Side 30 av 40
Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog
Legg innLagt inn:09 aug 2010 17:52
av MOTORSPORTHUSET
ja vis intercoler kjøler riktig 1kg ladetrykk og tenning riktig komplett eksos
så får du 260-270hk og 400nm pluss.
da går di bra.
føles jo ut som en avensis som standardbiler.

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog
Legg innLagt inn:09 aug 2010 20:09
av Andrepedersen
MOTORSPORTHUSET skrev:ja vis intercoler kjøler riktig 1kg ladetrykk og tenning riktig komplett eksos
så får du 260-270hk og 400nm pluss.
da går di bra.
føles jo ut som en avensis som standardbiler. 
Ok, såppas! Gleder meg som faen til å få min på vegen da;)
Lurer på å kjøpe meg en manuell bc, har du noen erfaringer med dette på disse bilene?
Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog
Legg innLagt inn:09 aug 2010 20:13
av Andrepedersen
Fritster det ikke heller å ha på 3" hele veien istedet for å selge bilen nå daniel ? :p
Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog
Legg innLagt inn:09 aug 2010 22:16
av Daniel HS
Andrepedersen skrev:Fritster det ikke heller å ha på 3" hele veien istedet for å selge bilen nå daniel ? :p
Det var og noe jeg glemte å skrive. Har ombestemt meg, beholdes så lenge økonomien tilsier at det skal gå!

Den ble heldigvis aldri lagt ut for salg

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog
Legg innLagt inn:09 aug 2010 22:23
av Daniel HS
Kjøp elektronisk når du først kjøper, er så fantastisk greit å ha. Jeg bruker riktig nok ikke alle funksjonene på min, men fremdeles greit å ha. Veldig greit å kunne stille mellom 0,6 og 1Bar, pluss å ha en egen "fuel cut" på BCen som du selv kan stille til hva du vil. Jeg har stilt min til 1,05. Den originale fuelcuten er vel på 1,17. Er så mye stress når du får fuelcut på hjernen og ikke BCen, må slå av motoren og styre på. Med BCen er det bare å sleppe opp gassen, lade original trykk i 1sek, og full gass igjen... Hehe... Ihvertfall slik min HKS EVC4 fungerer

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog
Legg innLagt inn:09 aug 2010 23:50
av Stian AB
[quote="MOTORSPORTHUSET"]ja vis intercoler kjøler riktig 1kg ladetrykk og tenning riktig komplett eksos
så får du 260-270hk og 400nm pluss.
400nm pluss var da ikke småtteri

Gir 3sgte motor+gir i celica mere NM enn samme motor i Mr2?
Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog
Legg innLagt inn:10 aug 2010 11:40
av Andrepedersen
Daniel HS skrev:Kjøp elektronisk når du først kjøper, er så fantastisk greit å ha. Jeg bruker riktig nok ikke alle funksjonene på min, men fremdeles greit å ha. Veldig greit å kunne stille mellom 0,6 og 1Bar, pluss å ha en egen "fuel cut" på BCen som du selv kan stille til hva du vil. Jeg har stilt min til 1,05. Den originale fuelcuten er vel på 1,17. Er så mye stress når du får fuelcut på hjernen og ikke BCen, må slå av motoren og styre på. Med BCen er det bare å sleppe opp gassen, lade original trykk i 1sek, og full gass igjen... Hehe... Ihvertfall slik min HKS EVC4 fungerer 
Ok, men har ikke snøøring på hvordan en kobler elektronisk BC, er det noen verksteder som gjør dette ?
Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog
Legg innLagt inn:10 aug 2010 11:58
av predator
Andrepedersen skrev:Daniel HS skrev:Kjøp elektronisk når du først kjøper, er så fantastisk greit å ha. Jeg bruker riktig nok ikke alle funksjonene på min, men fremdeles greit å ha. Veldig greit å kunne stille mellom 0,6 og 1Bar, pluss å ha en egen "fuel cut" på BCen som du selv kan stille til hva du vil. Jeg har stilt min til 1,05. Den originale fuelcuten er vel på 1,17. Er så mye stress når du får fuelcut på hjernen og ikke BCen, må slå av motoren og styre på. Med BCen er det bare å sleppe opp gassen, lade original trykk i 1sek, og full gass igjen... Hehe... Ihvertfall slik min HKS EVC4 fungerer 
Ok, men har ikke snøøring på hvordan en kobler elektronisk BC, er det noen verksteder som gjør dette ?
Regner med at ingen verksteder gjør slike jobber da det i utgangspunktet ikke er godkjent med BC.
Blir på en måte det samme som å be de kappe fjærene på bilen for å senke den.
Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog
Legg innLagt inn:10 aug 2010 12:37
av Amund
Stian AB skrev:MOTORSPORTHUSET skrev:ja vis intercoler kjøler riktig 1kg ladetrykk og tenning riktig komplett eksos
så får du 260-270hk og 400nm pluss.
400nm pluss var da ikke småtteri
Gir 3sgte motor+gir i celica mere NM enn samme motor i Mr2?
har sett cs motor med ct20b og 3" eksos bremsa til 272hk og 378nm på 1.1-1.2 i trykk. Ser for meg at det er ein typisk effekt som er mulig å hente ut på ellers standard motor eg. og er vel ikkje så langt vekke frå dei talla motorsporthuset kom med heller
Men seff, talla kjem veldig an på kva rulle motoren er testa på og då, enkelte har vel positive tall....

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog
Legg innLagt inn:10 aug 2010 13:28
av Andrepedersen
Daniel HS skrev:Andrepedersen skrev:Fritster det ikke heller å ha på 3" hele veien istedet for å selge bilen nå daniel ? :p
Det var og noe jeg glemte å skrive. Har ombestemt meg, beholdes så lenge økonomien tilsier at det skal gå!
Den ble heldigvis aldri lagt ut for salg 
Hehe, ok

Høres bra ut !
Ang. bc, mye makk og koble til?
André
Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog
Legg innLagt inn:10 aug 2010 15:31
av Daniel HS
BCen var i grunn kanonenkel å koble, sett bort ifra at det er grisetrangt i motorrommet da...

Ligger en guide inne på turbocelica.nl som er kanon...
Sist min ble benket var det hos Polly, fikk urovekkende lave tall, 172hk i motor, dog 0,6 bar i ladetrykk og en eller annen feilkode på luftfilteret

En kompis bremset på 0,8 bar (mener jeg), og ellers originalt, han bremset 213 i motor. Håper på å få bremset den igjen i løpet av høsten en gang igjen, så får vi se.
Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog
Legg innLagt inn:10 aug 2010 17:28
av MOTORSPORTHUSET
ja veldi skjeldent at en cs har 200hk std.
gt firene har somregel mer pga vannpumpa på cs intercolerer stopper i termostaten.
kobl den så den alltdi har tenningstrøm.
men ikke koble den så vannpumpa går feil vei. det virker men det skjer noe med sirkulasjonen då så den blir like varm som den ikke skulle virke.
vis det virker og er koblet riktig og du har kjørt hart og tar av lokket så føles vannet ut som kropstempratur.
Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog
Legg innLagt inn:10 aug 2010 18:41
av Bauf2k
når du først nevner ic pumpen, så må jeg spytte inn et spørsmål. min ic pumpe tar kveld snart.. den bråker fælt og nå har feilkode 54 kommet mye opp i det siste og forsvinner igjen.. er det noe som kan gå til helvette om man ikke får byttet den?
mister man mye effekt osv? jeg får vel prøve å få tak i en brukt, så om noen har en liggende, så er jeg interessert.
Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog
Legg innLagt inn:10 aug 2010 18:47
av MOTORSPORTHUSET
ja du mister ganske masse effekt. men ingen fusk.
man får fort tenningsbank og motoren har det ikke så bra.
men skal ikke påstå at den går rett til hel....
men det er ikke bra og prøve og ha en 200-300hk bil uten intercooler.
Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog
Legg innLagt inn:10 aug 2010 21:59
av Daniel HS
MOTORSPORTHUSET skrev:ja veldi skjeldent at en cs har 200hk std.
gt firene har somregel mer pga vannpumpa på cs intercolerer stopper i termostaten.
kobl den så den alltdi har tenningstrøm.
men ikke koble den så vannpumpa går feil vei. det virker men det skjer noe med sirkulasjonen då så den blir like varm som den ikke skulle virke.
vis det virker og er koblet riktig og du har kjørt hart og tar av lokket så føles vannet ut som kropstempratur.
Tror min virker, ICen er iallefall som regel alltid helt kald...