TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #467682  av ArildM

Kul de der. Skulle ha vært tipp på planet så kunne man ha hentet litt grus til gårdsplassen osv.
Ellers så jeg noen som monterte skjær foran på sin, så da har man liittegrann nytte av den i alle fall.
Ellers så må man nesten forsvare noe slik med noe annet enn at det bare er kjekt å ha, for så kjekt er det ikke å ha en 700kgs liten leke"truck" :lol: :mrgreen: Tviler på at du blir noe særlig komfortabel selv bare på en times kjøretur, men det er vel neppe poenget heller. Samtidig så kan den kanskje erstatte en ATV på enkelte fronter? I alle fall til småting på gården :D
 #467706  av ArildM

https://www.finn.no/mobility/item/386148212?ci=6
Bilde

Lo ikke vi av denne (med den fantastiske glassmotorluka) når den ble auksjonert bort?
Ser ut til at noen har kjøpt en sitron... Rust i dempertårn er ganske dritt å få fikset. Pluss en del andre ting, inkl potensielt defekt girkasse. Men kan vel like gjerne være girwire eller noe annet om den ikke vil inn i 5 gir? Eller er det mulig at 1-4 funker helt fint og at 5. gir er defekt? :?
 #467707  av magnesmurf

Fullt mulig at 5.gir gir seg, da det er et "utapå" gir som ikke sitter sammen med resten av drevene.
Mer sansynlig at skiftegaffel til 5. og revers er bøyd.
 #467708  av ArildM

Tnx, da vet vi det. Nå vokser vel ikke S54 kasser på trær heller lengre.
SÃ¥, its fucht :lol:

Enda en delebil i det minste da :D
 #467710  av ArildM

Etter å ha speidet etter ZZW30 i et år ish tid, så er jeg nesten overrasket over at såpass mange SW20er er såpass bra som de er. For veldig mange Mk3er står med en fot i grava allerede. Men det er vel ene og alene for at alle SW20 er importerte og har vært skånet for salt i en del år.
 #467711  av mr2pondus

ArildM skrev: ↑05 mar 2025 21:37 Etter å ha speidet etter ZZW30 i et år ish tid, så er jeg nesten overrasket over at såpass mange SW20er er såpass bra som de er. For veldig mange Mk3er står med en fot i grava allerede. Men det er vel ene og alene for at alle SW20 er importerte og har vært skånet for salt i en del år.
Ja det er et poeng. I tillegg har vel 1,8 snurra i w3 ikke akkurat vært Toyotas stolteste øyeblikk motormessig.
 #467712  av ArildM

Veel, sånn sett var vel ikke 4age verdens beste motor den heller. Jeg har i alle fall hatt flere med rådebank, uten at jeg nødvendigvis har vært skyldig i alle selv :lol: 3s/5s motorene tålte vel derimot nesten hva som helst av mishandling, og var kanskje en av de mest pålitelige motorene Toyota har laget.

Samtidig ser man jo Celica med 1zz og 2zz motorer som har gått mellom 200-300k nesten hele tiden, så jeg tror ikke 1zz er så ille som ryktet tilsier. Varme + lite/dårlig vedlikehold er nok årsaken til at de har hatt så mye trøbbel i Mk3 mr2.

Jeg vil si at alle Mr2 generasjonene har en stor ting man bør se etter, rust. Ellers er vel det meste overkommelig skuring, selv om deletilgang på enkelte ting etterhvert begynner å bli dårlig, Mk3 inkludert.
 #467713  av ArildM

https://www.finn.no/mobility/item/353394237?ci=20

Bilde
Samtidig ble det bygget nytt 2 toms rustfritt eksosanlegg fra turbo av Børge Olsen racing i Bergen.
Børge Olsen racing kommer til å få utrolig mange nye kunder etter en så flott gratispromo på Finn :lol:
 #467715  av ArildM

Åjoda. Han er selv overbevist om at han har fått et custom anlegg verdt 20k til bare 10k!
Trolig :lol:
 #467732  av ArildM

https://www.finn.no/mobility/item/397352030

Bilde

Importert og registrert 25.01.25, til salgs noen få mnd senere?
Noen som har hentet seg en billig drømmebil, og gitt opp pga smt feil?
Eller?
Bare virka litt rart.
Såvidt jeg vet er ikke markedet så billig for Mk3 i utlandet at det lønner seg så veeeldig å kjøre ned å hente en slik bil.

For hvem enn som kjøper, mulig for å få en (potensielt) relativt rustfri bil, selv om noe høy km stand. Sjeldent i Norge med brunt skinninteriør, selv om fake treverksplastikk er mer tilhørende i en camry enn i en MR2... Obligatorisk å bli med i MR2 SMT gruppa på facebook, Paul Hibbs osv har garantert løsning for girkassetrøbbel. Mener det er en sensor som gjør at bilen ikke registrerer at den står i gir. Mulig selve sjalteren også, siden den er av plastikk i nesten alle ledd og slites ut over tid.

Så, tja. Potensielt en grei bil? Som det står i annonsen er jo nesten garantert girkassa i orden, det er jo SMT systemet som er noe hærk å få fiksa om det skulle streike. Clutch osv slites vel nesten mindre på SMT enn på manuell pga programmeringen. Og girkassen er samme som på manuell.

Største problemet for min del er vel at den er foliert, kan være noe drit å få prella av uten å ødelegge originallakk, og man vet ingenting om hvordan lakk var før den ble foliert. Samt at bakskjermen må lakkeres. Er vel ikke facelift heller, så jeg vet ikke om det er 5trinns kasse på eurospec prefacelift?
 #467752  av ArildM

https://www.finn.no/mobility/item/397871450?ci=2
Bilde

Enda en GTI til 150k++ :?
originalt Momo Mr2 ratt
Yeah right :lol:

Men men, er det her landet ligger for GTI biler i grei stand fremover? I så fall gode nyheter for de som eier en slik bil, har vel nært doblet seg i verdi på noen få år. Når det er sagt ligger den sorte til 180k enda ute, så det er vel grei forskjell på hva en bil blir annonsert for og hva den selges for.
  • 1
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 287