har noe glede i seg, morro i 5 minutter og så blir det "what now"

De folka går jo fra en kjedelig dieselpurke til en subsidert høyytelses elektrisk bil, sammenligninga er dårlig, for fjern subsidiene og se hvilket monster du får med dieselmotor til samme pengene hehe.

Elektrisk motor har fordel med full kraftlevering fra null i lav hastighet for det er bare slik det virker med sånt, så å få selv en helt enkel bil til å dra som satan er enkelt, B klassen jeg har går jo bra den for all del, men kom igjen da for noe sjeleløse greier :lol:
  • 1
  • 282
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 287