Legg innLagt inn:10 aug 2005 17:14
De fleste MR2 Mk2 GTI vil vel bruke en del olje. Grunnen er jo ganske enkelt at dette er rundt 14 år gamle biler som har blitt kjørt aktivt. Det som skjer er at stempelringene blir slitt, og sylinderene blir også litt slitt. Noe som gjør at det ligger igjen mer olje på sylinderveggene hver gang stempelet går ned enn hva det orginalt er ment å gjøre. Dette er ikke farlig, det eneste som skjer er at den bruker mer olje og er dyrere i drift med tanke på kjøp av olje hele tiden. Som regel vil det løse problemet om man bytter stempelringer. 3S-GE motoren er utrolig holdbar og krever lite vedlikehold. 3S-GTE motoren krever litt mer vedlikehold siden det er turbo på den. Dette er også en 2 liters motor, men hvor man tar ut ofte dobbelt så mye hk. Da blir ting fortere slitt, og ofte er stempelringene byttet på disse motorene, noe de skjelden blir på de mer driftsikre 3s-GE motorene. Derfor bruker de fleste 3S-GE motorer olje, ettersom de fleste av dem ikke er blitt totaloverhalt noen gang.